#družba 2.7.2015 17:39

Ministrstvo: Najprimernejši model javno-zasebnega partnerstva za drugi tir do konca leta

Ljubljana, 2. julija - Na ministrstvu za infrastrukturo so danes poudarili, da bodo do septembra pripravili širši nabor možnih modelov javno-zasebnega partnerstva za gradnjo drugega tira Koper-Divača, do konca leta pa nato določili najprimernejši model. Do zdaj so sicer na ministrstvu kot rok za ti dve fazi priprave projekta omenjali julij in jesen.

Koper. Kraški rob, tiri, železnica, vlak, Koper. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Koper.
Kraški rob, tiri, železnica, vlak, Koper.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Pri iskanju najprimernejšega modela javno-zasebnega partnerstva infrastrukturno ministrstvo sodeluje tudi z Organizacijo za ekonomsko sodelovanje in razvoj. Ta bo za Slovenijo pripravila predstavitev možnosti modelov javno-zasebnega partnerstva.

Na ministrstvu so v odzivu na nekatere politične očitke ministru zaradi neizbora projekta drugi tir na prvem razpisu v okviru mehanizma za povezovanje Evrope (CEF) pripravili še dodatno pojasnilo.

Vsak projekt na razpisu, na katerem jih je Evropska komisija od preko 730 prijavljenih za financiranje izbrala 276, je bil ocenjen na podlagi štirih kriterijev - relevantnost, zrelost, učinki in kakovost prijave projekta.

V primeru projekta drugega tira je komisija relevantnost projekta po pojasnilih ministrstva ocenila kot zelo dobro, njegove učinke kot dobre, prav tako kot kakovost vloge. Šibko pa je ocenila zrelost projekta, saj še nima gradbenega dovoljena za celoten projekt, še vedno pa se iščejo tudi finančna sredstva zanj iz zasebnih virov. Podobna pojasnila sta v preteklih dneh že dala minister Peter Gašperšič in evropska komisarka za promet Violeta Bulc, na katera leti največ očitkov iz vrst politikov.

Na ministrstvu pravijo, da se bodo s projektom prijavili na enega od naslednjih razpisov, kjer je pričakovati več razpoložljivih sredstev in s tem tudi večjo možnost, da bo projekt izbran za sofinanciranje. Naslednji razpis v velikosti okoli sedem milijard evrov bo po napovedih Bulčeve že jeseni.

Na seznamu predlaganih projektov za financiranje na odprtem delu razpisa, ki ga je v ponedeljek objavila komisija, sta sicer iz Slovenije v okviru nacionalne ovojnice projekta izvlečnega tira in nadgradnje železniške povezave Poljčane-Slovenska Bistrica, ki bosta prejela skoraj 39 milijonov evrov. Poleg tega bodo slovenski prijavitelji denar dobili še za osem manjših projektov.