Podjetja 15.9.2020 8:00

Ljubljanski AM Plastics epidemijo izkoristil za širitev poslovanja

Ljubljana, 15. septembra - V ljubljanskem podjetju AM Plastics, ki se ukvarja z brizganjem plastike, izdelavo orodij in 3D-tiskom, so že pred izbruhom covida-19 razmišljali o možnostih širitve poslovanja. Epidemija jih je spodbudila v proizvodnjo razkužil in prodajo zaščitnih vizirjev, povpraševanje pa je po njihovih besedah nad pričakovanji.

Med njihovimi naročniki prevladujejo takšni, na katere epidemija covida-19 ni pomembneje vplivala, zato tudi proizvodnja AM Plastics ni bila resneje okrnjena, je za STA dejal Jakob Šmid iz podjetja. "Povpraševanje je za krajši čas sicer upadlo, a na splošno lahko rečem, da smo epidemijo dobro prebredli," je pojasnil.

Prav novemu koronavirusu pa se ima podjetje zahvaliti za širitev poslovanja. "Že pred izbruhom virusa smo razmišljali o možnostih za širitev našega proizvodnega portfelja. Potem je prišlo do izbruha virusa na Kitajskem in ker je tam primanjkovalo razkužil, smo prišli na idejo o proizvodnji ali prodaji tega izdelka. Ko se je prvi primer pojavil tudi v Italiji, smo se odločili za nakup ene tone razkužila in embalaže zanj," je povedal.

Ko so se okužbe začele pojavljati tudi v Sloveniji, je povpraševanje izjemno poraslo. "Ena tona razkužila ni niti približno zadostovala," je izpostavil. Tako so pridobili potrebna dovoljenja za mešanje razkužil in se priprave teh izdelkov lotili sami.

Izkazalo se je sicer, da je glede na njihove proizvodne prostore bolj smiselno, da uvažajo že pripravljeno razkužilo in ga nato v manjših količinah - pri velikosti embalaže se prilagajajo potrebam strank - prodajajo naprej.

Po razkužilu so se odločili tudi za prodajo plastičnih zaščitnih vizirjev za spodnji del obraza, ki jim jih dobavlja avstrijski proizvajalec. Povpraševanje po tovrstnih izdelkih je po Šmidovih besedah zelo veliko, kar bo prispevalo k letošnji rasti prihodkov podjetja, ki bo predvidoma 30-odstotna.

AM Plastics, ki se z brizganjem plastike ukvarja približno 60 let, sta mlada podjetnika Mark Adžaga in Šmid prevzela pred nekaj leti. Zdaj je poleg njiju v podjetju zaposlenih še nekaj ljudi. Med ključnimi izdelki so sestavni deli za avtomobilsko in farmacevtsko industrijo ter različna embalaža. Kot reference med drugim izpostavljajo sodelovanje s podjetji BMW, Krka, Gorenje in Donit.

Z Adžago, ki ga je pred približno tremi leti povabil k sodelovanju pri nadaljnjemu razvoju podjetja, sta želela proizvodnjo po Šmidovih besedah preoblikovati v okolju prijaznejšo smer. Letos so v podjetju tako popolnoma prenovili prostore ter se začeli usmerjati v čisto in brezprašno proizvodnjo. "Zdaj lahko rečemo, da poslujemo po načelih trajnostnega razvoja. Upoštevamo najvišje okoljske standarde," je poudaril.

S slovenskim poslovnim okoljem sta kot mlada podjetnika zadovoljna, želela bi si le manj administrativnih ovir. "To, kar naju je zmotilo, najlažje ponazorim s tem, da v nekem trenutku preprosto nisva vedela, ali imava vso potrebno dokumentacijo. Želela sva si, da bi lahko vse podatke o tem pridobila na enem mestu," je še dejal Šmid.