Mediji 29.1.2016 11:08

Največji del bralcev dnevniki še vedno dosegajo preko tiskanih izdaj

Ljubljana, 29. januarja - Nacionalna raziskava branosti (NRB) kaže, da so tiskani dnevniki lani na ravni enega izida dosegli pol milijona bralcev, Slovenci so tudi lani najbolj posegali po Slovenskih novicah. Omenjen časnik je na povprečen dan prelistalo 314.000 prebivalcev. Tiskani mediji v Sloveniji sicer na ravni enega izida dosegajo 78 odstotkov oz. 1,3 milijona ljudi.

Ljubljana.
Časopis Gorenjski glas.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

NRB poteka pod okriljem Slovenske oglaševalske zbornice, izvajalec projekta pa je bilo lani tržno raziskovalno podjetje Ipsos. Podatke so zbirali med 1. marcem in 31. decembrom lani. Vzorec je zajel 4001 anketiranca v starostnem obdobju med deset in 75 let.

Kot kažejo rezultati raziskave, tiskane medije na ravni enega izida v Sloveniji prebira 1,3 milijona prebivalcev. Če ob tem upoštevamo še spletne strani in aplikacije medijev, ugotovimo, da je tiskane medije lani bralo 1,36 milijona ljudi. Na ravni v daljšem časovnem obdobju, ki je odvisno od periodike medijev, tisk preko spletnih platform doseže 90 odstotkov ljudi.

Kot so ugotovili na Ipsosu, dnevniki na ravni enega izida dosegajo 655.000 bralcev (39 odstotkov populacije). Največji del bralcev (500.000) dnevniki dosežejo preko tiskanih izdaj, 155.000 bralcev pa bere dnevnike samo preko spletnih platform.

Med dnevniki so bile tudi lani na prvem mestu Slovenske novice, ki jih je na povprečni dan prebralo 314.000 ljudi, na drugem mestu je Delo s 141.000 bralci, tretji pa je bil Svet24, ki ga je lani dnevno bralo 118.000 ljudi. Sledijo Dnevnik (98.000), Večer (93.000), Finance (55.000), Primorske novice (53.000) in Ekipa SN (50.000).

Tedniki medtem na ravni enega izida dosegajo 860.000 bralcev (52 odstotkov populacije). Najbolj bran tednik je bil lani Nedeljski dnevnik s 212.000 bralci. Sledijo Nedeljske novice (102.000), Nedelo (99.000), Kmečki glas (73.000), Družina (61.000), Dolenjski list (38.000), Vestnik Murska Sobota (37.000), Večer v nedeljo (35.000) in Celjan (17.000).

Med tedenskimi prilogami je lani največ bralcev posegalo po Pilotu (236.000). Sledijo Vikend (225.000), Delo in dom (189.000) ter Ona (170.000).

Kar se tiče tedenskega revijalnega tiska, pa je lani največ ljudi bralo revijo Zvezde. Po njej je povprečno poseglo 138.000 bralcev, s tem da je tednik z novim imenom začel izhajati lani poleti. S 131.000 bralci je lani sledila Lady, 97.000 bralcev pa se je odločilo za Jano.

Mesečniki so na ravni enega izida lani dosegali 60 odstotkov prebivalcev oziroma en milijon ljudi. V povprečju vsak med njimi prebere tri tiskane izdaje mesečnikov. Med mesečniki se je največ ljudi odločilo za Kranjčanko (55.000), Deželne novice (16.000) in Jeseniške novice (12.000). Med mesečnimi prilogami pa se je največ bralcev odločilo za Polet (85.000)

Predsednik NRB za 2015 Roman Zatler je ob predstavitvi rezultatov dejal, da trg tovrstne podatke potrebuje, še posebej v časih, ki so za medije težki. Direktorica raziskav in strateškega svetovanja pri podjetju Ipsosa Nataša Mohorč Kejžar pa je dodala, da je merjenje branosti pomembno tudi zaradi same razumljenosti bralca v digitalni dobi. Prav tako pa so rezultati lahko v pomoč medijem pri oblikovanju uredniške politike.