Podjetja 25.9.2016 10:17

Impol letos z manjšo prodajo, a višjim dobičkom

Slovenska Bistrica, 25. septembra - Bistriška skupina Impol je v prvem polletju letos ustvarila za dobrih 276 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je za skoraj sedem odstotkov manj kot v enakem obdobju lani, čeprav je ob tem beležila pet odstotkov višjo količinsko prodajo. Kot v polletnem poročilu o poslovanju pojasnjujejo v družbi, je vzrok v padcu borznih cen aluminija.

Slovenska Bistrica, Impol. Aluminijevi izdelki podjetja Impol. Foto: Tamino Petelinšek/STA

Slovenska Bistrica, Impol.
Aluminijevi izdelki podjetja Impol.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Aluminij je namreč osnova za oblikovanje njihovih prodajnih in nabavnih cen, povprečna borzna cena te surovine pa je v prvem polletju letos znašala kar 215 evrov manj kot v enakem obdobju lanskega leta.

Impol je sicer na domačem trgu ustvaril le 6,3 odstotka prodaje oziroma poldrugi odstotek manj kot leto prej, vse ostalo pa predstavlja izvoz, ki je v primerjavi s prvim polletjem 2015 padel za 7,3 odstotka. Največ prihodkov na tujih trgih skupina ustvari znotraj EU, od tega 37 odstotkov v Nemčiji, 15 odstotkov v Italiji ter pet odstotkov v Franciji. Svoje izdelke so letos izvozili v 49 držav po vsem svetu.

"Zaradi nizkih cen aluminija in številnih konkurenčnih prednosti kovine pred njenimi nadomestki se tudi letos nadaljuje rast povpraševanja po aluminijskih izdelkih na vseh industrijskih trgih. Po drugi strani pa politično okolje EU postaja manj stabilno, finančno javnost pa je dodatno pretresla napoved izstopa Velike Britanije iz EU," zunanje okoliščine poslovanja opisuje uprava pod vodstvom Jerneja Čokla.

Kot še dodajajo, so se proizvajalci aluminijskih folij združili v boju proti dumpinškim cenam kitajskih konkurentov, na evropskem trgu pa je mogoče zaznati upad zanimanja za izdelke proizvajalcev iz Daljnega vzhoda. Priložnost za nove poslovne priložnosti pomeni tudi nestabilno politično okolje v Turčiji, ki je ena pomembnejših izvoznic aluminijskih izdelkov, krepitev dolarja pa izboljšuje priložnosti na trgih Severne Amerike.

Sicer pa je Impol prvo polletje zaključil z 19,3 milijona evrov čistega dobička, kar je kar 63 odstotkov več kot v enakem obdobju lani.

Kot poudarjajo v podjetju, je druga polovica leta za njih praviloma manj dobičkonosna, predvsem zaradi poletnega obdobja, ko prodaja upade, enako pa velja tudi za drugo polovico decembra. Kljub temu menijo, da bo poslovanje sledilo trendom prvega polletja, zato pričakujejo leto izredne rasti dobičkonosnosti.

Bistriški predelovalec aluminija letos načrtuje prodajo skoraj 220.000 ton blaga, s čimer bi ob trenutnih cenah na trgu ustvarili 606 milijonov evrov čistih prihodkov. Ob koncu leta pod črto načrtujejo za več kot 30 milijonov evrov dobička pred obdavčitvijo.

Veliki strateški cilj skupine Impol je sicer do leta 2025 ustvariti prodajo v višini milijarde evrov in količinski obseg proizvodnje v višini 350.000 ton letno. Obseg proizvodnje nameravajo povečevati predvsem na valjanem programu, ki že danes predstavlja okoli 60 odstotkov celotne prodaje.

Dolgoročno načrtujejo dvig proizvodnje valjanih izdelkov na 150.000 ton, k čemur bo največ prispevala proizvodnja v hrvaškem podjetju Impol-TLM, nekdanjem gigantu iz Šibenika, kamor je Impol vstopil letos in v prihodnje načrtuje nakup proizvodnih zmogljivosti družbe TLM Aluminium.