Podjetja 19.10.2014 12:01

V Alpetourju si želijo močnega strateškega lastnika

Kranj, 19. oktobra - Trije največji lastniki družbe Alpetour - Potovalna agencija so se odločili za prodajo svojih deležev v družbi, če bodo zanje našli ustreznega kupca. V uspešnem kranjskem podjetju si želijo močnega strateškega lastnika, ki bi dejavnost družbe peljal naprej, kot je zastavljena.

Kranj. Alpetour Potovalna agencija. Foto: Tinkara Zupan/STA Arhiv STA

Kranj.
Alpetour Potovalna agencija.
Foto: Tinkara Zupan/STA
Arhiv STA

Uprava Alpetourja je v začetku tedna prejela obvestilo delničarjev Banka Celje, Modra linija holding in Alpen Invest, ki obvladujejo 59,21-odstotni delež, da nadaljujejo postopek prodaje delnic družbe z resnim strateškim ponudnikom. Ob tem so delničarji izrazili zahtevo, da družba vzpostavi virtualno podatkovno sobo in omogoči izvedbo skrbnega pregleda poslovanja.

Kot je za STA povedala predsednica uprave Alpetourja Ivanka Zupančič Gaber, jim lastniki niso razkrili, kdo je potencialni investitor. Na vprašanje, kakšnega lastnika si v Alpetourju želijo, pa je pojasnila, da potrebujejo strateškega lastnika, ki bi dejavnost peljal naprej, kot je zastavljena, saj je Alpetour dobra, kakovostna, skrbno vodena firma.

"Naša želja je, da se to nadaljuje, da imajo zaposleni delo, podjetje pa razvoj," je izpostavila Zupančiča Gabrova in dodala, da potrebujejo močnega lastnika. Težava bi bila lahko namreč ta, da bi podjetje prevzel šibak lastnik in ga izčrpaval.

Alpetour zaenkrat kljub gospodarski krizi, ki vpliva na zmanjševanje kupne moči prebivalstva, dobro posluje. V prvi polovici tega leta je matična družba ustvarila 9,1 milijona evrov prihodkov od prodaje, kar je tri odstotke več kot v enakem obdobju lani. Ob tem je družba ustvarila 1,1 milijona evrov čistega dobička oziroma 55 odstotkov več kot v prvi polovici leta 2013.

Skupina Alpetour, ki vključuje tudi Integral Avto Jesenice, Integral AP Tržič in Kam-Bus, je v prvih šestih mesecih letos zabeležila 16,4 milijona evrov prihodkov od prodaje oziroma tri odstotke več kot v enakem lanskem obdobju. Ustvarjen čisti dobiček pa je za 45 odstotkov presegel številke iz lanskega prvega polletja in je znašal 1,8 milijona evrov.

Ustvarjen poslovni rezultat prve polovice leta dosega pozitivno rast in presega načrtovanega. Povečano število potnikov, še zlasti dijakov in študentov, vpliva na bistveno boljši izkoristek razpoložljivih kapacitet in tako prispeva k večji rentabilnosti poslovanja. Z večjo kakovostjo storitev, hitro odzivnostjo in prilagajanjem tržnim pogojem pa Alpetour dosega pozitiven trend poslovanja tudi na ostalih segmentih poslovanja, pojasnjuje direktorica.

V zadnjih letih se trudi tudi z optimizacijo poslovanja družbe, v kateri je 308 zaposlenih, in skupine, ki šteje okoli 450 ljudi. "Pozorni smo na vse dejavnosti, ki jih opravljamo, in sprejemamo ustrezne ukrepe na vseh področji, od vzdrževanja do turizma," je povedala Zupančič Gabrova.

Prepričana je, da je kljub temu, da so že veliko narediti, še vedno mogoče postoriti kaj za izboljšanje poslovanja. "Meni je osnova skrb, da družba še naprej prosperira in da so kupci z nami zadovoljni. Dokler bom tukaj, bomo imeli tako usmeritev in upam, da bo tako tudi v prihodnje," je izpostavila.