Podjetja 15.3.2017 13:48

Spar Slovenija lani v "neprijaznem okolju" povečal prihodke

Ljubljana, 15. marca - V družbi Spar Slovenija so zadovoljni - "lahko bi rekel celo zelo zadovoljni" - s poslovanjem v lanskem letu, je povedal generalni direktor družbe Igor Mervič. Prihodki so se povečali za 2,4 odstotka na 743 milijonov evrov, čeprav "smo delali v okolju, ki do nas ni bilo prav nič prijazno", je poudaril. Rezultata pod črto niso razkrili.

Ljubljana. Trgovina Spar, nakupovanje, potrošniki. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Trgovina Spar, nakupovanje, potrošniki.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Rezultati trgovine z živili so bili v lanskem letu po podatkih statističnega urada v Sloveniji pod ravnijo leta poprej, je na novinarski konferenci v Ljubljani spomnil Mervič. Stanje je primerjal z osebo, ki ima rahlo povišano telesno temperaturo. "Nisi zdrav, nisi bolan, ne počutiš pa se zelo dobro," je pojasnil.

"Iz leta v leto je kolač vedno manjši. Obstajajo pa kazalci, da bi bilo lahko letošnje leto prelomno tudi za trgovino z živili," je dodal.

Spar Slovenija je lani zabeležil "zelo dobro poslovanje" tudi v restavracijah, odprl je dve novi trgovini in osem novih franšiznih prodajaln. Skupno je tako sedaj prodajaln 99, franšiznih pa 10.

"Letos bomo odprli 100. trgovino," je zagotovil Mervič. Nameravajo sicer zgraditi več kot eno, o točni lokaciji 100. trgovine pa ni želel ugibati, saj v podjetju vzporedno vodijo več projektov.

Že letos pa Mervič upa, da bodo zabrneli tudi gradbeni stroji na gradbišču bodočega centra v Šiški. Ta projekt sicer vodi podjetje SES, ki združuje vse Sparove nakupovalne centre v Evropi, zato Mervič o njem ni želel povedati preveč. Je pa spomnil, da so kljub nagajanju konkurence sedaj vendarle dobili pravnomočno gradbeno dovoljenje.

Mervič je v povezavi s tem okrcal tudi aktualno slovensko vlado, ki je ob nastopu mandata obljubljala odpravo birokratskih ovir. "A te ovire so še vedno enake," je poudaril. "Zakonodaja je res nemogoča," je dejal in spomnil, da pri težavah z investicijami v Sloveniji Spar ni osamljen primer.

Sicer pa SES glede centra v Šiški ostaja pri prvotnih načrtih in investicijo ocenjuje na okoli 100 milijonov evrov. Šlo bo za večnamenski center, ki nima ambicije biti največji v Sloveniji, bo pa najsodobnejši, je poudaril Mervič.

Spar Slovenija bo v centru prisoten s trgovino Interspar srednje velikosti, v kateri bo delo predvidoma našlo 140 ljudi. "To ne bo največji Interspar, ker v slovenski trgovini hipermarketi na splošno nekoliko izgubljajo tržne deleže, supermarketi pa pridobivajo," je pojasnil odločitev.

Sicer je Mervič Sparove trgovine opisal predvsem kot lokalne - delež slovenskih izdelkov na policah se približuje 70 odstotkom - podjetje pa glavno pozornost namenja zaupanju in zadovoljstvu kupcev, pa tudi zaposlenih. Kot je poudaril generalni direktor, želi biti Spar najboljši na svežih oddelkih, vse večji je poudarek na bio in celo veganskih izdelkih, tudi lastnih oziroma ekskluzivnih blagovnih znamk, kar je v skladu s spreminjajočim se življenjskim slogom kupcev.

Med Sparovimi projekti je izpostavil projekt Štartaj, Slovenija, v okviru katerega so na police umestili inovativne izdelke slovenskega izvora. Projekt se je izkazal za zelo uspešnega, saj so ti produkti "sedaj med prvimi v svojih blagovnih skupinah". Trenutno tako teče že drugi krog tega projekta. S projektom Kot nekoč pa Spar spodbuja sajenje slovenskih avtohtonih sort vrtnin.

Medtem v Sparu Slovenija še naprej ostajajo zadržani glede spletne trgovine. "S spletno trgovino z živili je na splošno sama izguba. Poskušamo ujeti termin, ko bo rdečih številk čim manj," je pojasnil Mervič, a zagotovil, da bodo s to vrsto prodaje zagotovo začeli. Kdaj bi ta termin lahko nastopil, pa ni želel ugibati oziroma razkrivati.

Glede vprašanja izdelkov različne kakovosti v posameznih delih Evrope je Mervič ocenil, da gre za "razgreto" temo. Kot je pojasnil, imajo na svojih policah tako izdelke iz skladišč v tujini kot tiste od distributerjev, a pri tem večjih reakcij kupcev ni zaznati. Končna presoja je prepuščena kupcu, je menil generalni direktor, sami pa ne opažajo, da bi kupci resnično zaznavali razliko v kakovosti.

Zelo previdno pa se je Mervič dotaknil tudi vprašanja glede težav Agrokorja, ki je hkrati konkurent in dobavitelj. "Tudi sami spremljate te težave. Marsikaj se bo tam dogodilo, morda celo kaj zelo hudega," je povedal, sicer pa svojega osebnega mišljenja glede te teme ni želel podrobneje razkrivati.