Mediji 30.12.2014 10:40

DeloData v prvem letu delovanja z 10 projekti

Ljubljana, 30. decembra - Največja slovenska časopisna hiša Delo je v okviru januarja letos zagnanega projekta za razvoj podatkovnega novinarstva DeloData pripravila skupno deset spletnih podatkovnih zgodb oziroma aplikacij. Najnovejšo z naslovom Ljubljanske Fužine (ni)so geto, ki je zabeležila tudi največ zanimanja Delovih bralcev, so na portalu www.delo.si objavili pred kratkim.

Ljubljana, Kino Šiška. Odprtje IAB Akademije v organizaciji Zavoda IAB, na kateri so med drugim razpravljali o tiskanih medijih v digitalni dobi. Novinarka Dela Anuška Delić. Foto: Anže Malovrh/STA

Ljubljana, Kino Šiška.
Odprtje IAB Akademije v organizaciji Zavoda IAB, na kateri so med drugim razpravljali o tiskanih medijih v digitalni dobi.
Novinarka Dela Anuška Delić.
Foto: Anže Malovrh/STA

Vodja projekta DeloData je novinarka Ozadij Anuška Delić, kar zadeva druge sodelujoče, pa je njihovo število odvisno od vsebine in konteksta nastajajoče zgodbe. Vedno pa na projektu poleg novinarjev sodelujeta tudi vsaj eden oblikovalec in programer.

"S projektom smo začeli, ker smo prepričani, da mediji prek metod podatkovnega novinarstva ustvarjajo vsebine sedanjosti in prihodnosti. Živimo v izobilju informacij in podatkov, katerih interpretacija pa je predvsem prepuščena tistim, ki jih ustvarjajo, npr. vladi, državnim organom, podjetjem in podobno," je za STA pojasnila Anuška Delić.

Mediji imajo oziroma bi morali imeti pri tem ključno vlogo, a je vsaj pri nas še nimajo, poudarja in dodaja, da poleg tega javnost medijske vsebine vse bolj išče na spletu, zato je treba te prilagoditi novim načinom konzumacije, če želimo preživeti tudi v prihodnje.

"Prek interaktivnih podatkovnih zgodb ali pa zgolj spletnih vizualizacij podatkov javnosti na eni strani nudimo koristne pa tudi zanimive vsebine v sodobni preobleki, na drugi pa jih namesto iz tiska na splet 'mečemo' s spleta v tisk," je povedala.

Letos je v okviru DeloData kot omenjeno nastalo deset projektov. V prvi polovici leta so se - tudi zaradi kar treh volitev - lotili projektov, ki so za javnost pretežno koristni in manj narativni.

Prvi projekt je bila Središčna vstopna točka za študente, v kateri predstavljajo relevantne podatke o vseh dodiplomskih študijskih programih v Sloveniji, pri čemer lahko bodoči študenti primerjajo do šest programov - na voljo je na naslovu http://www.delo.si/zgodbe/interaktivno/delodata/fakultete.

Poleg tega so pripravili tri interaktivne aplikacije za spremljanje volilnih rezultatov, analizirali so vpliv vremena na volilno udeležbo in prikazali lete državnih funkcionarjev z zasebnim letalskim prevoznikom Linxair.

Kar zadeva prave podatkovne zgodbe, so se s tistimi, ki jih ustvarjajo v medijsko bolj razvitih državah, po pojasnilih Delićeve spogledali z zgodbo in analizo nesreč v slovenskih gorah ter z zgodbo in analizo podatkov o ljubljanskih Fužinah.

Čisto vsi projekti DeloData so bili po navedbah Delićeve zahtevni. Lotili so se namreč nečesa, o čemer so na teoretični ravni vedeli marsikaj, v praksi pa manj. Preizkušali so različne pristope, vizualizacije, funkcionalnost itd. Iskali so najboljši način za sodelovanje med novinarji, oblikovalci in programerji.

"To bomo počeli tudi v prihodnje, saj se zavedamo, da je pred nami še veliko dela in da potrebujemo še nekaj časa, da bo delovni proces tekel gladko in da bomo znali bolje predvideti funkcionalne lastnosti končnih izvedb naših projektov," pravi vodja projekta, ki napoveduje nadaljevanje projekta v letu 2015 in istočasne napore za vpeljavo principov podatkovnega novinarskega dela v dnevno produkcijo medijskih vsebin.