Startupi 14.1.2015 19:05

Ustanovitelja Hood Burgerja: Bodite strastni in sledite svoji viziji

Ljubljana, 14. januarja - Podjetništvo je trda, a zanimiva pot, na katero se je treba podati s strastjo in vizijo, ki ji je treba vedno slediti, sta danes v Ljubljani povedala ustanovitelja Hood Burgerja Til Pleterski in Klemen Ptičak. Lani sta ustvarila dobrih 600.000 evrov prihodkov in že načrtujeta nov lokal pri nakupovalnem središču E.Leclerc na Rudniku.

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Klemen Ptičak in Til Pleterski.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Klemen Ptičak in Til Pleterski.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Til Pleterski.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Klemen Ptičak in Til Pleterski.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Til Pleterski.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Til Pleterski in Klemen Ptičak.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Ljubljana, Ekonomska fakulteta.
Dogodek Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga organizira Zavod mladi podjetnik.
Foto: Tamino Petelinšek/STA

Pleterski in Ptičak, sicer diplomirana ekonomista, sta na današnjem dogodku Lastno podjetje? Zakaj pa ne!, ki ga je na ljubljanski ekonomski fakulteti organiziral Zavod mladi podjetnik, predstavila svoj projekt in nasvete mladim nadobudnežem, kako se uspešno spopasti s pastmi na podjetniški poti.

Kot je povedal Pleterski, Hood Burger ni bil njun prvi podjetniški projekt. Najprej sta se lotila portala za rezervacije apartmajev. "Že takoj na začetku sva dobila dve veliki klofuti, ker nihče od naju ni programer, v ekipo ga pa tudi nisva povabila," je pojasnil.

Vse prihranke iz študentskih časov sta zato namenila za zunanjo izdelavo izdelka, a sta na koncu ostala brez denarja, izdelka pa nista mogla lansirati na trg. "Poskusite na začetku sestaviti ekipo, ki bo sposobna izdelati izdelek ali vsaj prototip," je mladim svetoval Pleterski.

Ker se na napakah učimo, sta se pogumno lotila novega projekta. Ugotovila sta, da v Sloveniji ni "pravega" hamburgerja, zato sta v šestih mesecih razvila lasten recept za to priljubljeno jed in pozneje še za prilogo - pečen krompirček.

Hamburger sta najprej testirala pri družinskih članih in prijateljih, ki so bili nad njim navdušeni. Ker sta se zavedala, da bližnji niso vedno dovolj kritični, sta ga dvakrat testirala tudi v javnosti, je povedal Pleterski.

Kot pravi, je treba že takoj na začetku razviti lastno identiteto oz. znamko, ki se bo razlikovala od drugih. Sama bi se tako lahko odločila tudi za ime Hud Burger, a sta vedela, da bo Hood Burger, ki je, kot pravita, res "hud", bolj opazen.

Novembra 2012 sta dobila prvo uradno lokacijo - hamburgerje sta pekla v prikolici pred Intersparom na Viču. Avgusta 2013 sta prikolico zamenjala s pravim lokalom, za katerega sta dobila zasebnega vlagatelja, ki je prihajal iz gradbeništva.

"Najin investitor je bil najina redna stranka, z nama se je pogosto pogovarjal. Tako smo se počasi spoznali, začeli smo graditi odnos na zaupanju. Ni vsak investitor, ki nudi kapital, pravi investitor," je opozoril Ptičak.

Potem ko sta leta 2012 ustvarila 15.000 evrov prihodkov, so ti leta 2013 znašali že slabih 350.000 evrov, lani pa dobrih 600.000 evrov. Načrtov podjetnikoma ne manjka niti za prihodnost. Nekaj interesentov imata za franšizo, letos spomladi pa želita odpreti tudi lokal pred nakupovalnim središčem E.Leclerc na Rudniku, je povedal Pleterski. Ker bo ta večji, potrebujeta zanj gradbeno dovoljenje, na katerega še čakata, je dodal Ptičak.

"Treba je imeti strast," je povedal Ptičak in dodal, da sta ves čas študija želela nekaj ustvariti iz nič. "Iz prve roke lahko poveva, da je vsak naslednji korak težji od začetka, treba se je ukvarjati z marketingom, financami, razvijanjem kadrov ... Na začetku sva bila dva, zdaj pa morava gledati na vse zaposlene," je opozoril Ptičak in mladim svetoval, naj se v prostem času izobražujejo.

In kako se podati na podjetniško pot? "Če se je boste lotili sami, bo težje. Midva sva ekipa. Klemen ima dober občutek za zaposlene in je boljši pri procesu dela, jaz sem pa bolj za marketinške zadeve," je priznal Pleterski.

Ptičak je mladim svetoval tudi, naj vedno sledijo svoji viziji. "Vaša storitev je unikatna, to je vaša zgodba, vi jo razvijajte," je dejal in dodal, da je treba nasvete včasih vzeti z rezervo in da se je bolje zanesti na lastno intuicijo.

Mlada podjetnika, ki sta se na začetku podjetniške poti srečala tudi z opazkami, "pa ja ne bosta dva ekonomista pekla burgerjev", se sicer zavedata, da je treba pri delu vedno stremeti k izboljšavam. Predstavitev mladim sta zato zaključila z vprašanjem, koliko jih je že preizkusilo njun hamburger, ob sicer velikem številu dvignjenih rok pa sta z veseljem ugotovila: "Aha, še imava manevrski prostor."