Startupi #družba 5.2.2021 11:17

Samokolnica Karjola na električni pogon

Kanal, 5. februarja - Slovensko zagonsko podjetje Blockhapp je z lastnim znanjem razvilo in izdelalo električno samokolnico. Izdelek, ki so ga poimenovali Karjola, vsebuje 15 tehnoloških inovacij, ki so jih patentno zaščitili. Sedaj čakajo na podelitev certifikata, ki jim bo omogočal prodajo na evropskem trgu.

Kanal.
Podjetje Blockhapp bo v kratkem na trg poslalo izdelek iz lastnega razvoja in izdelave - električno samokolnico imenovano Karjola. Razvoj je trajal dobro leto in pol, v lanskem letu so že patentno zaščitili 15 tehnoloških inovacij, sedaj pa čakajo na podelitev certifikata, ki jim bo omogočal prodajo na evropskem trgu.
Foto: Podjetje Blockhapp

Kanal.
Podjetje Blockhapp bo v kratkem na trg poslalo izdelek iz lastnega razvoja in izdelave - električno samokolnico imenovano Karjola. Razvoj je trajal dobro leto in pol, v lanskem letu so že patentno zaščitili 15 tehnoloških inovacij, sedaj pa čakajo na podelitev certifikata, ki jim bo omogočal prodajo na evropskem trgu.
Foto: Podjetje Blockhapp

Kanal.
Podjetje Blockhapp bo v kratkem na trg poslalo izdelek iz lastnega razvoja in izdelave - električno samokolnico imenovano Karjola. Razvoj je trajal dobro leto in pol, v lanskem letu so že patentno zaščitili 15 tehnoloških inovacij, sedaj pa čakajo na podelitev certifikata, ki jim bo omogočal prodajo na evropskem trgu.
Foto: Podjetje Blockhapp

Podjetje je registrirano v Ljubljani, ves razvoj in izdelava prve serije pa sta potekala v prostorih podjetja Levplast v vasi Levpa v občini Kanal ob Soči, ki se je pred časom zaradi selitve proizvodnje v tujino znašlo v težavah. Idejni vodja projekta Marko Makarovič je k projektu pritegnil tako zaposlene v podjetju kot mlade tehniške izobražence in študente tehniških strok iz okolice.

Razvoj električne samokolnice, ki olajša delo uporabnika pri prevozu bremen, tudi navkreber, je potekal v dveh smereh. Najprej so konstrukcijsko prilagodili ogrodje, da so lahko vanj umestili vse potrebne elektro komponente, nato pa so se lotili programiranja krmilne enote, ki prek povratnih informacij s tipal nadzira delovanje elektromotorja.

Glavno vodilo razvoja je bilo izdelati izdelek, ki bi se po uporabnosti čim bolj približal običajni samokolnici. Upravljanje so poenostavili s senzorjem na ročki, prek katerega uporabnik s prstom nadzira oziroma prilagaja hitrost samokolnice. Vso energijo za premikanje daje električni pogon, ki ob vožnji navzdol tudi zavira, tako ustvarjena energija pa obenem polni baterijo.

Največja hitrost Karjole je 12 kilometrov na uro naprej in štiri kilometre na uro vzvratno, litijeva baterija s zmogljivostjo 8 Ah naj bi zadoščala za do 10 ur uporabe. Maksimalna obremenitev je 100 kilogramov.