Podjetja 22.10.2020 11:52

Promocija slovenskega sadja pod sloganom Najboljše imamo doma

Ljubljana, 22. oktobra - Prihodnji teden bo pod sloganom Najboljše imamo doma stekla nova nacionalna kampanja za promocijo lokalnih proizvodov iz sektorja sadja. "Še posebej v teh časih, ki smo jim priča zaradi covida-19, je prav, da se obrnemo k našim pridelovalcem in predelovalcem ter posegamo po lokalni hrani," je poudaril kmetijski minister Jože Podgoršek.

Ljubljana. Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Jože Podgoršek. Foto: Daniel Novakovič/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Minister za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Jože Podgoršek.
Foto: Daniel Novakovič/STA
Arhiv STA

Slovensko sadjarstvo je v zadnjih letih doživelo veliko pretresov, je v spletni predstavitvi nove kampanje poudaril Podgoršek. "Tudi v prihodnosti se bodo tako slovenske sadjarke in sadjarji kot tudi vsa podjetja, povezana s sadjarstvom, najverjetneje žal morali soočati z mnogimi izzivi. Tega dejstva se na ministrstvu dobro zavedamo, zato smo se in se bomo tudi v prihodnje trudili, da pozornost usmerjamo v ukrepe in aktivnosti, ki bodo slovenskemu sadjarstvu pomagali ohraniti pomembno vlogo v slovenskem prostoru," je izpostavil.

Eno od pomembnih orodij je promocija, zato bo s ponedeljkom stekla nacionalna kampanja za promocijo lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov za sektor sadja. V sodelovanju s slovenskimi pridelovalci in predelovalci sadja se bo izvajala pod okriljem ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano.

"Kampanja je del širše, večletne nacionalne promocije lokalnih kmetijskih in živilskih proizvodov in se izvaja v okviru že obstoječega nacionalnega programa Naša super hrana. Namenjena je splošni promociji sadja in sadja, označenega z znakom Izbrana kakovost - Slovenija," je pojasnil Podgoršek.

Pri splošni promociji bo poudarek na lokalnosti, sezonskosti, kvaliteti, svežini, na načinih pridelave in predelave in označevanju sadja. Pri promociji sadja z znakom Izbrana kakovost - Slovenija pa bo v ospredju pomen sheme, ki zagotavlja visoko kakovost in dodatne kontrole, pridelava in predelava pa garantirano poteka v Sloveniji.

Sadjarji so se v shemo Izbrana kakovost sicer vključili leta 2018, danes pa je vanjo vključenih slabih 50 odstotkov vseh površin intenzivnih sadovnjakov, je še dodal Podgoršek.

Zlasti je minister podrčtal pomen samooskrbe s hrano v času covida-19. "Prepričan sem, da je slovenska hrana varna in izjemne kakovosti, zato vas prosim: stopimo skupaj. Sedaj potrebujemo drug drugega," je pozval potrošnike.

Direktor direktorata za hrano in ribištvo na kmetijskem ministrstvu Bojan Pahor je pojasnil, da bo kampanja potekala do konca prihodnjega leta. Z enomesečnim valom jo bodo začeli prihodnji teden, nadaljevali pa spomladi, poleti in jeseni 2021. Kampanja bo vključevala širok nabor aktivnosti, od oglaševanja na televiziji, v tisku, na radiu, v digitalnih medijih in družbenih omrežjih, do video receptov in nasvetov, dogodkov v sodelovanju z gostinci in dogodkov s področja odnosov z javnostmi.

Zaradi covida-19 so sicer razmere precej nepredvidljive, zato bodo kampanjo sproti prilagajali aktualnim razmeram, je dodal Pahor.

"Slovensko sadje še nikoli do sedaj ni imelo take promocije in naša pričakovanja so velika," je ob začetku kampanje poudaril direktor sadjarskega podjetja Evrosad iz Krškega Boštjan Kozole. "Sadjarji imamo toliko dobrega za povedati in mislim, da bomo imeli ob promociji priložnost potrošnikom povedati marsikaj o pozitivnih učinkih jabolk in drugega sadja, o načinu pridelave ... pa tudi o tegobah, ki nas tarejo, od vremenskih nevšečnosti do sivega trga, dela na črno, zavajanja potrošnikov o poreklu blaga," je dejal.

Sadjarji po besedah Kozoleta pričakujejo predvsem večjo potrošnjo in primerne cene glede na njihova vlaganja. "Še posebej v času korone in ostalih virusov slovensko sadje lahko in mora odigrati pomembno vlogo pri krepitvi odpornosti Slovenk in Slovencev," je menil.

Sadje je domače zdravilo, se je strinjal redni profesor na ljubljanski biotehniški fakulteti Robert Veberič. "Sadje vsebuje veliko za naše zdravje koristnih snovi, zadnje čase se denimo veliko poudarjajo antioksidanti," je spomnil. "Če bomo vsak dan jedli sadje, to ne pomeni, da ne bomo nikoli zboleli, sadje žal tudi ne prepreči okužbe s covidom-19. Zagotovo pa redno uživanje sadja pripomore k lažjemu poteku neke bolezni oz. preprečuje, da bi bili večkrat bolni," je dejal.

Po podatkih za leto 2019 v Sloveniji porabimo 75,6 kilograma svežega oziroma 128,9 kilograma svežega in predelanega sadja na prebivalca, so navedli na kmetijskem ministrstvu. V Sloveniji se s pridelavo sadja v ekstenzivnih in intenzivnih sadovnjakih ukvarja 21.191 pridelovalcev, ki so leta 2019 na skupni površini 10.764 hektarjev pridelali 89.023 ton sadja. Od tega večino, 64.232 ton, predstavljajo jabolka.

Znak Izbrana kakovost - Slovenija smejo sicer uporabljati izključno certificirani pridelovalci in predelovalci sadja, pri katerih sta pridelava in predelava dodatno nadzorovani s strani neodvisnega certifikacijskega organa. Izdan certifikat je zagotovilo potrošniku, da gre za živilo višje kakovosti slovenskega porekla. Certificiranih je približno 300 sadjarjev, od tega je večina, torej več kot 95 odstotkov, takšnih, ki imajo individualni certifikat.