Podjetja 5.6.2021 8:45

Med ni pokazal morebitnih negativnih vplivov brniškega letališča na okolje

Brnik, 5. junija - Na Letališču Jožeta Pučnika Ljubljana že več kot dve leti stoji čebelnjak z desetimi panji. Gre za enega od načinov preverjanja vplivov letališča na okolje, saj čebelji pridelki pokažejo ostanke morebitnih škodljivih snovi. Po prvih podatkih se na brniškem letališču lahko pohvalijo, da je njihov med čist in kakovosten.

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Foto: Tinkara Zupan/STA

(ZA K VESTI, KI GRE V OBJAVO ZA VIKEND)
Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Oskrbnik čebelnjaka, čebelar Franci Strupi.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Oskrbnik čebelnjaka, čebelar Franci Strupi.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Brnik, Letališče Jožeta Pučnika Ljubljana.
Čebelnjak na letališču.
Oskrbnik čebelnjaka, čebelar Franci Strupi.
Foto: Tinkara Zupan/STA

Kot je za STA povedala vodja korporativnega komuniciranja v Fraportu Slovenija Brigita Zorec, so čebelnjak postavili zato, da bi prek čebeljih pridelkov ugotavljali morebitno onesnaženost okolja in škodljive vplive letališča na okolje. Tudi na frankfurtskem letališču, ki je lastnik Fraporta Slovenija, upravljavca brniškega letališča, imajo v ta namen postavljenih nekaj panjev.

Vendar, kot je izpostavila Zorčeva, čebelnjak v Frankfurtu ni tako lep kot na Brniku. Posebnost čebelnjaka Fraporta Slovenija so panjske končnice, ki so jih na povabilo podjetja izdelali učenci bližnje Osnovne šole Davorina Jenka iz Cerkelj na Gorenjskem. Deset izbranih končnic so namestili na čebelnjak, ostala dela pa so začasno razstavili v potniškem terminalu in kasneje še v prostorih šole.

Za čebelnjak skrbi čebelar Franci Strupi, ki je na svojem domu na Spodnjem Brniku uredil tudi čebelarski muzej. Kot je izpostavil za STA, je lokacija na travniku za garažno hišo na letališču za čebele božanska. Čebele imajo v bližini gozd in tudi cvetoči travnik, saj Fraport Slovenija travnika ne kosi tako intenzivno kot tisti, ki se ukvarjajo s kmetijsko dejavnostjo.

"Naš med je zelo kakovosten," je poudaril Strupi. Do sedaj opravljene analize morebitnih ostankov akaricidov v medu ne kažejo neskladij. V medu tako ni bilo nobenih povečanih primesi. "Naš med je zelo čist in kaže na to, da naša dejavnost v neposrednem naravnem okolju ne pušča nekih škodljivih posledic," je povzela Zorčeva. Poleg tega so prejšnje leto med dali tudi v ocenjevanje gorenjski čebelarski zvezi, pri čemer so za lipov med prejeli srebrno, za gozdni med pa bronasto priznanje.

Medene pridelke Fraport Slovenija uporablja za darila poslovnim partnerjem. V prvi sezoni sicer pridelanega medu še ni bilo veliko, saj so bili s pomladansko postavitvijo čebelnjaka nekoliko pozni, poleg tega jim jo je zagodlo še deževno vreme. "Lani nam je nato šlo zelo dobro, letos pa pomlad do čebel znova ni bila najprijaznejša," je povedala Zorčeva.

Strupi je pojasnil, da je bil za čebele zelo neprijeten že lanski jesenski čas. Zato je veliko čebelarjev v Sloveniji ostalo brez čebel. "Jaz sem imel srečo, da sem na letališču izgubil le dve družini, ki sem ju nadomestil z deljenjem močnih družin. Tako je na letališču znova deset družin," je dejal. Ob tem je dodal, da je zaenkrat letošnje leto za čebele zelo slabo, zato je čebele v veliki meri moral sam krmiti. "Je pa ključno, da so obstale," je poudaril.