Podjetja 14.11.2020 8:03

SŽ s strateškim partnerjem v hitrejši razvoj tovornega prometa

Ljubljana, 14. novembra - Družba SŽ-Tovorni promet je tik pred sklenitvijo strateškega partnerstva s češkim EP Holdingom, s katerim želijo Slovenske želenice (SŽ) ustvariti vodilno družbo na področju logistike v jugovzhodni Evropi. Potem ko so partnerstvu že prikimali nadzorniki SŽ, mora zeleno luč prižgati še SDH. To naj bi se zgodilo v nekaj dneh.

Ljubljana.
Vlak, železnica, promet.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Slovenske železnice so strateškega partnerja začele iskati že pred tremi leti. Sprva se je za vstop v SŽ-Tovorni promet zanimalo več družb, zavezujočo ponudbo pa so nazadnje oddali le Čehi.

Hčerinska družba SŽ in EP Holding nameravata sicer skupaj ustanoviti novo družbo, na katero bodo SŽ prenesle premoženje SŽ-Tovorni promet. Lastniško razmerje bo 51 odstotkov proti 49 odstotkov v prid Slovencev. "Strateški partner je dober, optimalen glede na razmere," je julija v intervjuju za STA ocenil generalni direktor SŽ Dušan Mes.

Po njegovih besedah večji nacionalni prevozniki nimajo interesa za širjenje, ker imajo sami dovolj težav, v težavah pa so tudi zasebni operaterji. "Težko dobiš partnerja, ki je sposoben doprinesti k pozitivnemu potencialu, ki ga SŽ-Tovorni promet ima," je izpostavil takrat.

Novemu strateškemu partnerstvu so konec oktobra zeleno luč prižgali nadzorniki SŽ. Kot so tedaj sporočili iz železnic, je cilj strateškega partnerstva ustvariti vodilno družbo na področju logistike v jugovzhodni Evropi, kamor štejejo Slovenijo, severno Italijo, Avstrijo, Hrvaško, Madžarsko, Bolgarijo, Romunijo, Srbijo in preostali del Balkana.

Glavni finančni cilji nove družbe so podvojitev dobička in 50-odstotna rast prihodkov v obdobju petih let, ključni poslovni cilji pa ostajajo večja konkurenčnost in boljše storitve za uporabnike. "To bomo dosegli s prevzemi v tujini, širitvijo mreže in prenovo voznih sredstev," so še napovedali v Slovenskih železnicah.

Kot je julija še izpostavil Mes, tovorni promet poleg novih vagonov nujno potrebuje investicije, posodobitev in dodatne zmogljivosti, predvsem pa je treba podaljšati razdalje voženj na več kot 500 kilometrov ter bodisi prevzeti podjetje v Italiji, Avstriji ali na Madžarskem bodisi v tem delu Evrope ustanoviti svoje podjetje. "To je treba narediti v dveh letih in za tak proces potrebuješ dodatnih sto ali več milijonov evrov," je dejal.

Višina dokapitalizacije novoustanovljene skupne družbe sicer ostaja skrivnost, neuradno pa so mediji poročali, da se številke gibljejo med 60 in 100 milijoni evrov.

V zadnjih petih letih je družba SŽ-Tovorni promet najvišje prihodke ustvarila leta 2016, ko so se ustavili pri 197,3 milijona evrov. Takrat je bil z 10,9 milijona evrov najvišji tudi dobiček iz poslovanja (EBIT). Lani so se prihodki ustavili pri 191,6 milijona evrov, EBIT pa pri 7,3 milijona evrov. V osmih mesecih tega leta je podjetje ustvarilo 109 milijonov evrov prihodkov od prodaje in 4,2 milijona evrov normaliziranega dobička iz poslovanja.