#družba 13.5.2015 11:42

Azijske države po uspešnosti izobraževanja na vrhu, Slovenija na 18. mestu

London, 13. maja - Azijske države se uvrščajo na vrh lestvice najuspešnejših izobraževalnih sistemov na svetu, ki jo je pripravila Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD). Prvih pet mest na lestvici zasedajo Singapur, Hongkong, Južna Koreja, Japonska in Tajvan, na repu pa so afriške države. Slovenija je uvrščena na 18. mesto.

Ljubljana. Učitelji, profesorji, študenti. Foto: Nada Mihajlović/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Učitelji, profesorji, študenti.
Foto: Nada Mihajlović/STA
Arhiv STA

Raziskavo bodo predstavili prihodnji teden na svetovnem forumu o izobraževanju v Južni Koreji, nekatere ugotovitve pa objavlja britanski BBC.

Najvišje uvrščena evropska država je Finska na šestem mestu, sledijo Estonija, Švica, Nizozemska in Kanada. Prvi deseterici na 11. mestu sledi Poljska, nato pa Vietnam in Nemčija.

ZDA so se skupaj z Italijo uvrstile na 28. mesto, Švedska, ki jo je OECD pred kratkim opozoril zaradi resnih težav v njenem izobraževalnem sistemu, pa je šele na 35. mestu. Sosednja Hrvaška je uvrščena na 36. mesto, Avstrija pa je tik za Slovenijo na 19. mestu.

Za Slovenijo se je uvrstilo več evropskih držav, med njimi Velika Britanija, ki je na 20. mestu, ter Francija na 23.

OECD je v raziskavi zajela 76 držav, pri čemer so ugotovili, da obstaja povezava med izobraževanjem in gospodarsko rastjo.

Analizirali so podatke o znanju s področja matematike in naravoslovja, raziskava pa je po oceni OECD širši pokazatelj izobraževalnih standardov kot raziskava Pisa, ki jo OECD izvaja v glavnem v industrijsko razvitih državah.

Direktor OECD za izobraževanje Andreas Schleicher je dejal, da je cilj raziskave državam dati možnost, da se primerjajo med seboj, da odkrijejo, kjer so njihove močne in šibke točke, ter tudi, da ugotovijo, kakšne bi lahko bile dolgoročne koristi od izboljšav v izobraževalnem sistemu.

"Če vstopite v azijski razred, boste videli, da učitelji od vsakega učenca pričakujejo, da bo uspel," je po poročanju BBC še povedal Schleicher in dodal, da so te države tudi zelo dobre v tem, da v razrede, ki so največji izziv, privabijo najboljše učitelje, "tako da ima vsak učenec dostop do odličnega učitelja".