Mediji #družba 29.10.2016 9:34

S projektom EAThink2015 do kritičnega razumevanja globalnih izzivov med mladimi

Ljubljana, 29. oktobra - Inštitut za trajnostni razvoj že drugo leto zapored v Sloveniji izvaja evropski projekt EAThink2015 - misli globalno, jej lokalno, ki povezuje premislek o trajnostnem razvoju in novinarstvu ter medijski industriji. Cilj projekta je kritično razumevanje in delovanje mladih in učiteljev glede globalnih izzivov.

Ljubljana. Projekt EAThink2105, ki ga v Sloveniji izvaja Inštitut za trajnostni razvoj. Foto: EAThink2105

Ljubljana.
Projekt EAThink2105, ki ga v Sloveniji izvaja Inštitut za trajnostni razvoj.
Foto: EAThink2105

Inštitut za trajnostni razvoj je v evropskem projektu svoj program Šolski vrtovi, ki ga izvaja že od leta 2011, nadgradil s temami globalnega učenja.

V okviru projekta bodo tako izvajali vrsto dejavnosti, s katerim bodo mladim in učiteljem pomagali, da bodo lažje prevzeli odgovornost, ki jim jo nalaga državljanstvo v globalni družbi. Med drugim bodo izvedli delavnice globalnega učenja na šolah, obiskali lokalne eko kmetije ter pomagali pri organiziranju globalnih in "vrtnih" dogodkov za širšo javnost.

S septembrom so začeli tudi z delavnicami državljanskega novinarstva, ki jih izvaja Domen Savič iz zavoda Državljan D. Kot so zapisali na inštitutu, je medijska pismenost vedno bolj pomembna, kritično branje medijskih vsebin pa je ena od osnovnih veščin modernega človeka.

"To še posebej velja v primeru mladih uporabnikov digitalnih in analognih medijev, ki živijo v medijsko zelo aktivnem svetu, kar od njih zahteva še hitrejše reakcije in še boljše razumevanje medijskih vsebin."

V okviru projekta bodo novembra sodelovali na sejmu Narava-Zdravje, kjer bodo pripravili razstavo Hrana v oblaku: jej lokalno, misli globalno! Za januar 2017 pa načrtujejo video natečaj za dijake in učence zadnjih razredov osnovnih šol.

Na natečaju bodo izbrali najboljši 30-sekundni video na izbrane teme - šolsko eko vrtnarjenje, prehranska varnost, zavržena hrana oz. kritična potrošnja. Izbrani video bo deležen profesionalne produkcije in sodelovanja na natečaju na evropski ravni.

Projekt EAThink2015 - misli globalno, jej lokalno je namenjen osnovnim in srednjim šolam iz 12 evropskih in dveh afriških držav.