Expo 2020 9.4.2022 8:42

Dubajska podjetja zadovoljna z izkupičkom Expa, podobno tudi slovenska

Dubaj, 9. aprila - Skoraj 77 odstotkov podjetij iz Dubaja pričakuje rast poslovanja zaradi svetovne razstave Expo, 73,5 odstotka med njimi pa jih je že sklenilo nova partnerstva, kaže raziskava dubajske gospodarske zbornice, opravljena marca letos. S svojim in slovenskim nastopom na Expu so zadovoljna tudi številna slovenska podjetja.

ZAE, Dubaj. Razstava Expo Dubaj 2020. Slovenski paviljon. Foto: Aleš Osvald/STA

ZAE, Dubaj.
Razstava Expo Dubaj 2020.
Slovenski paviljon.
Foto: Aleš Osvald/STA

Kot je za STA povedal generalni komisar Slovenije za Expo Matic Volk, si je v času Expa, med 1. oktobrom lani in 31. marcem letos, slovenski paviljon ogledalo skoraj milijon obiskovalcev, poslovno središče pa je gostilo več kot 200 dogodkov.

Teh se je v vlogi razstavljalcev ali kot del gospodarskih delegacij udeležilo 600 podjetij. "To je nad pričakovanji, saj smo zaradi pandemije covida-19 pričakovali le 11 delegacij, kot je bilo tudi tematskih sklopov. Na koncu pa smo imeli 34 poslovnih in turističnih delegacij," je dejal Volk.

Zastopana so bila podjetja iz različnih branž, saj so bila razvrščena glede na tematske sklope. So pa prevladovala visokotehnološka podjetja, predvsem s področja digitalizacije in umetne inteligence, ki imajo največji potencial za nastop na trg Združenih arabskih emiratov (ZAE) oz. trge v regiji. Partnerje iz ZAE so namreč zanimali predvsem slovenski izdelki z visoko dodano vrednostjo oz. visoka tehnologija, pa tudi Slovenija kot turistična destinacija," je poudaril Volk.

Ob tem je izrazil veselje, da sta se Ljubljana in Dubaj povezala tudi z letalsko povezavo. "Flydubai je septembra začel v Ljubljano leteti trikrat na teden, zdaj leti petkrat. Obstajajo napovedi, da bo letel vsak dan, kar je tudi posledica Expa," je navedel in dodal, da se bo s tem povečalo tudi število gostov iz ZAE, ki bodo prišli v Slovenijo.

Slovenija je na dubajskem Expu nastopala pod sloganom Slovenia - Green Smart Experience, s katerim se je svetovni javnosti predstavila kot trajnostna, sodobna in ustvarjalna ter v prihodnost usmerjena država, v kateri se prepletajo zeleno okolje, znanje, prebojne ideje in inovacije ter gospodarstvo z dodano vrednostjo.

Namen udeležbe na Expu je bil umestitev Slovenije na svetovni zemljevid kot trajnostne ter hkrati visokotehnološke in inovacijske države, promocija slovenskega gospodarstva in Slovenije kot turistične destinacije ter povečanje prisotnosti slovenskih izdelkov in storitev tako na trgu Združenih arabskih emiratov kot na svetovnem trgu.