Podjetja 21.11.2020 10:22

Slovenske železnice prevzele prvih pet Stadlerjevih vlakov

Ljubljana, 21. novembra - Slovenske železnice so prevzele prvih pet novih dizelmotornih vlakov Stadler, ki bodo začeli voziti po vnovični vzpostavitvi javnega potniškega prometa. Novi potniški vlaki bodo vozili na kočevski, dolenjski in kamniški progi, so Slovenske železnice objavile na svoji spletni strani.

Čušperk. Testna vožnja novega potniškega vlaka Slovenskih železnic. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Čušperk.
Testna vožnja novega potniškega vlaka Slovenskih železnic.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Prvi Stadlerjev vlak je v Slovenijo prispel 11. marca letos. Sledila so testiranja, izobraževanja strojevodji in tehničnega osebja družbe SŽ-VIT, preverjanje kompatibilnosti vozila z javno železniško infrastrukturo, nato pa še pridobitev obratovalnega dovoljenja, ki da je Slovenskim železnicam izdala direkcija za infrastrukturo in je bil tudi pogoj za predajo vozila v javni promet.

Kot so navedli na železnicah, v kratkem pričakujejo tudi postopno vključevanje v promet vlakom, namenjenim elektrificiranim progam.

Slovenske železnice sicer pričakujejo, da bo do konca leta 2022 po tirih zapeljalo vseh 52 naročenih vlakov, od tega 21 enopodnih in 10 dvopodnih električnih ter 21 enopodnih dizelskih vlakov.

"S prihodom novih vlakov je bil storjen pomemben korak k modernizaciji potniškega prometa, kar je eden od najpomembnejših strateških ciljev Slovenskih železnic," so navedli v sporočilu za javnost.

Slovenske železnice in švicarski Stadler sta pogodbo za nakup prvih 26 novih potniških garnitur podpisala spomladi 2018, maja lani pa sta strani sklenili še pogodbo za nakup dodatnih 26 novih potniških vlakov. Skupna vrednost naročenih vlakov je 320 milijonov evrov brez DDV.

Novi vlaki bodo sodobnejši, udobnejši in tudi hitrejši. Potovalni čas bodo po navedbah Slovenskih železnic skrajšali do 10 odstotkov. V prihodnjih letih se bo tako povečala pogostost regionalnih povezav z manj postanki in lokalnih vlakov z večjo zmogljivostjo, večja pa bo tudi udobnost in zanesljivost samega prevoza.

Vlak bo tudi bolj prostoren, vsa vrata bodo imela izvlečno stopnico za lažji vstop, prostore za osebe z omejeno mobilnostjo ter posebne toaletne prostore zanje, najmanj 10 mest za kolesa in vtičnice za polnjenje različnih mobilnih naprav.

Vsi novi vlaki bodo omogočali sodoben informacijski sistem, vtičnice za polnjenje telefonov, prenosnih računalnikov, avtomatsko klimo .... Opremljeni bodo z wifi signalom, ki bo omogočil dostopanje do interneta.

Novi dizelski in večnapetostni električni in vlaki bodo omogočili tudi čezmejno regijsko povezovanje v smeri Avstrije in Hrvaške, so še navedli v sporočilu.