Podjetja Startupi 10.10.2020 9:52

Slovenski prevajalski platformi TAIA 1,2 milijona evrov tujega vložka

Ljubljana, 10. oktobra - Slovenska prevajalska platforma TAIA, ki prevaja med skoraj sto jeziki, je od evropskega sklada tveganega kapitala Fil Rouge Capital prejela 1,2 milijona evrov naložbenih sredstev. Vložek bo ekipa namenila za širitev na tuje trge in nadaljnji razvoj tehnologije t. i. globokega učenja, ki poganja platformo.

Ljubljana. Denar, bankovci, evro. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Denar, bankovci, evro.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Kot so sporočili iz podjetja TAIA INT, ki stoji za platformo, gre za eno največjih letošnjih naložb v slovenska tehnološka podjetja. "Z vložkom se bomo še hitreje širili na zahodnoevropskih trgih, prodrli v ZDA ter nadaljevali z razvojem tehnoloških rešitev, ki omogočajo hitrejše in bolj kakovostno prevajanje besedil," je povedal direktor in soustanovitelj Marko Hozjan.

TAIA po navedbah njenih avtorjev zapolnjuje vrzel med prevajalskimi agencijami in brezplačnimi spletnimi prevajalniki. Do vseh prevajalskih projektov uporabniki na platformi dostopajo prek enotnega vmesnika, ki deluje v oblaku. Tam lahko v nekaj sekundah pridobijo ceno za posamezen prevod, z enim klikom pa omogočijo, da strojni prevod pregleda in izpopolni tudi človeški prevajalec.

"Uporabniki tako dobijo najboljše z obeh svetov, proces prevajanja pa pospešijo in pocenijo tudi do 50 odstotkov - ob enaki ali celo boljši kakovosti, kot bi jo dobili pri prevajalski agenciji," je pojasnil Hozjan.

Platformo poganjajo algoritmi globokega učenja, kar po navedbah podjetja pomeni, da sistem z vsakim prevodom napreduje v razumevanju pravil jezika in konteksta.

Uporabniki lahko dokument na platformo naložijo tudi v izvirnem formatu, sistem pa ga v popolnoma enaki obliki tudi vrne. "TAIA trenutno podpira kar 65 formatov, kar je daleč največ med vsemi tovrstnimi rešitvami," je poudaril Hozjan.

Od ustanovitve jeseni 2018 je TAIA prevedla več kot 15 milijonov besed, uporablja pa jo več kot 1800 uporabnikov. Med njimi so Red Bull, Hervis, 3M, Müller in Petrol.

V podjetju je trenutno zaposlenih 16 ljudi. V naslednjih mesecih se bo ekipi pridružilo najmanj pet novih članov; iščejo programerje in strokovnjake za digitalni marketing.