Mediji 9.7.2015 9:58

Najstarejša slovenska računalniška revija na prelomnici

Ljubljana, 9. julija - Najstarejša slovenska računalniška revija Moj mikro se je po spremembah v lastništvu njene blagovne znamke znašla na prelomnici. Sedanja ekipa ustvarjalcev se je v poletni dvojni številki poslovila od revije, novi lastnik Bojan Požar pa namerava blagovno znamko Moj mikro ali prodati ali dati v podnajem.

Ljubljana
Revija Moj mikro.
Foto: Aljoša Rehar/STA

Ljubljana
Revija Moj mikro.
Foto: Aljoša Rehar/STA

Ljubljana
Revija Moj mikro.
Foto: Aljoša Rehar/STA

Ljubljana
Revija Moj mikro.
Foto: Aljoša Rehar/STA

Moj mikro je bil v paketu 44 zastavljenih blagovnih znamk družbe Delo Revije, ki jih je banka NKBM kot največja upnica zaradi neporavnanih terjatev na dražbi leta 2011 prodala svoji hčerinski družbi KBM Leasing. Ta jih je nato oddala v najem družbi Salomon oziroma medijski skupini Krater, ki danes nastopa pod imenom Media24.

Junija letos je nato prišlo do prodaje omenjenih znamk Bojanu Požarju oziroma njegovi družbi Lanaka Media - Požar je sicer tudi prvi mož družbe Report, ki izdaja spletni portal Požareport.si. Blagovne znamke bo prevzel konec avgusta.

V skupini Media24, v kateri so se prav tako potegovali za nakup blagovnih znamk, so medtem pojasnili, da predmet prodaje niso bile revije in uredništva, temveč zgolj pravica do uporabe imen Stop, Kih, Anja, Jana, Lady, Naša žena, Moj mikro in drugih. Tako so se odločili, da bodo revije z obstoječo ekipo ustvarjalcev še naprej izdajali, a pod novimi blagovnimi znamkami.

Junija so tako na trg vstopili s skupno 13 na novo poimenovanimi revijami, med katerimi pa ni naslednika revije Moj mikro. "Med revijami, ki smo jih nedavno pričeli izdajati in katere že beležijo lepe uspehe pri bralcih, revije z računalniško tematiko zaenkrat še nismo predvideli," so pojasnili za STA.

Dolgoletni odgovorni urednik revije Moj mikro Marjan Kodelja je sicer pred dnevi v uvodniku dvojne julijsko-avgustovske številke z naslovom "Na svidenje in bilo je lepo!" zapisal, da bi Moj mikro še vedno izhajal, "če ne bi banka blagovne znamke prodala človeku, ki ga revija ne zanima". Požar naj je namreč ne bi imel namena ohraniti pod svojim okriljem.

Bojan Požar poudarja, da ne drži, da ga ta revija ne zanima. Navaja, da je povprečna prodaja revije Moj mikro pod dosedanjim založnikom v letu 2014 dosegala samo 1468 izvodov na številko. "Zato bomo revijo poskušali reševati s tako imenovano nišno produkcijo," je še pojasnil za STA. Blagovno znamko Moj mikro sicer namerava oddati ali prodati, javilo se mu je tudi že nekaj interesentov.

Moj mikro velja za najstarejšo še izhajajočo slovensko računalniško revijo. Pod okriljem medijske hiše Delo je prvič izšla junija leta 1984, sprva še kot posebna izdaja revije Teleks. Urednika prve številke sta bila Ciril Kraševec in Žiga Turk.

V zadnjih letih se je Moj mikro podobno kot druge tovrstne revije soočal z upadanjem prihodkov od oglasov ter števila naročnikov. Na slovenskem medijskem trgu sicer deluje še nekaj računalniških revij, med drugim Monitor, Joker in Računalniške novice.