Mediji 13.2.2016 9:51

Radio še vedno pomemben medij

Ljubljana, 13. februarja - Danes obeležujemo svetovni dan radia. V Unicefu so ob tej priložnosti poudarili, da je vrednost tega medija v kriznih razmerah in ob naravnih katastrofah še vedno neprecenljiva, saj je na voljo tudi takrat, ko odpove vse ostalo. Zato so pozvali k večjemu številu investicij v radio in večjemu poudarku na ohranjanju njegove vloge kjer koli na svetu.

Hrvaška, Zagreb. Radio, radijski studio, zvočna tehnika. Foto: Hina/STA Arhiv Hina/STA

Hrvaška, Zagreb.
Radio, radijski studio, zvočna tehnika.
Foto: Hina/STA
Arhiv Hina/STA

Kot so poudarili v Unicefu, so se številne generacije na radio oprle v času, ko je svet razpadal zaradi vojne, potresa, cunamija ali izbruha bolezni. "Med drugo svetovno vojno je radio našim starim staršem prinašal spodbudne besede, pa tudi informacije o dogajanju na bojiščih," so zapisali.

Kljub razmahu sodobnejših komunikacijskih sredstev radio ostaja vitalno orodje, ki je na voljo tudi takrat, ko odpove vse ostalo. Kot so zapisali v Unicefu, prinaša novice, ki rešujejo življenja, ter informacije in izobrazbo ljudem na območjih, ki jih ne dosežeta televizija in internet.

"Ko so bili zaradi izbruha ebole otroci v Gvineji, Liberiji in Sieri Leone prisiljeni ostati doma, jim je Unicef prek radia prenesel informacije o zaščiti pred okužbami. Ko so se zaprle šole, je Unicef otroke izobraževal prek radia, da ne bi izgubili dragocene priložnosti za pridobivanje novega znanja. Pri odpravljanju posledic naravnih katastrof, kot sta bila tajfun na Filipinih ali potres v Nepalu, je Unicef prek radia osveščal o možnostih cepljenja ter pomenu higiene in pitne vode. V Gazi pa je z radiem družine obveščal o načinih zagotavljanja varnosti otrok pred napadi," so zapisali v Unicefu.

Kot so še dodali, pozdravljajo svetovni dan radia, ki naj bo opomnik, da je ta prvi množični medij danes pomemben ravno toliko, kot je bil v preteklosti.

Unesco je z razglasitvijo 13. februarja za svetovni dan radia želel spodbuditi mednarodno sodelovanje med radijskimi ustanovami in razširjanje informacij po radiu. Radio doseže več kot 95 odstotkov prebivalcev sveta ne glede na njihov družbeni položaj in tako ostaja medij z najbolj razširjenim občinstvom.