Mediji 12.4.2021 18:55

Za sodelovanje javnih medijskih servisov na družbenih omrežjih po mnenju iz razprave pomembna strategija

Ljubljana, 12. aprila - Javni medijski servisi lahko s sodelovanjem na družbenih omrežjih denimo pritegnejo novo občinstvo, a morajo za takšno sodelovanje pripraviti ustrezno strategijo in ji slediti, je bilo med drugim slišati na spletni razpravi o izzivih in priložnostih javnih medijskih servisov na družbenih omrežjih, ki jo je pripravil programski svet RTV Slovenija.

Ljubljana.
Radiotelevizija Slovenija (RTV Slovenija).
Foto: Nebojša Tejić/STA
Arhiv STA

Strategijo, v kateri bodo določeni način pojavljanja na družbenih omrežjih in cilji, mora pripraviti tudi Radiotelevizija (RTV) Slovenija, je v spletni razpravi v organizaciji programskega sveta RTV Slovenija povedala vodja službe za komuniciranje javnega zavoda Polonca Komar. Po njenih besedah želijo doseči čim širšo množico ljudi in sodelujejo na družbenih omrežjih, da pridejo do potencialnih gledalcev zlasti med mladimi.

Televizija in Radio Slovenija ter Multimedijski center RTV Slovenija se že zdaj povezujejo v nekatere skupne projekte, v času epidemije želijo širiti tudi zavest o pomenu spoštovanja protikoronskih ukrepov in o pomenu solidarnosti in odgovornosti. Želijo pa si enovitega družbenega omrežja RTV Slovenija, je poudarila.

"Zaradi Facebooka smo se začeli zanimati za analitiko in spoznavati, da občinstva spreminjajo svoje navade," je izpostavil pomočnik direktorja Radia Slovenija za področje multimedijske produkcije in programskega razvoja Matej Praprotnik. Urednike in novinarje je po njegovih besedah začelo zanimati, kako mediji delujejo v svetu digitalnega.

Zdaj gradijo tudi lastne platforme in si postavljajo boljše in merljive cilje, je dodal. Sicer pa je po njegovih besedah pomembno jasno sporočiti, da je do kakovostnih informacij mogoče priti na www.rtvslo.si.

Po mnenju preiskovalnega novinarja Lenarta J. Kučića s portala Pod črto pa bi moral javni servis dobro premisliti, ali je sploh pripravljen sodelovati z družbenim omrežjem Facebook, ki se je v zadnjem desetletju izkazalo kot etično zelo sporno podjetje.

Sicer pa novinar, ki želi objavljati na Facebooku, po njegovih besedah pogosto trči ob številne omejitve, ne da bi imel pri tem možnost ugovora. Potencialnih možnosti za cenzuro Facebooka je ogromno, je izpostavil.

Upravljavec digitalnih sistemov v okviru evropske radiodifuzne zveze EBU Stefano Salucci pa je spomnil, da
družbena omrežja nudijo radiotelevizijam možnost, da se približajo mladim. Na njih lahko objavijo več kot v svojem servisu, poleg tega pa nudijo tudi interaktivno izkušnjo.

Nekatere javne radiotelevizije so po njegovih besedah primeri dobrih praks in imajo izdelane dobre strategije sodelovanja. Vendar pa se mora vsaka sama odločiti, kako bo ravnala, pač glede na cilje, ki jih želi doseči, je dejal.