Podjetja 11.8.2022 15:41

Ryanair napoveduje konec ultra nizkih cen vozovnic

London, 11. avgusta - Irski nizkocenovni letalski prevoznik Ryanair prihodnjih nekaj let ne bo ponujal ultra nizkih cen vozovnic, je danes napovedal glavni izvršni direktor Michael O'Leary. "Mislim, da resnično nizkih cen - za en evro, za 0,99 evra, celo za 9,99 evra - prihodnjih nekaj let ne boste videli," je dejal v pogovoru za britanski BBC.

Nemčija, Berlin.
Letalo družbe Ryanair.
Foto: dpa/STA
Arhiv dpa/STA

Ryanair izredno nizkih cen vozovnic ne bo mogel ponuditi zaradi visokih cen goriva. Povprečna cena vozovnice tega prevoznika se bo z okoli 40 evrov v lanskem letu dvignila na okoli 50 evrov v prihodnjih petih letih, njegove besede povzema BBC.

Vseeno O'Leary verjame, da bodo ljudje še naprej redno leteli, a bodo občutljivi glede cen, je dejal v pogovoru za BBC Radio 4.

Intervju se je dotaknil tudi vprašanja podnebnih ciljev. Komercialni leti sedaj ustvarjajo okoli 2,4 odstotka globalnih izpustov ogljikovega dioksida, pritisk na sektor, naj ozeleni svoje delovanje, pa se krepi. O'Leary je glede tega poudaril, da se mu zdijo ti pritiski usmerjeni v napačen sektor, saj cestni in ladijski promet ustvarjata večje izpuste. Ryanair po njegovih besedah vlaga v bolj učinkovita letala, globalno pa se mu zdi zmanjšanje rabe fosilnih goriv bolj smiselno spodbujati s prehodom na električne avtomobile.

Letalski potniški promet sicer izredno hitro okreva po pandemiji covida-19. Hiter skok povpraševanja je presenetil mnoge letalske prevoznike in letališča, ki se tako soočajo s pomanjkanjem delovne sile. To vodi k številnim zamudam, odpovedim letom ter težavam v oskrbi potnikov.

Po besedah O'Learyja se Ryanair na situacijo odziva bolje kot tekmeci, ker je "imel določeno mero sreče in poguma", da je začel kabinsko osebje in pilote usposabljati že lani novembra, ko je sicer mednarodna potovanja še omejevala različica novega koronavirusa omikron.

V prvih šestih mesecih letošnjega leta je Ryanair odpovedal 0,3 odstotka letov, medtem ko jih je British Airways 3,5 odstotka, Easyjet pa 2,8 odstotka, BBC navaja podatke letalskega podjetja OAG.

Do letališč pa O'Leary nima veliko razumevanja, saj so po njegovem urnike poznala mesece vnaprej, ob tem pa urjenje varnostnega osebja traja manj časa kot urjenje pilotov. Letališču Heathrow, ki je zaradi pomanjkanja osebja omejilo število potnikov, je očital slabo upravljanje.