#družba 6.10.2016 15:32

Projekt MOSS z novim izvajalcem raziskav

Ljubljana, 6. oktobra - Raziskave v okviru projekta Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, bo v obdobju od leta 2016 do 2018 izvajala agencija Ipsos iz Ljubljane. Doslej je to izvajalo podjetje Gemius Adria iz Ljubljane, so sporočili iz zbornice.

Ljubljana. Mediji, novinarji. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Mediji, novinarji.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Novega ponudnika za izvedbo raziskave MOSS v obdobju od februarja 2016 do vključno decembra 2018 je izbral Svet pristopnikov k MOSS. Raziskovalna agencija Ipsos Slovenija bo raziskave izvajala s sistemom za merjenje obiskanosti spletnih strani DotMetrics.

Ipsos Slovenija, ki deluje v skladu s kodeksom tržnih raziskovalcev Esomar in standardom ISO za tržne raziskave, je del mednarodnega podjetja Ipsos, enega vodilnih svetovnih izvajalcev merjenja medijske potrošnje, so zapisali v zbornici.

Nova meritev po njihovih besedah prinaša veliko koristnih izboljšav za medije, oglaševalce in agencije. Najpomembnejša novost pa je, da so na voljo valutni podatki, v realnem času pretvorjeni v dejanske uporabnike, kar omogoča hitro analizo relevantnih vidikov uporabe spletnih medijev.

Nova metodologija na bistveno večjem vzorcu bazične raziskave omogoča tudi izboljšano in bolj natančno izračunavanje spletne populacije, zato ima industrija po zagotovilih zbornice na voljo bolj realne rezultate o dosegu, primerljive z ostalimi nacionalnimi reprezentativnimi anketami.

Z današnjim dnem so javno objavljeni valutni podatki o septembrskem dosegu spletnih mest, ki sodelujejo v MOSS. Prva raziskava novega izvajalca je pokazala, da so bila najbolj obiskana spletna mesta v septembru 24ur.com, Bolha.com, Siol.net, Rtvslo.si, Med.Over.Net, Najdi.si, Slovenskenovice.si, Zurnal24.si, Itis.si in Bizi.si.

Valuta MOSS je mesečni slovenski doseg spletnih mest, ki pove, koliko različnih oseb iz slovenskih IP-številk je v danem obdobju meritve obiskalo izbrano spletno mesto.

Kot so še zapisali v zbornici, primerjava rezultatov med prejšnjimi in sedanjim obdobjem raziskave ni mogoča, saj vsaka metodologija uporablja drugačne raziskovalne tehnike, različno velike vzorce in algoritme za izračun realnih uporabnikov spletnih mest.