Podjetja 20.11.2022 9:48

Preboldski Bisol bo močno presegel lansko prodajo

Prebold, 20. novembra - V preboldskem Bisolu, kjer se ukvarjajo z razvojem in proizvodnjo fotovoltaičnih panelov, ocenjujejo, da bo letos zabeležili več kot 90 milijonov evrov prihodkov od prodaje, kar je več kot podvojitev lanske številke, so za STA povedali v Bisolu. V družbi se širijo na nove trge, načrtujejo tudi novo tovarno.

Latkova vas pri Preboldu.
Proizvodnja v družbi Bisol.
Foto: Lili Pušnik/STA
Arhiv STA

Bisol je s svojimi izdelki prodrl na več kot 100 trgov po vsem svetu. Največji delež prodaje in hkrati tudi najvišjo rast Bisol beleži na ustaljenih evropskih trgih. Znamka je poleg v Sloveniji priljubljena v Italiji, Franciji, Belgiji in Avstriji. V slednji so prodajo celo potrojili, so pojasnili.

S strmo rastjo cen elektrike se zanimanje po njihovih izdelkih prebuja tudi v evropskih državah, ki niso v EU, pa tudi drugod. Pred kratkim so svoje izdelke uspeli ponuditi na policah angleškega distributerja z razvejano mrežo podružnic po vsej Evropi, so pojasnili in dodali, da se je v zadnjem letu in pol prebudil tudi Balkan.

S prihodnjim letom Bisol ponudbo svojih proizvodov širi na trg ZDA, ob čemer "praktično vsak mesec" dobivajo zanimanje za širitev proizvodnje v tujino. V podjetju računajo, da bodo na ameriškem trgu ustvarili najmanj 10 milijonov prihodkov.

V družbi načrtujejo tudi novo tovarno, saj v Latkovi vasi pri Preboldu nimajo več možnosti za širitev. Pogovarjajo se z več občinami, ob tem pa pri novi naložbi upajo tudi podporo države, čeprav je, kot so ocenili, Slovenija do domačih proizvajalcev precej mačehovska.

Kljub zanimanju tujine njihova prioriteta ostaja širitev v Sloveniji. Računajo, da bo treba v novo tovarno v petih letih vložiti okoli 40 milijonov evrov, odprli pa bi vsaj 200 novih delovnih mest, so pojasnili.

Med izzivi so v Bisolu izpostavili tudi oteženo dobavo surovin. Čeprav so razmere zahtevne, jih je možno prebroditi z natančnim načrtovanjem, povečanjem minimalne zaloge surovin in širjenjem nabora dobaviteljev, so navedli.

Obeti poslovanja za prihodnja leta so sicer po oceni Bisola "izredno pozitivni". Cilji EU do 2030 na področju obnovljivih virov energije so nekajkrat višji od tistega, kar je bilo storjeno v preteklem desetletju, ukrajinska kriza pa je vsemu skupaj dala samo še dodaten pospešek, so dodali.

Panoga proizvodnje panelov za sončne elektrarne strmo raste, saj je praktično povsod po svetu, tudi brez spodbud, elektrika iz sonca zelo konkurenčna ostalim virom, so izpostavili v podjetju in dodali, da fotovoltaika ni le okolju prijaznejša, ampak se izplača tudi finančno.

Kot so zapisali, velika večina močnih predstavnikov panoge prihaja iz azijskih držav, predvsem Kitajske, kjer je bila industrija že pred več kot desetletjem prepoznana kot ena osrednjih panog za razvoj gospodarstva. Tamkajšnji proizvajalci so deležni tudi močne podpore držav, kar je po navedbah Bisola dokazan damping.

Skupaj z mlačnim odzivom EU, ki obdavčuje uvoz surovin, ne pa tudi končnih izdelkov, je uvoz poceni kitajskih izdelkov postal občutno enostavnejši od proizvodnje na domačih tleh, so izpostavili in dodali, da je zaradi tovrstne prakse večina evropskih proizvajalcev že pred leti zaprla vrata.

EU bi se lahko po njihovi oceni marsičesa naučila od ostalih. Američani so namreč že pred desetletjem svoj trg ustrezno zaščitili, tudi Indijci spodbujajo domače proizvajalce, so navedli.

Ob prelomu tisočletja je bilo sicer po Bisolovih navedbah po vsem svetu manj sončnih elektrarn, kot jih imajo danes v Sloveniji. V skupini Bisol Group bodo letos proizvedli panele z močjo v idealnih razmerah na ravni okoli 250 megavatov, sami pa jih bodo inštalirali nekaj manj kot desetino.