Intervju Podjetja 28.5.2015 20:48

Tedeschi za STA: Slovenske blagovne znamke med nosilci internacionalizacije Atlantic Grupe

pogovarjal se je dopisnik STA iz Zagreba Goran Ivanović

Zagreb, 28. maja - Krepitev internacionalizacije poslovanja Atlantic Grupe, posebej v državah zahodne in severne Evrope, ter vlaganja v kakovostne lastne blagovne znamke so prednostni načrti podjetja za prihodnje obdobje. To je v pogovoru za STA izjavil predsednik uprave hrvaške družbe Emil Tedeschi, ki se bo udeležil Summita 100 v Portorožu v začetku junija.

Portorož. Predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi. Foto: Lena Dujc/STA

Portorož.
Predsednik uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Foto: Lena Dujc/STA

Med šestimi osrednjimi blagovnimi znamkami, ki predstavljajo gonilno silo nadaljevanja Atlanticove internacionalizacije, so trije izvirni slovenski izdelki - Argeta, Donat Mg in Bebi. Ostale strateške Atlanticove blagovne znamke so še Cedevita, Multipower in Bakina tajna.

"Dejstvo, da so trije od šestih strateških Atlanticovih blagovnih znamk, ki so pomembni za načrtovano internacionalizacijo zunaj jugovzhodne Evrope, slovenski izdelki, je to najboljša novica za slovensko javnost," je izpostavil utemeljitelj in večinski lastnik Atlantica.

Potreb po širjenju zmogljivosti svojih tovarn v Sloveniji nimajo, razen tovarne v Mirni na Dolenjskem, pa še tu bo dinamiko narekoval razvoj dogodkov na glavnem trgu mirenske tovarne, v Rusiji. Atlantic Grupa je po Tedeschijevih besedah zaradi embarga EU na izvoz v Rusijo in devalvacije rublja ter zaradi stanja v Ukrajini ustvarila izgube.

Tedeschi je potrdil, da so Atlanticovo prevzemno zgodbo v regiji zaenkrat sklenili. "Smo vodilni v mnogih živilskih segmentih. Nismo osredotočeni na kakšen vroč prevzem v regiji, a spremljamo stanje, saj smo odprti za poslovne ponudbe," je povedal Tedeschi.

Izrazil je zadovoljstvo z doseženim v Sloveniji, potem ko so leta 2010 kupili slovensko živilsko družbo Droga Kolinska. Pri sklepanju posla so se izogibali vpletanju politike, ki je v letih pred tem po Tedeschijevih besedah večkrat preprečila, da bi slovenska podjetja prevzela hrvaške družbe in obratno.

Tedeschi je spomnil, da so v Atlanticu izpolnil vse tri ključne obljube po prevzemu Droge Kolinske: obdržali so vse štiri tovarne v Sloveniji, niso zmanjšali števila zaposlenih, temveč ga celo povečali, ter so aktivno vlagali v nove tehnologije in zmogljivosti.

"V izboru Zlata nit za najboljšega delodajalca v Sloveniji, je Droga Kolinska lani prejela posebno priznanje za uspešno, učinkovito in ustvarjalno vzpostavitev organizacijske kulture po združitvi v Atlantic Grupo. Letos pa sta se obe Atlanticovi podjetji v Sloveniji, Droga Kolinska in Atlantic Trade, uvrstili med šesterico finalistov izbora. To kaže, da so zaposleni zadovoljni s podjetjem, z odnosom in skrbjo do njih, z varnostjo delovnih mest in tudi s korporativno kulturo družbe," je dejal.

"Atlantic Grupa je izvorno hrvaška družba, a je tudi slovensko podjetje. Skušamo iskati tisto, kar nas povezuje, da bi bili čim bolj kakovostni in močnejši. Spoštujemo lokalne in nacionalne značilnosti, a se ne ločujemo na podlagi nacionalnih zastav ali drugih elementov, saj so Barcaffe, Donat Mg in Cockta del dediščine in so veliko starejši, kot sta samostojni Slovenija in Hrvaška," je dejal.

Prevzem Droge Kolinske je po njegovih besedah pokazal, da je možen prevzem slovenskega podjetja brez bojazni. V zadnjem letu je prišlo tudi do drugih hrvaških prevzemov slovenskih podjetij, kot sta Agrokorjev nakup Mercatorja in Podravkin Žita.

"Pričakujem, da bodo tudi slovenske družbe nadaljevale z vlaganji na Hrvaškem, seveda bo to odvisno od njihovih zmogljivosti, finančnih sposobnosti in strateške usmerjenosti. Na Hrvaškem bodo prodajali še veliko podjetij, tudi zasebnih, obstaja tudi veliko državne lastnine," je povedal.

Poslovna klima na Hrvaškem in v Sloveniji je po njegovi oceni približno enaka, čeprav sta imeli državi različne poti privatizacije. Na vprašanje, kjer vidi razloge, da je Slovenija v kratkem času zvišala BDP za 2,6 odstotka, potem ko ji je grozil prihod evropske trojke, je Tedeschi odgovoril, da so to kombinacija varčevalnih ukrepov, intenzivnejše privatizacije podjetij in krepitve gospodarstev glavnih slovenskih partneric v blagovni menjavi.

Na Hrvaškem pa ga opogumlja podatek, da je gospodarstvo po šestih letih krčenja zabeležilo pozitivno trimesečje. Pohvalil je prizadevanja vlade v boju proti korupciji, ki je, po njegovi oceni, občutno nižja v primerjavi z obdobjem pred petimi ali desetimi leti.

Tedeschi v jugovzhodni Evropi pričakuje nadaljevanje konsolidacije v številnih panogah, predvsem pa v konditorski, mlečni in pivovarski industriji, pa tudi v predelavi sadja in zelenjave. Opozarja, da je treba ustvariti nova združevanja v regiji, preden bo prepozno.

"Bolje je biti lastnik 10 ali 20 odstotkov delnic v velikem poslovnem sistemu s trajnostnim razvojem, kot imeti 80 ali 100 odstotkov lastništva v majhnem podjetju, ki ne more samostojno tekmovati s konkurenco", meni.

Tedeschi ob tem ocenjuje, da je Summit 100 pomembna pobuda za dialog v poslovni skupnosti, "ki je bila vedno korak pred politiko". Obenem je tudi priložnost, da politiki prisluhnejo zasebnemu sektorju. "Obstaja potreba po regionalnem sodelovanju na različnih področjih, ne samo pri infrastrukturnih, telekomunikacijskih in energetskih projektih. Majhna in srednja podjetja, ki veljajo za generator rasti v nacionalnih ekonomijah, so lahko jedro klasterizacije tudi na panregionalni ravni", je prepričan.

Srečanja, kot so Summit 100, po mnenju prvega človeka Atlantic Grupe rušijo nekdanje tabuje o temah, ki ločujejo majhne države v regiji, in postavljajo na mizo tisto, kar jih združuje - jezik, trg, potrošniško kulturo, prepoznavnost blagovnih znamk in podobno.

"Ni več govora o nekakšnem preoblikovanju Jugoslavije ali jugosferi, temveč se končno govori o interesih posameznih poslovnih družb in njihovi rasti, ki bo pomagala nacionalnim gospodarstvom. To pa pomeni tudi krepitev kakovosti življenja državljanov," je še dejal Tedeschi.