Slovenska visokotehnološka podjetja bodo iskala poslovne priložnosti v Indiji
Ljubljana, 18. novembra - V indijskem New Delhiju bo v četrtek in petek potekal tamkajšnji največji letošnji mednarodni dogodek in sejem na temo znanja in njegove uporabe Knowledge Expo 2014. Slovenija se bo na dogodku predstavila v okviru nacionalnega paviljona pod skupnim imenom Hi.Tech Slovenia.
Knowledge Expo 2014 organizira Združenje indijske industrije (CII), slovenska podjetja pa želijo z obiskom komercializirati visoko tehnološke izdelke in rešitve ter rast izvoza visokih tehnologij.
Slovenska podjetja si želijo nadaljevati sodelovanja s podobnega dogodka v Indiji lani, kjer so bile uspešno predstavljene kompetence slovenskih podjetij in interesnih gospodarskih združenj. Cilj udeležbe je povezati različne deležnike slovenskega gospodarstva in s skupno udeležbo v Indiji predstaviti področja, ki Slovenijo na globalni ravni uvrščajo med pomembne poslovne partnerje, so sporočili iz agencije Spirit, ki poleg ministrstva za izobraževanje organizira sodelovanje slovenskih podjetij na tem dogodku.
Slovenija bo predstavila predvsem znanja, tehnologije ter izdelke in rešitve s področij učinkovite rabe energije, avtomatizacije procesov, IKT področja in področja interneta stvari, zdravja in dobrega počutja, novih materialov in bio-farmacije. Poudarki slovenske predstavitve bodo temeljili na delu, aktivnostih in rezultatih članov slovenskih kompetenčnih centrov in centrov odličnosti.
Poleg predstavnikov ministrstva za izobraževanje, znanost in šport in agencije Spirit, se bodo dogodka udeležili tudi predstavniki Združenja slovenskih kompetenčnih centrov in centrov odličnosti, Tehnološkega parka Ljubljana ter predstavniki posameznih visokotehnoloških podjetij.
Praksa v tujini je pokazala, da sta internacionalizacija in komercializacija zlasti za mala in srednja podjetja mnogo bolj učinkovita, če nastopajo povezano v obliki centrov, mrež ali grozdov ter vzpostavljajo dolgoročna tehnološko-poslovna sodelovanja.
V Aziji je Indija tretja najpomembnejša zunanjetrgovinska partnerica Slovenije, in sicer za Kitajsko in Korejo. Z 1,3 milijarde prebivalcev in 329 milijona gospodinjstev postaja Indija vse bolj pomembna tudi za slovenska podjetja, saj se kažejo številne možnosti sodelovanja na različnih področjih. Najbolj aktualna je farmacija pa avtomobilska industrija, informacijsko komunikacijske tehnologije, energetika in obnovljivi viri energije, zelene tehnologije in okoljske tehnologije, kot je upravljanje z vodami, upravljanje z urbanimi odpadnimi vodami ter predelava odpadkov.