Turizem 14.12.2020 18:11

Ljubljana z novo strategijo v krepitev turizma po pandemiji

Ljubljana, 14. decembra - Ljubljanski mestni svet je podprl predlog strategije razvoja turizma med letoma 2021 in 2027, v kateri so začrtane smernice za okrevanje panoge, ki jo je pandemija covida-19 močno prizadela. V Turizmu Ljubljana med drugim ciljajo na povečanje obiska prestolnice zunaj glavne sezone, kar bi dosegli tudi z obogateno turistično ponudbo.

Ljubljana.
Turista v Ljubljani, backpackerja.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Ljubljana.
Prestolnica Slovenije.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Nova strategija prinaša vrsto vsebinskih novosti, ki bodo usmerjene v ustvarjanje inovativnih turističnih doživetij in atrakcij, podaljšanje povprečne dobe bivanja na destinaciji, povečanje dnevne porabe turistov in povezovanje turizma z drugimi pomembnimi področji.

Kot izhaja iz gradiva, ki so ga na seji obravnavali svetniki, želijo število prenočitev v občini Ljubljana povečati za 14 odstotkov na letni ravni, povprečno dnevno porabo turista dvignili s 101 na 144 evrov, dobo bivanja turista pa podaljšati s 2,5 do tri noči.

Pripravljavci strategije so sicer v luči pandemije opozorili, da panoga ne bo okrevala takoj po razvoju cepiva proti covidu-19, najprej se bo morala namreč populacija precepiti. A izpostavljajo, da povpraševanje ostaja in da si ljudje želijo potovati.

Strategijo so pripravljali s pomočjo interaktivnih delavnic za strokovno javnost, prav tako so med drugim izvedli poglobljene intervjuje z zaposlenimi v Turizmu Ljubljana in s ključnimi deležniki ljubljanskega turističnega gospodarstva; s predstavniki namestitvenih obratov, gostinskih obratov, turističnih prodajaln, organizatorjev dogodkov, muzejev in galerij, mestnih zavodov in oddelkov, turističnih agencij, Kongresnega urada Slovenije, Gospodarskega razstavišča, BTC ter živalskega vrta.

Strategija do leta 2027 sloni na dveh obstoječih temeljnih stebrih - na kongresnem turizmu oz. industriji srečanj ter na kratkih mestnih oddihih. Tretji steber bi slonel na gastronomiji, v kateri Turizem Ljubljana vidi priložnost za nastanek enega novih vodilnih turističnih produktov.

Kot so izpostavili v strategiji, ima Ljubljana dva velika kongresna centra. Gospodarsko razstavišče bo prihodnje leto začelo graditi novo kongresno dvorano za 3000 udeležencev, s tem projektom pa bo lahko prestolnica kandidirala za organizacijo dogodkov z več kot 2300 delegati.

Pri nastajanju strategije so prek pogovorov, intervjujev, anket, delavnic sodelovali tudi razni turistični delavci, ki so opozorili, da mora Ljubljana izboljšati turistično ponudbo in trženje v obdobju nizke turistične sezone med novembrom in marcem. Med predlogi so ljubljanski festival ljubezni, November gourmet, ljubljanski zajtrk 2GO in Tivoli+.

Ljubljanski festival ljubezni je na primer predviden kot ključni motiv za povečanje turističnega povpraševanja v februarju in ima po mnenju pripravljavcev strategije največji potencial za prihodnji razvoj. V sklopu festivala bi ob vikendih denimo organizirali različne prireditve, kor so umetniške razstave, koncerti, plesni festivali in drugo. Novembra pa bi povezali ustvarjalno gastronomsko ponudbo z lokalnimi običaji, lokalno hrano, lokalno glasbo in lokalnim plesom. V ospredju bi bilo martinovanje.

Mestni svetniki so strategijo podprli na seji, ki podobno kot nekaj prejšnjih zaradi protikoronskih ukrepov poteka brez navzočnosti občanov.