#družba 12.1.2021 14:32

Na posvetu o prihodnosti hibridnega izobraževanja

Ljubljana, 12. januarja - V organizaciji Sveta za razvoj SAZU je danes potekal spletni posvet o hibridnem izobraževanju v času pandemije covida-19 in po njej. Udeležence je nagovorila ministrica za izobraževanje Simona Kustec. Ocenila je, da so naše šole relativno dobro opremljene z vso IKT opremo, ki pa jo je treba zagotoviti pod enakimi pogoji za vse učence in zaposlene.

Ljubljana.
Nagovor ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simone Kustec na spletnem posvetu o hibridnem izobraževanju v času pandemije covida-19 in po njej.
Foto: SAZU/posnetek zaslona

Kot je pojasnila ministrica za izobraževanje, znanost in šport Kustec, gre pri hibridnem izobraževanju za kombinacijo izobraževanja na daljavo in v učilnici, kar je že opredeljeno v slovenskem izobraževalnem prostoru, saj prve izvedbe izobraževanja na daljavo segajo že v leto 1997. V tem obdobju je nastalo več 100 različnih e-gradiv in preko 40 e-učbenikov, tudi zato so bili v prvem valu epidemije covida-19 spomladi po njenem mnenju relativno uspešno pripravljeni na izvajanje pouka na daljavo.

"Pojavili so se novi izzivi, izkazalo se je, da je potreben predvsem nov val razvoja didaktike in organizacije pouka na daljavo," je dejala in poudarila, da na ministrstvu pripravljajo nov poseben akcijski načrt digitalnega izobraževanja, nove konkretne projekte, tudi za koriščenje sredstev iz sklada za okrevanje in odpornost RRF.

Slovenske šole so po ministričini oceni relativno dobro opremljene z vso informacijsko-komunikacijsko tehnologijo (IKT) za običajno izvajanje pouka, a se zavedajo, da je še kar nekaj izzivov pri izvajanju pouka na daljavo. "Na ministrstvu dajemo veliko prednost popolnemu opremljanju šol z vso potrebno IKT opremo, prav tako učencem in učiteljem. S pomočjo zavoda za šolstvo delamo pomembne korake tudi pri digitalizaciji učnih načrtov, ostalih pripomočkov za učitelje in preko novih učnih e orodij tudi za učence," je pojasnila Kustečeva. Ob tem je izrazila tudi potrebo po ustreznem izobraževanju učiteljev, kako izvajati pouk na daljavo.

Sodelujoče je preko videa pozdravila tudi generalna direktorica generalnega direktorata za izobraževanje, mlade, šport in kulturo pri Evropski komisiji Themis Christophidou. Opozorila je, da je bilo minulo leto težko leto, v katerem se je uveljavilo hibridno izobraževanje, ki sicer ponuja več možnosti. Izpostavila je akcijski načrt za digitalno izobraževanje od Evrope pa do Slovenije, pri čemer je kot izjemno pomembne izpostavila vložke tako v infrastrukturo, kot tudi v kompetence in spretnosti, še posebej učiteljev oz. tistih, ki to znanje posredujejo do različnih uporabnikov vseh starostnih skupin, ne le mladine.

Podpredsednik Sveta za razvoj SAZU Slavko Splichal je v pozdravnem nagovoru udeležencem povedal, da posvet sodi v okvir niza treh posvetov o Komunikacijskih tehnologijah za življenje na daljavo: med oddaljenostjo in odtujenostjo, s katero vzpodbujajo poglobljeno strokovno razpravo o prednostih in pasteh različnih odločitev v tem obdobju, na poti pospešenega razvoja digitalne družbe.

Namen posveta je čim bolj učinkovita izmenjava informacij, izkušenj, ugotovitev, kako naprej z učenjem in izobraževanjem v Sloveniji, je med drugim dejal Splichal.