Podjetja 8.5.2015 18:23

Na Slovenski turistični borzi več kot 2500 poslovnih srečanj

Ljubljana, 8. maja - V Ljubljani poteka Slovenska turistična borza, ena najpomembnejših priložnosti za utrjevanje obstoječih in vzpostavljanje novih poslovnih turističnih navezav med slovenskimi ponudniki in tujimi partnerji. Na borzi se bo predvidoma odvilo več kot 2500 dvostranskih poslovnih srečanj, ki jim bodo sledile študijske ture po različnih delih Slovenije.

Kranjska Gora. Slovenska turistična borza. Foto: Tinkara Zupan/STA

Kranjska Gora.
Slovenska turistična borza.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Slovenska turistična borza oziroma Slovenian Incoming Workshop (SIW) poteka med 7. in 9. majem, gostita pa jo Ljubljana in ljubljanski BTC City. Na poslovnih sestankih, ki so se odvili danes, je sodelovalo 194 predstavnikov iz 134 slovenskih turističnih podjetij in 144 predstavnikov iz 107 tujih turističnih agencij, organizatorjev potovanj in drugih turistično naravnanih podjetij, ki prihajajo iz 31 držav.

Največ kupcev prihaja iz Rusije, Nemčije, Belgije, Turčije, Velike Britanije, sledijo pa kupci iz Avstrije, Italije in Nizozemske. V okviru srečanj med predstavniki slovenskih in tujih podjetij je bilo izvedenih več kot 2500 sestankov, po navedbah vodje sektorja za turizem v javni agenciji Spirit Slovenija Karmen Novarlič pa bi končno število srečanj lahko preseglo tudi 3000.

Slovenski turizem na eni strani ustvarja rast nočitev in prihodov, na drugi strani pa je še vedno prisotna kriza, podjetja so v velikih težavah. "V preteklem obdobju je bilo turizmu namenjenih veliko evropskih sredstev, v prihodnji finančni perspektivi pa možnosti ni veliko, še posebej ne za investicije," je na novinarski konferenci na SIW ocenila v. d. generalne direktorice direktorata za turizem in internacionalizacijo na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Eva Štravs Podlogar.

Kot eno najpomembnejših nalog v prihodnje je Štravs Podlogarjeva izpostavila zagon samostojne Slovenske turistične organizacije (STO). "Ustanovni akt je v pripravi, izdelati moramo še podrobnosti in pridružila bi se napovedi, da bo STO zaživela s 1. julijem," je dejala. Med glavnimi bodočimi izzivi je izpostavila še spremembe zakona o pospeševanju turizma, svetovno razstavo Expo v Milanu ter pomembne dogodke, ki jih bo gostila Slovenija, kot je septembrski blejski strateški forum.

V. d. direktorja javne agencije Spirit Slovenija Gorazd Mihelič je med drugim spomnil, da je v iztekajoči se evropski finančni perspektivi v zadnjih dveh letih ostalo še 3,6 milijona evrov sredstev, namenjenih za krepitev prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije. Na Spiritu so od začetka leta intenzivno delali na črpanju sredstev in tako Mihelič verjame, da bomo na koncu porabili vsa, ki so na voljo.

Evropska sredstva se pridružujejo slovenskim sredstvom za promocijo turizma, ki dosegajo 6,2 milijona evrov. Promocija se sicer osredotoča na naše glavne turistične partnerice - v Avstriji in Nemčiji poteka predvsem s televizijskim oglaševanjem, v Italiji pa bolj na tramvajih in plakatih. Tako namerava Slovenija pritegniti tudi pozornost obiskovalcev Expa. Akcije na vseh treh trgih naj bi se zaključile do začetka poletne turistične sezone. Slovenija nadaljuje tudi oglaševanje na britanskem BBC.

Ob tem pa so 1,4 milijona evrov namenili za digitalno kampanjo. Ta se bo začela junija in bo tekla skozi poletno sezono in se nadaljevala še po njej, je napovedal Mihelič.

Novarličeva je predstavila tudi prve rezultate začetka letošnje turistične sezone. V prvem letošnjem četrtletju so turistični delavci zabeležili okoli sedemodstotno rast prenočitev in 10-odstotno rast prihodov. Po zahtevnem obdobju se v večjem obsegu vračajo italijanski gosti, saj na tem trgu Slovenija v prvih štirih mesecih beleži 11-odstotno rast. Pri Avstriji je rast 20-odstotna, pri Nemčiji pa med osem- in 10-odstotna.

Zaskrbljujoče je na drugi stanje na trgu Rusije, je opozorila Novarličeva. "Beležimo okoli 40-odstotni padec na ruskem trgu in tudi z glavno turistično sezono se ta trend letos zagotovo ne bo popravil v pozitivno območje," je menila. Tudi v luči tega dogajanja Slovenija aktivno išče priložnosti na novih trgih, kot sta Azerbajdžan in Kazahstan.

V okviru novinarske konference so predstavniki danes podpisali tudi tristranski dogovor o sodelovanju med Evropskim združenjem turističnih agentov in organizatorjev potovanj (ECTAA), Spiritom in Združenjem turističnih agencij Slovenije. Znotraj tega sodelovanja se bo Slovenija v prihodnjem letu v vseh aktivnostih ECTAA pojavljala kot ECTAA's Preferred Destination of the Year 2016, kar je po prepričanju podpisnikov odlična priložnost za povečanje prepoznavnosti Slovenije kot turistične destinacije.

Slovenija bo v prihodnjem letu tudi gostila skupščino evropskega združenja. Predsednik ECTAA Lars Thykier je med razlogi za izbiro Slovenije izpostavil željo po sodelovanju z napredno državo. "Mislim, da je osredotočanje na trajnostni razvoj pravilen," je dejal.