Podjetja 10.6.2021 14:44

Na konferenci Združenja Manager izpostavili pomen trajnostnega voditeljstva

Brdo pri Kranju, 10. junija - Združenje Manager je danes na Brdu pri Kranju pripravilo konferenco o trajnostnem voditeljstvu Hitrost preobrazbe: Kdo vodi?. Kot je izpostavil menedžer leta Enzo Smrekar, glavni direktor Atlantic Droge Kolinske, trajnost ni neka modna muha, ampak osnovni princip življenja. Tudi v poslovnem svetu trajnost ni več opcija ampak nuja.

Brdo pri Kranju, Račji otok.
Konferenca Združenja Manager Hitrost preobrazbe: kdo vodi?.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brdo pri Kranju, Račji otok.
Konferenca Združenja Manager Hitrost preobrazbe: kdo vodi?.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brdo pri Kranju, Račji otok.
Konferenca Združenja Manager Hitrost preobrazbe: kdo vodi?.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brdo pri Kranju, Račji otok.
Konferenca Združenja Manager Hitrost preobrazbe: kdo vodi?.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brdo pri Kranju, Račji otok.
Konferenca Združenja Manager Hitrost preobrazbe: kdo vodi?.
Foto: Tinkara Zupan/STA

V Združenju Manager so si kot enega od treh strateških ciljev zadali spodbujanje in osveščanje o trajnostnem voditeljstvu. V prihodnosti podjetja brez trajnostne agende ne bodo več obstajala, so prepričani. Vrline trajnostnega voditelja pa so premik v miselnosti z "jaz" na "mi", torej na sistemsko razmišljanje, ki omogoča celosten pogled, hkrati pa vidi podrobnosti, ter na zmožnost grajenja odnosov.

"Še vedno veliko ljudi napačno razmišlja, da je treba sprejemati kompromis med trajnostnimi rešitvami in dobičkonosnostjo. Ti dve stvari se ne izključujeta, ampak morata iti z roko v roki. Tudi ekonomski vidik podjetja zavzema velik in pomemben del trajnostnega razvoja," je prepričan Smrekar.

Kot je poudaril, bi tajnost morala biti princip, ki ga živimo na vseh področjih. "Enako je v poslih. Če bomo prehitro izčrpali vse vire, ne bo možnosti za naprej," je pojasnil.

Dejal je, da trajnost ni več opcija. Mlade generacije, torej novi potrošniki, namreč jemljejo trajnost izjemno resno. "Nastopil bo trenutek, ko bo ekonomska logika trajnostne naravnanosti edina logika," je izpostavil in dodal, da bodo podjetja, ki ne bodo delovala tako, izgubila trge in potrošnike. Trajnost tako postaja nov standard.

Rezultate ankete, da približno polovice slovenskih direktorjev ne skrbijo podnebne spremembe, je komentiral z mislijo, da mora voditelje skrbeti veliko stvari, od vzdržnosti okolja do vzdržnosti pokojninskega sistema in vsega ostalega.

"V dnevnih problemih, ki jih menedžerji imamo, lahko zelo hitro pozabimo na dolgoročno perspektivo. Svojo izpostavljenost moramo izkoristiti za to, da smo glas razuma, da smo zgled in da smo kritika, če je to potrebno. Ne smemo biti samo zaprti v svoje ozko področje, moramo se izpostaviti in dati zgled," je poudaril.

Dotaknil se je tudi poslovanja v času epidemije, ki je prinesla veliko dela na daljavo. "Kriza je za trenutek resnice, ko se pokaže, kako dobro smo delali do tedaj," je dejal.

Kot je pojasnil, so v njihovi družbi že takrat imeli visoko stopnjo digitalizacije in še pred epidemijo so zaposleni lahko en dan na teden delali od doma. Tako so bili že vzpostavljeni vsi sistemi vodenja, spremljanja in analitike in ko je prišla epidemija, so bili na takšno delovanje navajeni.

Od začetka krize so v Atlantic Grupi na delo od doma poslali okoli 2000 ljudi, tudi sedaj ob umirjanju epidemije ukrepe sproščajo le postopoma in številni še vedno delajo od doma. "Tako delamo, ker nas skrbi za zaposlene," je poudaril Smrekar in pojasnil, da so v skupini zaradi covida-19 izgubili šest od okoli 5500 zaposlenih.

Skupina je v tem času dala velik poudarek tudi pomoči v lokalnem okolju. "Izpeljali smo več lokalnih projektov, h katerim smo pritegnili tudi naše partnerje. Z roko v roku smo velike gospodarske družbe pokazale, da lahko skupaj pomagamo tudi majhnim in lokalnemu okolju," je izpostavil.

Posebno vlogo Smrekar pripisuje tudi mladim. Tako so v družbi oblikovali start up, v katerem mladi ustvarjajo nove produkte. Med drugim so že razvili čokolado Jimmy Fantastic, ki so jo na trg dali šele pred kratkim, a že beležijo uspehe in dosegajo precejšen tržni delež.