Podjetja 1.9.2015 10:02

V BMW zelo zadovoljni s slovenskimi dobavitelji

Bled, 1. septembra - Visok predstavnik skupine BMW Thomas Becker je v pogovoru za STA ob robu blejskega strateškega foruma (BSF) pohvalil slovenske dobavitelje, ki so po njegovih besedah pomemben del njihove dobavne verige. Zelo pomembne so tudi ambicije Slovenije na področju trajnostne mobilnosti, je povedal.

Bled, hotel Golf. Blejski strateški forum 2015. Thomas Becker iz BMW. Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf.
Blejski strateški forum 2015.
Thomas Becker iz BMW.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf. Blejski strateški forum 2015. Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet in Thomas Becker iz BMW. Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf.
Blejski strateški forum 2015.
Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet in Thomas Becker iz BMW.
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf. Blejski strateški forum 2015. Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet . Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf.
Blejski strateški forum 2015.
Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet .
Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf. Blejski strateški forum 2015. Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet in Thomas Becker iz BMW. Foto: Stanko Gruden/STA

Bled, hotel Golf.
Blejski strateški forum 2015.
Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet in Thomas Becker iz BMW.
Foto: Stanko Gruden/STA

"Slovenija je za naše podjetje pomembna na vsaj dveh ravneh, ki presegajo njeno velikost. Iz Slovenije prihaja kar precej naših dobaviteljev, ki so zagotovo pomemben del dobavne verige BMW in pomemben ter stabilen faktor v tem smislu," je poudaril Becker, ki je v podjetju BMW Group odgovoren za vladne in zunanje zadeve.

"In drugič, za nas so zelo pomembne ambicije, ki jih v tej regiji Slovenija zasleduje v prihodnosti na področju trajnostne mobilnosti, ne le v smislu povečevanja tržnega deleža, ampak tudi pri povečevanju uporabe električnih avtomobilov. To je za nas zelo vzpodbudno," je dejal.

Opozoril je, da na trg električnih vozil v Evropi, kjer je razvoj zelo raznolik, močno vpliva infrastruktura polnilnic in tudi davčna politika oz. davčne olajšave ter različne iniciative, kot so npr. zastonj parkirna mesta, ki so jih deležni kupci električnih avtomobilov. V tem smislu so pomembna tudi stališča lokalnih in državnih oblasti, je pojasnil.

"Politiko, ki jo na tem področju vodi Slovenija, zelo spoštujemo. O tem sva govorila tudi s predsednikom Borutom Pahorjem, ko se je pred nekaj meseci na sedežu BMW v Münchnu lahko podrobneje informiral o najnovejših tehnologijah, ki jih razvijamo, in o tem, kako mi vidimo, da se bo ta trg razvijal v prihodnje," je povedal Becker.

Skupaj s Pahorjem so bili tudi predstavniki več slovenskih podjetij in med njimi je Becker izpostavil izdelovalca izpušnih sistemov Akrapović, ki je edini iz Slovenije, ki mu BMW omogoča, da se predstavlja s svojim logotipom. "Včasih celo z večjim napisom, kot je naš," se je pošalil.

Ali je od Pahorjevega obiska na sedežu BMW prišlo do kakega novega razvoja dogodkov v sodelovanju z drugimi slovenskimi dobavitelji, kot sta npr. Cimos ali pa Hidria, pa Becker še ni želel podrobneje pojasnjevati. Generalni direktor BMW Group Slovenija Lothar Schupet je pri tem dodal le, da BMW že tesno sodeluje s številnimi slovenskimi dobavitelji, z nekaterimi, kot na primer s Hidrio, tudi na ravni izmenjave znanj.

Becker je pri tem še menil, da bi Slovenija morala v okviru svoje industrijske politike še dodatno krepiti sektor dobaviteljev. "Tudi tu na forumu bomo govorili o tem, kako imamo globalno vse bolj integrirano dobaviteljsko in produkcijsko mrežo," je dejal in dodal, da BMW tudi na ta način podpira svoje dobavitelje iz Slovenije.

Schupet je pri tem napovedal, da za začetek prihodnjega leta načrtujejo "Dan dobaviteljev" v Münchnu, na katerem se bodo slovenski dobavitelji lahko predstavili in krepili svoje povezave. Podoben dogodek je BMW že organiziral leta 2013 in odziv je bil zelo dober, je povedal Schupet.

"Na tem dnevu bodo predstavniki dobaviteljev lahko odkrito razpravljali z vsemi strokovnjaki, ne le iz našega razvojnega oddelka, ampak tudi z ljudmi iz prodaje in proizvodnje," je pri tem dodal Becker.

Pri tem pa je zanikal govorice, da BMW načrtuje nov proizvodnji obrat nekje v Srednji oz. Vzhodni Evropi. Kot je dejal, prilagajajo proizvodnjo povpraševanju na trgu in zato proizvodnjo v zadnjih letih usmerjajo predvsem na nove trge. V zadnjih nekaj letih so tako novo tovarno odprli v Braziliji, načrtujejo odprtje nove tovarne v Mehiki, širijo pa proizvodnje zmogljivosti v Nemčiji, v ZDA in na Kitajskem.

"Nimamo nobenih novih načrtov za proizvodno dejavnost v Evropi. Zadnja večja investicija v Evropi je bila tovarna v Leipzigu, ki je začela delovati v času, ko so drugi evropski proizvajalci avtomobilov investirali v več vzhodno- in srednjeevropskih državah. Od tedaj pa nimamo kakih večjih investicijskih načrtov v EU. Naše kapacitete, ki jih imamo v Evropi, zadostujejo povpraševanju na trgu v naslednjih letih," je zatrdil.

Becker je še dodal, da je bavarski avtomobilski velikan pripravljen na izzive, kakršno je trenutno dogajanje na kitajskem gospodarstvu. "Imamo jasno filozofijo, da nismo odvisni od nobene posamezne regije. Poskušamo imeti uravnotežen odtis v vseh glavnih regijah. Trenutno realiziramo nekaj več kot 20 odstotkov prodaje na severnoameriškem območju, 45 odstotkov prodamo v Evropi, 23 odstotkov pa prodamo na Kitajskem. Tako nimamo posebno velikega poudarka v nobeni od teh regij," je dejal.

"To je nujno, če želimo rasti na globalni ravni. To nam zdaj še vedno uspeva, saj dosegamo zanesljivo rast prodaje. Dobiček Skupine pred obrestmi in davki (EBIT) je letos v šestmesečnem obdobju prvič presegel pet milijard evrov.

Res imamo zdaj nekoliko slabšo gospodarsko rast na Kitajskem, v prvih šestih mesecih je ta znašala 2,3 odstotka, vendar pa beležimo v EU zdaj močnejšo rast kot v več letih poprej. Samo v prvih šestih mesecih 2015 se je prodaja v Evropi povečala za 9,5 odstotka na 488.490 enot. Prav tako rastemo v ZDA, v Mehiki, Kanadi. Prodaja nam raste tudi na Japonskem in v Južni Koreji," je še povedal Becker v pogovoru za STA ob robu BSF.