Podjetja 7.1.2021 11:22

Adecco: Slovenija po konkurenčnosti talentov na 31. mestu

Ljubljana, 7. januarja - Slovenija se je na lestvici konkurenčnosti talentov uvrstila na 31. mesto od 132 držav. Slovensko gospodarstvo je najbolje okrevalo po prvem lanskem zaprtju dejavnosti v vzhodnoevropski regiji. To je posledica digitalne infrastrukture, prilagodljivosti delovne sile in državne finančne pomoči, v najnovejšem poročilu Inovantage ugotavlja Adecco.

Ljubljana.
Logotip Adecco.
Foto: Tina Kosec/STA
Arhiv STA

Globalni indeks konkurenčnosti talentov pregleduje državne in organizacijske kazalnike. Letošnji jih vključuje 70, so v poročilu Inovantage, ki tokrat osvetljuje področja pripravljenosti za delo, okrevanja po pandemiji in napoveduje prihodnost trga dela, zapisali v skupini Adecco, največjem svetovnem ponudniku rešitev upravljanja s človeškimi viri.

Slovenija se je najbolje odrezala na področju izobrazbe, življenjskega sloga, števila ljudi s sekundarno in terciarno izobrazbo ter količine inovacij. Nekoliko slabšo uvrstitev pa je dosegla na področjih odprtost do zunanjih dejavnikov, ki vključuje neposredne tuje naložbe, prenos tehnologije, razširjenost tujega lastništva, število migrantov in mednarodni študenti, so povzeli.

Zaradi raznolikosti socialno-ekonomskih razmer je bil vpliv pandemije novega koronavirusa na države drugačen. Slovenija se je na lestvici okrevanja med vzhodnoevropskimi državami, ki so mednarodno manj povezane kot zahodnoevropske in so v povprečju manj odvisne od ranljivih panog, uvrstila na prvo mesto.

Kot so ugotovili v Adeccu, bo delo na daljavo za vedno spremenilo trg dela, saj nima negativnega učinka na produktivnost delovne sile. Trendi, ki jih narekujejo pandemija in avtomatizacija, povečujejo pritisk na delovna mesta na področju izobraževanja, proizvodnje, logistike, gostinstva in zabave.

Čez pet let bo po mnenju voditeljev največ povpraševanja po veščinah, kot so analiza podatkov in znanosti ter odpornost. Zaposleni pa menijo, da bo največje povpraševanje po specializaciji na področju umetne inteligence, strojnega učenja in digitalnega marketinga.