Podjetja 10.4.2025 13:52

Prodaja skupine BSH lani po padcu v 2023 okrevala

München, 10. aprila - Ena vodilnih skupin v segmentu gospodinjskih aparatov BSH Hausgeräte, ki je del širše skupine Bosch, pod njeno okrilje pa sodi tudi podjetje BSH Hišni aparati iz Nazarij, je lani ustvarila 15,3 milijarde evrov prihodkov od prodaje. To je tri odstotke več kot v 2023, ko je prodaja po rekordnem 2022 nazadovala za okoli šest odstotkov.

Nazarje. Agilni razvojni center podjetja BSH Hišni aparati. Foto: Nebojša Tejić/STA Arhiv STA

Nazarje.
Agilni razvojni center podjetja BSH Hišni aparati.
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

V BSH lansko vnovično rast prodaje, ki je po prilagoditvi zaradi učinkov menjalnih tečajev dosegla 7,5 odstotka, vidijo kot znak, da se skupina uspešno spopada z zahtevnim tržnim okoljem.

Preteklo leto so sicer po njihovih navedbah spet zaznamovali izzivi za celotno gospodarstvo, panoga gospodinjskih aparatov pa naj bi bila še posebej na udaru. Padec povpraševanja potrošnikov na številnih trgih in nadaljnje krčenje nepremičninskega trga sta še naprej negativno vplivala na sektor. Temu so se pridružile še geopolitične napetosti po svetu.

Po zmanjšanju prodaje v 2023, ki je bilo po pojasnilih BSH posledica zahtevnih tržnih pogojev po koncu (po)koronskega razcveta, se po prepričanju vodstva skupine zdaj že obrestuje strategija BSH, ki je usmerjena v rast. "Imamo jasen načrt za prihodnost, ki nam bo zagotovil dolgoročen uspeh," so v sporočilu za javnost citirali glavnega izvršnega direktorja Matthiasa Metza.

Vnovični rasti prodaje so botrovala ugodna prodajna gibanja na severnoameriškem trgu in na novih tržiščih. V ZDA in Kanadi je BSH prodajo povečal za skoraj tri odstotke. Skoraj 14-odstotna pa je bila rast prodaje v regiji nastajajočih trgov, ki med drugim vključuje vzhodno Evropo, Bližnji vzhod in Afriko. Rast je bila še posebej krepka v Turčiji, na Bližnjem vzhodu, v Afriki in Indiji.

V regiji Evropa, ki vključuje tudi domače nemško tržišče, se je prodaja medtem nekoliko zmanjšala, in sicer za dva odstotka. Na Kitajskem so medtem zabeležili 4,5 odstotno nazadovanje prodaje, ki so ga pripisali negativnim učinkom menjalnega tečaja ter poslabšanju kitajskega gospodarstva in potrošniškega razpoloženja.

BSH je lani rast zabeležil na glavnini segmentov izdelkov, izjema so bili izdelki za kuhanje, torej pečice in kuhalne plošče, ter za hlajenje, pri čemer povpraševanje po vgradnih aparatih po pojasnilih BSH že nekaj časa vztrajno pada.

BSH svojo strategijo gradi tudi na vlaganjih v raziskave in razvoj. Ta so bile lani po navedbah vodstva rekordna. Za inovacije oz. pionirske tehnologije je skupina namenila 835 milijonov evrov, za "v prihodnost usmerjene naložbe" pa 520 milijonov evrov.