Podjetja 17.2.2021 9:13

Zaradi manj prometa med epidemijo najverjetneje tudi manj škodnih primerov

piše Gregor Mlakar

Ljubljana, 17. februarja - Opazno manj cestnega prometa v času prvega in drugega vala epidemije, ko je bilo zaradi omejitve gibanja na občine manj potovanj in ko so številni delo opravljali od doma, je na slovenskih cestah pomenilo tudi opazno manj prometnih nesreč. Zavarovalnice številk še ne izdajajo, najverjetneje pa so lani izplačale manj škod.

Ljubljana, Slovenska cesta.
Prazna cesta med epidemijo.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Po podatkih agencije za varnost prometa se je v Sloveniji lani zgodilo 14.969 prometnih nesreč, kar je daleč najmanj v daljšem časovnem obdobju in skoraj 4000 manj kot leta 2019. Velik padec števila nesreč je bil viden prav v času prvega in drugega vala epidemije, ko so se zaprle občinske meje.

Marca lani se je zgodilo 990 nesreč, aprila pa 634, medtem ko jih je bilo v istih dveh mesecih leto prej vsakič po skoraj 1500. Potem ko je številka avgusta celo nekoliko presegla tisto iz avgusta 2019, pa se je v jesenskem valu epidemije število nesreč znova opazno znižalo.

Novembra jih je bilo dvakrat manj kot v istem mesecu leta prej, trend pa se nadaljuje tudi letos, saj se je januarja zgodilo 850 prometnih nesreč, leto prej pa nekaj manj kot 1500.

V slovenskih zavarovalnicah ta trenutek še ne izdajajo natančnih številk, kako je zmanjšan promet zaradi epidemije vplival na njihovo izplačilo avtomobilskih škod, saj da letnih poročil o lanskem poslovanju še niso javno objavili, prav tako še niso zaključili vseh škodnih primerov.

Kot so za STA pojasnili v Zavarovalnici Triglav, se lahko zgodi, da bo nekaj škod še prijavljenih. "Še posebej zavarovanje avtomobilske odgovornosti je zavarovalna vrsta, kjer se škodno dogajanje pozna z zamikom," so dodali.

So pa povedali, da je bil obseg zbrane premije v prvih devetih mesecih lanskega leta zelo podoben obsegu zbrane premije v prvih devetih mesecih leta 2019, učinke spremenjenega gospodarskega stanja pa pričakujejo v letošnjem in prihodnjih letih.

Ob tem so dodali, da pri zavarovancih zaznavajo pričakovanja glede znižanja cene zavarovanj, sami pa so v obdobju večjih omejitev gibanja uvedli nekatere dodatne ugodnosti oziroma bonuse, in sicer pri premijah za avtobuse, tovorna vozila, avtomehanične delavnice in rent-a-car ponudnike.

Zaradi nižje škodne pogostosti v času epidemije se bo večjemu deležu zavarovancev premijski razred znižal bolj kot bi se sicer, kar bo po njihovem ugodno vplivalo na višino premije, prav tako pa so uporabnikom aplikacije Drajv že četrti mesec pripisali potrebne kilometre, ki bi jih sicer morali zbrati z varno vožnjo.

V Zavarovalnici Sava so povedali, da je kljub umiritvi javnega življenja še vedno prihajalo do škod. V določenih mesecih so sicer res beležili manjše število prijavljenih škodnih dogodkov, vendar je v tem trenutku po njihovem še prehitro govoriti o vplivu na končen škodni rezultat, saj se finančni delež izplačil ni bistveno spremenil.

Kot so pojasnili za STA, je bilo namreč v času zaprtja avto salonov in tehničnih pregledov opaziti tudi upad zbranih premij, glede na spremenjene navade pa se zavarovanci odločajo za oženje nekaterih kritij. Sicer pa je epidemija po njihovem vplivala na zbrane premije na vseh področjih, še posebej na tistih, kjer je nekoliko težje zadeve skleniti na daljavo, kot so življenjska zavarovanja.

V Zavarovalnici Generali poudarjajo, da je bilo lani v Sloveniji zaznati občuten padec prodaje novih avtomobilov in kombijev, celo do 27 odstotkov, kar posledično vpliva na sklenitve novih zavarovanj, medtem ko pri številu obstoječih sklenjenih avtomobilskih zavarovanj ne opažajo padca.

Ne glede na omejitve v prvem valu epidemije pa se promet po njihovem ni zmanjšal v takšni meri, da bi lahko govorili o bistvenem upadu stroškov škod na področju avtomobilskih zavarovanj, predvsem na področju kasko zavarovanj. Zaznati je namreč mogoče konstantno rast cen popravil vozil zaradi vse dražjih rezervnih delov, so še pojasnili.

V Zavarovalnici Grawe pa so dodali, da je bilo lani na prvi pogled manj voženj z avtomobili in po nekaterih podatkih tudi manj prometnih nesreč, s čimer je bilo dejansko povezano nekoliko manjše število prijavljenih škod. A po drugi strani so v poletnih mesecih prejeli več prijav škod zaradi naravnih pojavov kot so številne toče in neurja.

Kot so povedali za STA, so bila izplačila škod v letu 2020 na približno enaki ravni kot leto prek, hkrati pa je epidemija vplivala na zbrane premije na področju avtomobilskih zavarovanj, saj so prodali nekaj manj zavarovanj.