23.9.2022 11:49

V delcih prahu asteroida odkrili vodo

Sendai, 23. septembra - V delcih prahu, ki jih je japonska vesoljska sonda pridobila z asteroida, ki je bil od Zemlje oddaljen približno 300 milijonov kilometrov, so znanstveniki presenetljivo odkrili kapljico vode. Odkritje dodatno podpira teorijo, da je življenje na Zemljo prišlo iz vesolja, poroča francoska tiskovna agencija AFP.

Japonska, Tokio. Grafična podoba japonske sonde Hayabusa2. Foto: JAXA/Xinhua/STA Arhiv JAXA/Xinhua/STA

Japonska, Tokio.
Grafična podoba japonske sonde Hayabusa2.
Foto: JAXA/Xinhua/STA
Arhiv JAXA/Xinhua/STA

Do ugotovitve o prisotnosti vode so znanstveniki prišli na podlagi analize 5,4 grama kamnin in prahu, ki jih je z asteroida Ryugu nabrala japonska vesoljska sonda Hayabusa-2.

Gre za "karbonizirano vodo, ki vsebuje sol in organske snovi", je pred današnjo objavo raziskave v reviji Science novinarjem pojasnil vodja mednarodne ekipe znanstvenikov Tomoki Nakamura z univerze v japonskem Tohoku. Dodal je, da ima kapljica velik pomen.

Odkritje namreč govori v prid teoriji, da so asteroidi, kot je Ryugu ali njegov večji matični asteroid, ob trkih z Zemljo slednji zagotovili vodo s soljo in organskimi snovmi, je še dejal Nakamura. Po oceni znanstvenikov bi ta proces med drugim lahko bil neposredno povezan z nastankom oceanov ali pojavitvijo organskih snovi na Zemlji, na primer aminokislin, navaja AFP.

Sondo Hayabusa-2 so na misijo k asteroidu Ryugu izstrelili leta 2014, pred dvema letoma pa se je vrnila v Zemljino orbito in odložila kapsulo z vzorcem. Nakamurovo ekipo sicer sestavlja okoli 150 znanstvenikov, med njimi tudi 30 iz ZDA, Francije, Velike Britanije, Italije in Kitajske.