Turizem 25.9.2020 13:03

Ob 25-letnici STO podčrtali pomen sodelovanja in predane ekipe

Ljubljana, 25. septembra - Slovenska turistična organizacija (STO) je danes obeležila 25 let obstoja. "V 25 letih se je veliko spreminjalo; spreminjale so se strategije, orodja komuniciranja, organiziranost in tako naprej. Konstanta pa sta ostali naši vrednoti sodelovanja s turističnim gospodarstvom in izjemna predanost ekipe," je poudarila direktorica STO Maja Pak.

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček in državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak, direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček in državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Ljubljana, GH Union.
Novinarska konferenca ob 25-letnici Slovenske turistične organizacije.
Direktor Medical centra Rogaška Marko Lenček, državni sekretar na ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo Simon Zajc, direktorica Slovenske turistične organizacije Maja Pak in prvi direktor Slovenske turistične organizacije Franci Križan.
Foto: Nebojša Tejić/STA

Pakova je na dogodku za novinarje v Ljubljani podčrtala številne izzive, s katerimi se je srečevala STO. Leta 1995, ko je bil ustanovljen takratni Center za promocijo turizma Slovenije (CPTS), Slovenije nihče ni poznal. Glavni cilj je bil umestiti jo na turistični zemljevid.

Po veliki finančni in gospodarski krizi je prišlo nato tudi do velikega upada sredstev za turistično promocijo, STO pa se je leta 2013 skupaj z dvema drugima organizacijama združila v javno agencijo Spirit. Pod Spiritom je STO ostala do avgusta 2015.

Nenazadnje pa velik izziv predstavlja tudi aktualna koronska kriza, v kateri se je slovenski turizem naslonil zlasti na domače goste. Krovna turistična organizacija je v sodelovanju z deležniki iz gospodarstva zasnovala motivacijsko kampanjo Zdaj je čas - Moja Slovenija, ki je v četrtek prejela tudi prvo nagrado, nagrado Websi za digitalne presežke.

STO je, kot je spomnila Pakova, ves čas gradila podobo trajnostne destinacije, prav to pa ji bo pomembno pomagalo na poti okrevanja po pandemiji, je prepričana.

Državni sekretar na gospodarskem ministrstvu Simon Zajc je poudaril, da je turizem za Slovenijo pomembna gospodarska panoga. "Če hočemo, da se panoga razvija, potrebujemo samostojno nacionalno organizacijo," je dejal in izrazil prepričanje, da v prihodnje "do takih idej, da je ne bi več imeli, ne bo prihajalo".

Še dodatno pa se je pomen STO izkazal v aktualni koronski krizi. "Izkazalo se je, da se STO lahko hitro obrne, da združuje vse pomembne dele turističnega gospodarstva in zelo dobro sodeluje ne le z našim ministrstvom, ampak tudi drugimi - govorimo o športnih, kulturnih prireditvah in podobno," je podčrtal Zajc.

Slovenski turizem je sicer v zahtevni situaciji, se zavedajo tudi na gospodarskem ministrstvu. "Naši napori so usmerjeni v to, da udarec ne bo prehud. Da bo, ko bo na voljo učinkovito cepivo ali zdravilo in bodo ljudje spet več potovali, naš turizem pripravljen čim bolj in bo v čim boljši kondiciji," je spomnil. Napovedal je načrt okrevanja in različne oblike pomoči: spodbujanje letalskih povezav, pomoč pri promociji, razpise in podobno.

Leta 1991 je Slovenijo obiskalo malo več kot 1,4 milijona turistov, lani pa 6,2 milijona. Turizem se je v samostojni Sloveniji trikrat srečal s posledicami večjih kriz: leta 1991, ko se je število tujih turistov zmanjšalo za 73 odstotkov glede na leto prej, leta 1999 so po napadu vojaških sil Nata v Srbiji ponudniki zaznali 10-odstotni padec, leta 2009 med veliko svetovno gospodarsko krizo pa sedemodstotnega, so navedli na STO.

Tokratna koronska kriza pa je po besedah Pakove "najhujša v zgodovini" panoge. "Na globalni ravni je ogroženih 200 milijonov delovnih mest, Evropa pričakuje 54-odstotni upad mednarodnih prihodov, Slovenija pa sedem milijonov manj ustvarjenih prenočitev," je izpostavila le nekaj številk. Pri tem nastala škoda ni le gospodarska, ampak tudi socialna.

"Turizem vpliva na povezovanje ljudi in njihovih kultur, prispeva k zmanjševanju regionalnih razlik, nenazadnje pripomore k miru," je podčrtala Pakova in spomnila, da se na te učinke ob letošnjem svetovnem dnevu turizma, ki ga bomo obeležili v nedeljo, opozarja tudi Svetovna turistična organizacija.

Po besedah Pakove bodo v času okrevanja po koronski krizi v prvi vrsti pomembni vsi ukrepi pomoči, da bodo turistična podjetja sploh preživela. "Nato pa se je treba pripraviti na okrevanje - zagotoviti dovolj varne in atraktivne izkušnje, pozorno spremljati novo vedenje turistov in na novo segmentirati potrošnike, pa tudi izkoristiti nove tehnologije tako na destinacijah kot na nacionalni ravni ter v podjetjih. Prilagoditi bo treba vse procese, pa tudi marketing," je podčrtala direktorica STO.

Ob 25-letnici STO so tudi podelili nagrade najboljšim kreativnim rešitvam v okviru nacionalne kampanje Zdaj je čas - Moja Slovenija, ki prebivalce Slovenije spodbuja k dopustovanju doma. Prejeli so jih Vila Planinka, ki sodi pod okrilje podjetja Postojnska jama, Zavod za podjetništvo, turizem in mladino Brežice, Gojmir Lešnjak - Gojc z Območno razvojno agencijo Krasa in Brkinov ter brat Jožko Smukavec s Kapucinsko knjižnico Škofja Loka in Turizmom Škofja Loka.