Mediji 20.2.2015 16:43

Prihaja spletni (ne)medij Fahrenheit 77

Ljubljana, 20. februarja - Slovenski medijski spletni prostor bo s ponedeljkom bogatejši za nov spletni medij Fahrenheit 77. Ustanovitelji na čelu z medijskim aktivistom Domnom Savičem ob tem pojasnjujejo, da ne gre za medij, temveč za nemedij.

Ljubljana. Spletni medij Fahrenheit 77. Foto: Fahrenheit 77/Maja B. Jančič

Ljubljana.
Spletni medij Fahrenheit 77.
Foto: Fahrenheit 77/Maja B. Jančič

"Uradno se zadevi reče nemedij. Ker se je izkazalo, da mediji niso kos nekaterim izzivom modernega življenja in da je tudi na konceptualni ravni potreben premislek o modelih komuniciranja. Zato bomo v ponedeljek ustanovili nemedij," je danes pojasnil Savič, ki je o tem spregovoril tudi na Twitterju:


@savicdomen: Opravičujem se zaradi tvita o lansiranju novega medija.


@savicdomen: V ponedeljek bomo namreč lansirali nov nemedij.

Projekt je nastal kot združenje različnih idej pod eno streho - tako da je idejnih očetov več oziroma so se na tem mestu samo povezali. "Med ustvarjalci smo tako bivši in trenutni delavci slovenske medijske industrije kot tudi ljudje, ki se bodo prvič preizkusili v produkciji medijskih vsebin. Bodo pa pod svojimi izdelki vsi podpisani s pravimi imeni brez vzdevkov, kot se za nemedij tudi spodobi," je dodal.

O razlogih za ustanovitev


"Generacija Y počasi prihaja v leta, ko postaja v družbi dominantna delovna in potrošniška sila. Hkrati se vedno znova dokazuje pomanjkanje pestre in raznolike medijske scene, kjer se na produkcijski strani vedno znova zapletemo ob najmanjši skupni imenovalec resničnostih šovov in mnenj preživetih mnenjskih voditeljev, na medijsko-potrošniški strani pa pomanjkanje kvalitetnih vsebin oziroma poskusov novih medijskih modelov, ki ne temeljijo na relativnih mnenjih. Fahrenheit 77 - temperatura prostora, pri kateri je človek najbolj produktiven - je nastal kot simboličen upor proti pregovorni pasivnosti in izključenosti mladih odraslih ter proti medijski ponudbi slovenskega medijskega trga, ki skuša preživeti s čim cenejšo medijsko produkcijo in čim boljšim izkoristkom oglaševalskega prostora," je pojasnil Savič.

O ciljni skupini bralcev


"Vsebinsko ciljamo na izobražene posameznike, ki jim slovenski mediji ne ponujajo intelektualnega izziva, ki se skušajo najti in vključiti v družbene procese in ki jih skrbi vedno večja individualiziranost naše družbe. Hkrati s tem ne skušamo konkurirati etabliranim medijskih hišam, temveč samo pokazati na možnosti alternativnega razvoja medijskih vsebin in različnim pristopom do povezovanja javne sfere," pravi Savič.

        
Financiranje, pravni okviri delovanja

Fahrenheit 77 bo kot omenjeno uradno zaživel 23. februarja. Dostopen bo na spletnem naslovu www.fahrenheit77.net ter v Applovi spletni trgovini Itunes. "Način oblikovanja vsebin bomo v prihodnosti še prilagajali oziroma testirali več različnih formatov, tudi v sodelovanju z uporabniki," pravi Savič.

S financiranjem se trenutno po besedah Saviča še ne obremenjujejo, čeprav imajo na dolgi rok v mislih tudi ta vidik. Za uporabnike bo Fahrenheit 77 brezplačen, financiranja pa ne bodo izvajali s pomočjo oglaševalskega modela oziroma modela preprodaje osebnih podatkov.

"Vseeno obstaja omejeni rok, znotraj katerega bomo skušali uporabnike in javnosti prepričati o uporabnosti takega modela posredovanja vsebin o problematikah našega vsakdana in jih nagovarjati, naj po svojih močeh podprejo delovanje takega modela," je še povedal.

O pravnih okvirih delovanja zaenkrat še niso razmišljali, najprej želijo razviti teoretski okvir, "znotraj katerega nemedij funkcionira. Na dolgi rok pa seveda razmišljamo tudi o pravni obliki, v katero bomo umestili nemedij."