#družba 26.3.2016 8:54

Po kulinarični navdih na blog

Ljubljana, 26. marca - V slovenski blogosferi se pojavlja vedno več kulinaričnih blogov, ki so v tujini že precej priznani in priljubljeni. Marsikdo raje brska za kuharskimi recepti na blogih kot pa v kuharskih knjigah. Se je pa s priljubljenostjo kulinaričnih blogov in vedno večjim številom bralcev odprla tudi nova tržna niša, ki so je prepoznala tudi že nekatera podjetja.

Murska Sobota. Velikonočna prata z bloga 220 stopinj poševno. Foto: Urška Fartelj

Murska Sobota.
Velikonočna prata z bloga 220 stopinj poševno.
Foto: Urška Fartelj

Ljubljana. Burger z bloga Stipanič Custom Grills. Foto: Matej Stipanič

Ljubljana.
Burger z bloga Stipanič Custom Grills.
Foto: Matej Stipanič

Ljubljana. Veganski sendvič z bloga Jernej Kitchen. Foto: Maja Galuf

Ljubljana.
Veganski sendvič z bloga Jernej Kitchen.
Foto: Maja Galuf

Ljubljana. Sous vide jogurt z bloga sketa.si. Foto: Simon Šketa

Ljubljana.
Sous vide jogurt z bloga sketa.si.
Foto: Simon Šketa

V Sloveniji naj bi po raziskavi Blogbarometer 2015 kar 13 odstotkov blogerjev pisalo o kulinariki, s čimer zasedejo tretje mesto, so sporočili iz podjetja Taktik, ki je raziskalo trende na področju pisanja blogov pri nas. Globalno gledano pa kulinarika na blogih zasede drugo mesto z 10 odstotki, tako da ne zaostajamo za svetovnimi trendi.

"Zadnje dve leti je naša blogerska scena po kakovosti objav, to je fotografij, receptur in besedil, vedno bolj primerljiva s tistimi čez lužo, a ima še veliko potenciala predvsem pri razvoju slovenske kulinarike in bogatosti besedil," ocenjujeta slovensko kulinarično blogersko sceno Iva Gruden in Mateja Delakorda, ki s projektom Njam zgodbe povezujeta slovenske kulinarične blogerje.

Raznolikost kulinaričnih blogov

Na spletu lahko najdemo zelo raznolike kulinarične bloge. Nekateri se ukvarjajo le s presno prehrano, drugi slovensko, tretji preizkušajo trende iz tujine. Tudi razlogi za začetek bloganja so si med seboj precej različni.

"Želela sva ustvariti svoj dnevnik receptov," pravita Jernej Zver in Maja Galuf, ki sta vzpostavila blog Jernej Kitchen. Informatik in oblikovalka pa se na svojem blogu držita gesla: "dobra hrana, pozitivna energija in kvalitetna vsebina".

Simon in Sašo Šketa, ki vodita enega izmed najbolj branih blogov sketa.si in presno.si, priznavata, da sta že od nekdaj bila kulinarična navdušenca, z blogom pa sta lahko združila njuna znanja in hobije. Stremita pa predvsem k enostavnim receptom, ki so namenjeni ljudem z malo časa.

"Z veseljem sama delim svoje recepte, svoje delo, in sem tudi izredno vesela, če kdo napiše svoje mnenje o njem, kritiko, pošlje fotografijo svojega krožnika, ki ga je pripravil po mojem receptu, ali prispeva svoj recept. To me polni z energijo in žene k ustvarjanju," obrazloži svoje veselje do bloganja Urška Fartelj, ki stoji za blogom 220 stopinj poševno.

Podjetja vidijo v blogih možnost promocije

Med drugim so v raziskavi Blogbarometer opazili tudi porast blogerjev, ki s pisanjem služijo. Ta odstotek naj bi se v preteklem letu dvignil na 25 odstotkov. Ta podatek sicer velja za celotno skupnost slovenskih blogerjev, ne le kulinarični del.

Gruden in Delakorda opozarjata na majhnost slovenskega trga in da nekatera podjetja še vedno vidijo blogerje kot brezplačno oglasno desko. Sta pa tudi opazili, da so podjetja vedno bolj odprta za različna sodelovanja.

"Podjetja prepoznajo dobre projekte in zgodbe s potencialom, še bolj pa jih navduši profesionalnost," ocenjujeta situacijo Simon in Sašo Šketa.

Fartelj pa pravi, da so podjetja občasno zelo zahtevna, saj želijo za en kos sestavine kvaliteten recept, ki pa vzame več časa in truda, kot si verjetno predstavljajo. Zato se takšnim sodelovanjem običajno odreče, saj ne more zagotoviti dovolj kvalitetnega recepta. "Takšno sodelovanje je sedaj postalo moderno in najcenejša promocija nekega artikla za podjetja," dodaja.

So pa kulinarične blogerje opazili tudi gostinci. Takšna je zgodba Mateja Stipaniča, ki na spletni strani Stipanič Custom Grills objavlja najrazličnejše recepte za jedi na žaru. Na nekem dogodku je spoznal Luko Jezerška iz Jezeršek gostinstva, ki ga je kasneje tudi povabil, da sodeluje pri Akademiji Jezeršek z delavnico Gurmanski Burgerji. "Tako lahko vzpostavim stik z ljudmi, ki jih zanima ta tematika, ne le kot bloger in bralec," našteje Stipanič enega izmed razlogov za sodelovanje.

Družbena omrežja povezujejo

Četudi delujejo spletna družbena omrežja kot odličen vir promocije, blogerji v večji meri nanje gledajo kot na orodje komuniciranja in povezovanja.

"Skozi družbena omrežja se povezujeva z ljudmi s podobnimi interesi s celega sveta," pravita Zver in Galuf, ki sta prisotna na večini bolj priljubljenih družabnih omrežij, med drugim sta tudi ena izmed redkih pri nas, ki redno uporabljata Snapchat.

Prav tako je Stipanič eden izmed redkih, ki redno objavlja svoje recepte na svojem kanalu na Youtubu. Priznava, da je navdih za snemanje video receptov našel pri tujih kulinaričnih blogih.

"Sodobne tehnologije in dostopnost informacij nam dajejo platformo, da se o tem še več izražamo," opazujeta Gruden in Delakorda kulinarične trende na spletu ter dodajata, da sedaj hrane ne delimo več samo fizično, ampak tudi virtualno.