Turizem 5.10.2020 18:51

Turistično sodelovanje Goriških Brd, Vipavske doline in Krasa podaljšujejo zaradi dobrih rezultatov

Vipava, 5. oktobra - Doslej ločene turistične destinacije - Goriška Brda, Kras in Vipavska dolina z Novo Gorico - so se v začetku poletja povezale v skupno promocijo. Sodelovanje je prineslo vidne rezultate, zato so se odločili, da sodelovanje podaljšajo do konca leta. Na obisk in raziskovanje njihovih znamenitosti so poleg domačih povabili tudi tuje obiskovalce.

Vipava, Vinska klet Vipava. Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem. Damjan Resnik iz Kleti Brda, Mirjana Bužanin iz Darovi Vipavske Vipavski križ, direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka, vodja marketinga in prodaje v Kobilarni Lipica Aaron Uazeua, Bojana Curk iz Kampa Tura, Mirjam Brecelj iz Zavoda samostan na Kostanjevici, direktor ORA Krasa in Brkinov Aleš Vodičar, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk, direktorica Turizem Miren-Kostanjevica Ariana B. Suhadolnik, direktorica ZTKMŠ Brda Tina Samec Novak in direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava Barbara Repovž. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, Vinska klet Vipava.
Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem.
Damjan Resnik iz Kleti Brda, Mirjana Bužanin iz Darovi Vipavske Vipavski križ, direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka, vodja marketinga in prodaje v Kobilarni Lipica Aaron Uazeua, Bojana Curk iz Kampa Tura, Mirjam Brecelj iz Zavoda samostan na Kostanjevici, direktor ORA Krasa in Brkinov Aleš Vodičar, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk, direktorica Turizem Miren-Kostanjevica Ariana B. Suhadolnik, direktorica ZTKMŠ Brda Tina Samec Novak in direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava Barbara Repovž.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, Vinska klet Vipava. Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem. Damjan Resnik iz Kleti Brda, Mirjana Bužanin iz Darovi Vipavske Vipavski križ, direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka, vodja marketinga in prodaje v Kobilarni Lipica Aaron Uazeua, Bojana Curk iz Kampa Tura, Mirjam Brecelj iz Zavoda samostan na Kostanjevici, direktor ORA Krasa in Brkinov Aleš Vodičar, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk, direktorica Turizem Miren-Kostanjevica Ariana B. Suhadolnik, direktorica ZTKMŠ Brda Tina Samec Novak in direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava Barbara Repovž. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, Vinska klet Vipava.
Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem.
Damjan Resnik iz Kleti Brda, Mirjana Bužanin iz Darovi Vipavske Vipavski križ, direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka, vodja marketinga in prodaje v Kobilarni Lipica Aaron Uazeua, Bojana Curk iz Kampa Tura, Mirjam Brecelj iz Zavoda samostan na Kostanjevici, direktor ORA Krasa in Brkinov Aleš Vodičar, direktorica Zavoda za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina Erika Lojk, direktorica Turizem Miren-Kostanjevica Ariana B. Suhadolnik, direktorica ZTKMŠ Brda Tina Samec Novak in direktorica Zavoda za turizem Trg Vipava Barbara Repovž.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, Vinska klet Vipava Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem. Znak skupne akcije. Foto: Rosana Rijavec/STA

Vipava, Vinska klet Vipava
Novinarska konferenca treh turističnih destinacij na Primorskem.
Znak skupne akcije.
Foto: Rosana Rijavec/STA

Epidemija covida-19 in z njo povezano zapiranje državnih meja je turistični obisk skorajda ustavilo. Ponudniki turističnih storitev, nastanitev, gostinske dejavnosti in drugih, povezanih dejavnosti so zato iskali nove možnosti in priložnosti, s katerimi bi privabili vsaj domače obiskovalce.

To je uspelo turističnim ponudnikom v Goriških Brdih, Vipavski dolini in na Krasu. Marsikje so z akcijo, kjer so turistom, ki so v eni turistični destinaciji ostali več kot le en dan, ponudili različna brezplačna vodenja, degustacije ali druge ugodnosti. Tudi zato so na marsikateri destinaciji zabeležili boljše rezultate kot v prejšnjih letih.

Tako so v Goriških Brdih julija število obiskovalcev povečali za 44 odstotkov, avgusta pa za 38 odstotkov. Če je bilo prejšnja leta kar 85 odstotkov tujih gostov, jih je bilo letos poleti le 20 odstotkov, je na današnji novinarski konferenci povedala direktorica Zavoda za turizem, kulturo, mladino in šport Brda Tina Samec Novak.

Podobno razmerje med domačimi in tujimi gosti so zabeležili tudi v Vipavski dolini in na Krasu.

Vendar na žalost s turističnim obiskom niso zadovoljni prav vsi ponudniki. Direktor Parka Škocjanske jame Stojan Ščuka je povedal, da so v lanskem letu gostili preko 200.000 obiskovalcev Škocjanskih jam, do konca letošnjega septembra pa jih je obiskalo le 44.900 turistov, med njimi 28 odstotkov Slovencev. Še naprej sodelovali v akciji, ki so jo pripravile tri turistične destinacije, in upali, da bodo rezultati v prihodnjem letu boljši.

Boljši obisk beležijo nekateri drugi ponudniki, med njimi so dobre izkušnje izpostavili predvsem pri obisku Kostanjevice nad Novo Gorico, ki je najbolj obiskana turistična znamenitost na Goriškem, Štanjela ter gradov Dobrovo in Vipolže v Goriških Brdih.

Pod naslovom Čas za Vas. Brda. Vipavska dolina. Kras se je povezalo pet javnih zavodov iz treh turističnih destinacij na Primorskem - Zavod za turizem, kulturo, mladino in šport Brda, Turizem Miren-Kostanjevica, ORA Krasa in Brkinov, Zavod TRG Vipava, Javni zavod za turizem Nova Gorica in Vipavska dolina - ter družba Hit.

Skupaj so ustvarili novo turistično zgodbo, ki je obiskovalcem ponudila priložnost za še bolj pristno doživetje in aktivno raziskovanje treh znamenitih primorskih vinorodnih okolišev, Vipavske doline, Brd in Krasa. "Dokazali in potrdili smo, da s povezovanjem premoremo in zmoremo več. Kos smo lahko tudi tako resnim izzivom kot je svetovna pandemija. Skupaj zmoremo," je še povedala Samec Novakova.