Expo 2020 14.4.2021 15:20

Podjetja vabljena k sodelovanju na Expu v Dubaju

Ljubljana, 14. aprila - Organizatorji slovenskega paviljona na svetovni razstavi Expo v Dubaju so z današnjim spletnim dogodkom k sodelovanju povabili slovenska podjetja. "Expo 2020 bo najverjetneje še dolgo časa edini veliki mednarodni dogodek, zato si želimo, da bi ga Slovenija znala dobro izkoristiti," je poudaril direktor javne agencije Spirit Tomaž Kostanjevec.

Združeni arabski emirati, Dubaj. Svetovna razstava Expo Dubaj 2020. Osrednji Expo paviljon Sustainability. Foto: Nebojša Tejić/STA

Združeni arabski emirati, Dubaj.
Svetovna razstava Expo Dubaj 2020.
Osrednji Expo paviljon Sustainability.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Kostanjevec je spomnil na s pandemijo covida-19 povezane spremembe in odpovedi sicer pričakovanih in ustaljenih mednarodnih dogodkov v zadnjem času. Expo 2020 v Dubaju pa "se bo v resnici zgodil". Kot je zatrdil, so organizatorji pripravljeni izjemno dobro, njihovi varnostni protokoli pa so pripravljeni za pričakovanih 25 milijonov obiskovalcev tega dogodka.

Generalni komisar Slovenije za mednarodno razstavo Expo Matic Volk je spomnil, da bo na Expu sodelovalo rekordnih 194 držav, od tega 83 s samostojnimi paviljoni. Med njimi bo tudi slovenski, ki že stoji - Slovenija je bila med prvimi državami, ki so zaključile s svojo gradnjo. "S tem imamo dobro osnovo, ki jo moramo sedaj nadgraditi s programsko in vsebinsko podlago ter seveda z vsemi poslovnimi priložnostmi, ki jih tak dogodek prinaša," je dejal.

Slovenska ekipa za Expo pripravlja pestro dogajanje, ki bo paviljonu dalo vsebino. Ob vsakodnevnem dogajanju bo trikrat tedensko potekalo slovensko poslovno kosilo, enkrat tedensko tematski dogodki, mesečno bodo izvedeni obiski resornih delegacij, snujejo tudi investicijsko konferenco, predstavitve regij, 8. februar prihodnje leto pa bo slovenski dan na Expu 2020.

Tematsko bo dogajanje razdeljeno na 11 sklopov, vezanih na osrednje dogajanje na Expu, kot so podnebje in biotska pestrost, digitalizacija in umetna inteligenca, prehrana in podeželje, vodni viri ali kulturne in kreativne industrije, je pojasnila Saša Leban s Spirita.

Jaka Perharič pa je pojasnil, da bodo podjetja lahko sodelovala v obliki podjetniškega ali poslovnega paketa - vsak načeloma obsega enotedensko predstavitev. Podjetniški paket je bolj primeren za podjetja, ki denimo predstavljajo produkte, poslovni pa za tista, ki iščejo nove trge ali poslovne partnerje. Vrednost podjetniškega paketa je 5000 evrov brez davka na dodano vrednost, vrednost poslovnega pa 10.000 evrov.

Šest podjetij bo ob tem imelo priložnost postati ekskluzivni partner. Ta 100.000 evrov vreden paket bo omogočil predstavitev v obsegu 28 dni in bo takemu podjetju zagotovil še dodatno vidnost.

Država bo podjetjem za nastop na Expu namenila finančne spodbude v obliki vavčerjev Slovenskega podjetniškega sklada. Do 60 odstotkov upravičenih stroškov bodo podjetja lahko pokrila z vavčerjem za nastop na mednarodnih forumih v tujini ali vavčerjem za udeležbo v gospodarskih delegacijah v tujino. Pri prvem lahko pridobijo od 300 do 3000 evrov, pri drugem pa od 300 do 5000 evrov podpore.

Perharič je ob tem še posebej izpostavil, da želijo podjetjem nuditi pomoč pri vzpostavljanju kontaktov. "Želeli bi podjetjem nuditi okolje, kjer bodo lahko vnaprej dogovorili sestanke in potem na našem paviljonu naredili le piko na i," je dejal. Med drugim bodo pri tem lahko računali tudi na podporo organizatorja in dubajske gospodarske zbornice, angažirali bodo zunanje lokalne sodelavce, podjetjem pa bo na voljo tudi posebna aplikacija organizatorja, ki bo potencialne partnerje povezovala tudi s pomočjo umetne inteligence.

Vrata organizatorjev slovenske predstavitve na Expu so vedno odprta, podjetja pa se lahko v primeru kakršnih koli vprašanj obrnejo nanje, je zatrdil generalni direktor Gospodarske zbornice Slovenije (GZS) Aleš Cantarutti.