Podjetja #družba 29.11.2016 13:32

Na Dnevu GS1 o pomenu standardov za označevanje izdelkov v digitalni dobi

Ljubljana, 29. novembra - Slovensko predstavništvo mednarodne organizacije za standarde označevanja izdelkov GS1 je danes v Ljubljani organiziralo že osmo izvedbo Dneva GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vse večjem pomenu standardov na področju označevanja izdelkov in izmenjave podatkov o njih v digitalni dobi.

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. Sodelavka za komuniciranje v GS1 Slovenija Ana Vučina Vršnak Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
Sodelavka za komuniciranje v GS1 Slovenija Ana Vučina Vršnak
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. David Smith iz GS1 Global Office v Bruslju. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
David Smith iz GS1 Global Office v Bruslju.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. Svetovalec za IT v GS1 Slovenija Branko Šafarič. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
Svetovalec za IT v GS1 Slovenija Branko Šafarič.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS. Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini. Direktorica GS1 Slovenija Zdenka Konda. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, GZS.
Novinarska konferenca ob robu dogodka Dan GS1 Slovenija, na katerem so govorili o vplivu digitalizacije na poslovne navade in navade potrošnikov ter vse večjem pomenu standardov GS1 v večkanalni trgovini.
Direktorica GS1 Slovenija Zdenka Konda.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Digitalni svet vse bolj spreminja trgovino, ne kupuje se več samo v klasičnih trgovinah, ampak tudi prek spleta z namiznih ali mobilnih naprav. Vse več je tudi mednarodnega poslovanja, tudi potrošniki vedno več čezmejno kupujejo, je na novinarski konferenci ob robu dogodka pojasnil David Smith iz globalne organizacije GS1 s sedežem v Bruslju, kjer je odgovoren za večkanalno trgovino.

Pri tem tako podjetja v preskrbovalni verigi kot potrošniki pričakujejo, da bodo zagotovljene celovite informacije o posameznem izdelku ne glede na kanal, ki ga uporabijo. "Zato je zelo pomembno, da se jim zagotovi načine, kako najti proizvode, in da so ti proizvodi točno takšni, kot jih iščejo," je povedal in dodal, da na tej točki nastopijo standardi GS1.

Najpomembnejši standard GS1 je standard za identifikacijo proizvodov, ki ga potrošnik vsak dan vidi v obliki številke na proizvodih, ki so na voljo v trgovinah, je povedala direktorica nepridobitne organizacije GS1 Slovenija Zdenka Konda.

Pri številkah GS1 gre za t.i. globalne trgovinske številke izdelka (GTIN), ki jih organizacija GS1 podeljuje podjetjem in s katerimi se na edinstven način označuje proizvode - takšna oznaka proizvoda je veljavna na vseh trgih. Te številke so osnova za izdelavo črtne kode EAN, ki je najbolj znan in prepoznaven standard po svetu.

Poleg same edinstvene oznake vsakega proizvoda sta ključnega pomena tudi elektronska izmenjava in sinhronizacija podatkov med različnimi udeleženci v preskrbovalni verigi. GS1 zagotavlja standarde tudi za to področje.

"Natančnost podatkov je pomembna predvsem zato, ker niso več povezani samo z nami, našo tehnologijo, našim podjetjem, ampak z mnogo širšim okoljem. Za učinkovito prelivanje teh podatkov med podjetji pa je treba imeti standard," je poudaril svetovalec za informacijsko tehnologijo v GS1 Slovenija Branko Šafarič.

Dan GS1 Slovenija je tradicionalni in največji dogodek slovenskega predstavništva GS1, ki s ega udeležuje več kot 100 predstavnikov podjetij s področja trgovine in proizvodnje oziroma akterjev v preskrbovalnih verigah od proizvodnje do trgovine.

Mednarodna organizacija GS1 deluje v 150 državah po svetu, pri čemer ima 112 nacionalnih predstavništev, med drugim tudi v Sloveniji, pod imenom GS1 Slovenija. Slednje ima trenutno okoli 3300 članov oziroma uporabnikov, predvsem iz predelovalne in trgovske dejavnosti, logistike ter zdravstva.