Turizem 21.2.2021 8:55

Tudi letos bo slovenski turizem v veliki meri odvisen od domačega gosta

Bohinj, 21. februarja - Tudi v letošnjem letu bodo zaradi pandemije trende v slovenskem turizmu izrazito krojili domači gostje, obisk tujih pa bo močno pogojen s številom cepljenih, kar bo ključ za okrevanje mednarodnega letalskega turizma. To kaže raziskava, ki jo je ob pomoči strokovnjakov pripravil vodja Bohinj Eco Hotela in hotela Sunrose 7 Anže Čokl.

Kot je pojasnil Čokl, je med epidemijo, ko so hoteli zaprti, nekoliko več časa za izobraževanje in pripravo na naslednjo sezono: "Ob tem me je zanimalo tudi, kaj slovenski strokovnjaki, ki imajo dober vpogled v lokalno in svetovno situacijo, pričakujejo od letošnje poletne sezone." S pomočjo mnenj direktorjev agencij in hotelov, znanstvenikov in drugih strokovnjakov je pripravil raziskavo o tem, kakšni bodo potovalni trendi Slovencev v 2021.

Letos se bodo trendi v turizmu po mnenju sogovorcev še bolj izrazito oblikovali v močan porast števila domačih gostov in s tem posledično več ustvarjenih prenočitev Slovencev. Obisk tujih turistov v Sloveniji bo močno pogojen s številom precepljenih, ki bo ključ za okrevanje letalskega prometa, narekoval pa bo tudi tempo odpiranja meja in rahljanja pogojev za njihov prehod.

"Letos znova pričakujemo velik uspeh turističnih bonov, ki so nam v Bohinju lani rešili sezono," je povedal Čokl. Ob tem se je povsem spremenila struktura gostov, saj je bilo 90 odstotkov domačih gostov, ki jih je bilo v predkoronskem letu 2019 le osem odstotkov. "Slovenski gostje so dobri gostje, a imajo drugačne navade in način potovanja kot tujci," je dejal.

Kot je pojasnil, se je v Bohinj Eco Hotelu denimo izkazalo, da so slovenski gostje veliko rajši zunaj v naravi, zato je padla izvenpenzionska potrošnja v hotelu, povečali pa se sta se poraba hrane na penzionski obrok in poraba sanitarne vode. Hkrati se je skrajšala doba bivanja. Slovenski gostje so namreč večinoma v Bohinju bivali dva do tri dni, tujci pa od pet do sedem dni. Zanimivo je tudi, da je slovenski gost bolj kritičen do ponudbe enakega standarda doma kot v tujini.

Na podlagi ugotovitev letos za slovenske goste pripravljajo nekatere nove turistične produkte. "Predvsem bi si želeli, da bi spoznali Bohinj z različnih zornih kotov, saj Bohinj ni le najlepše jezero v državi, ampak nudi tudi vrsto drugih znamenitosti in aktivnosti," je izpostavil Čokl, ki upa, da bodo gostje poskusili tudi stvari, ki so jim morda nove.

Strokovnjaki pričakujejo, da bodo Slovenci letos koristili preostanek turističnih bonov. Ob začetku poletne sezone pa pričakujejo tradicionalne zastoje na meji proti hrvaški obali. Oddihi bodo krajši z rezervacijami bliže datumu oddiha. Domači turisti bodo od ponudbe pričakovali še več in takoj, ko bo mogoče, se bomo vrnili v stare tirnice in ustaljene potovalne navade.

Visoki higienski standardi bodo postali stalnica in eno izmed meril za izbiro namestitve, naraslo bo povpraševanje po butičnih namestitvah in manj obiskanih destinacijah. Na poti okrevanja turizma bodo nujne spremembe in prilagoditve, tisti, ki se na spremembe boljše in hitrejše prilagajajo, pa bodo še konkurenčnejši, kaže raziskava z napovedjo trendov.

Čokl je prepričan, da se jim v Bohinju za letošnjo poletno sezono ni treba bati, težava pa bo velika sezonska odvisnost. Pandemija je namreč močno udarila po kongresnem turizmu in industriji srečanj, s katero so polnili vrzeli v jesenskem in pomladnem času. "Glede okrevanja na področju poslovnih srečanj žal ne govorimo v mesecih ampak letih," je opozoril.

Tako domači kot tuji strokovnjaki menijo, da bo najprej okreval turizem na lokalni ravni, na območju, ki omogoča prevoze z avtomobilom, medtem ko bo letalska industrija okrevala dlje časa. Zlasti bo težava v destinacijah, ki so zelo vezane na velike skupine z bolj oddaljenih koncev sveta, denimo Azije, je pojasnil Čokl.

Covid-19 razume tudi kot opomnik, da je mogoče stvari predrugačiti in izboljšati. Prepričan je, da ima Slovenija velik potencial za trajnostni in butični turizem. "Turizem bo zagotovo okreval in Slovenija ima odlične temelje in krasna izhodišča za nadaljnjo rast, prav pa je, da delamo na kakovosti, da bodo gostje iz Slovenije odhajali še bolj zadovoljni in s še lepšimi vtisi, kar nas bo poneslo med destinacije z višjo dodano vrednostjo," je poudaril.