Podjetja 1.7.2020 8:30

Hyli pandemija prinesla rekordno prodajo

pogovarjal se je Matej Luzar

Ljubljana, 1. julija - Ljubljanski proizvajalec sesalnikov z vodnim filtrom Hyla je med karanteno, ki so jo zaradi pandemije covida-19 uvedle mnoge svetovne države, na nekaterih trgih dosegel rekordno prodajo. Kot so pojasnili za STA, uspeh pripisujejo iznajdljivosti svojih prodajalcev in velikim zalogam, s katerimi so rešili problematiko omejene dobave.

Hyla proizvaja gospodinjske sesalnike z vodnim filtrom s separatorjem, ki zadrži tudi zelo drobne prašne delce. Ti namreč ostanejo v vodi in se ne vračajo v zrak, kot se to dogaja pri sesalnikih z običajnimi filtri.

Posebnost podjetja, ki je s svojimi izdelki prisotno na trgih približno 70 držav, kjer skupno ustvari okoli 95 odstotkov vrednosti prodaje, je tudi prodaja izključno z neposrednim trženjem. Za distribucijo izdelkov je odgovorno partnersko podjetje Hyla International iz Stuttgarta.

"Vendar pa naša direktna prodaja ne pomeni vsiljivega trkanja na domu. Gre za vnaprej dogovorjeno predstavitev izdelka na domu, katere glavni namen je podrobna seznanitev potencialne stranke s prednostmi izdelka, pri čemer ga lahko tudi preizkusi," je v pogovoru za STA dejal soustanovitelj in direktor podjetja Janez Pogačar.

Čeprav bi v času pandemije zaradi karantene in z njo povezanih omejitvenih ukrepov pričakovali popoln upad prihodkov iz naslova neposredne prodaje na domu - tudi v Hyli so se pripravljali na ta scenarij -, jim je uspelo ravno obratno.

Marca so najprej zabeležili enormno povečanje poslovanja, saj so si njihovi prodajalci v strahu pred prekinitvijo prometnih tokov naredili varnostne zaloge izdelkov. Aprila je sledil upad proizvodnje za približno polovico, zato so del zaposlenih poslali na čakanje na delo. "Nato pa so se razmere oblikovale v dve smeri. V nekaterih državah so prodajalci delo povsem prekinili, v drugih pa so poiskali nove, inovativne načine prodaje, denimo predstavitev in prodajo prek spletnega video klica. V teh državah je prodaja že aprila kar naenkrat presegala vse rekorde," je povedal Pogačar.

Te države so med drugim Nemčija, Avstrija, Čile, Peru, Kolumbija, Brazilija in Italija. Kupcem so tam sesalnike tudi sproti dobavljali, vendar na drugačen način, denimo z brezstično dostavo pred vhod. "Inovativnost nekaterih sodelavcev nas je res presenetila," je dejala pomočnica direktorja Katarina Mali Pogačar.

Maja so poslovanje po Pogačarjevih besedah že vrnili na običajno raven, junija pa imajo toliko naročil, da jih komaj dohajajo. Zaznali so tudi povečano zanimanje za delo pri njih. Pri napovedih poslovanja za preostanek leta je kljub temu previden. "Krizo smo v preteklosti sicer doživeli že večkrat, a nam je vedno pomagala pripravljenost na vse scenarije - tako na podvojitev posla kot njegov velik upad," je izpostavil.

Direktorica prodaje Polona Golob Jamnik je ob tem poudarila, da so jih rešile velike zaloge. "Deli so bili težko dobavljivi, s čimer so imeli naši tekmeci velike težave. Naše skladišče pa je iz preventivnih razlogov vedno natrpano z nekajmesečno zalogo," je dejala.

Te je dovolj za tri mesece poslovanja, kar je po besedah tehničnega direktorja Marka Perčiča sicer drago, a nujno. Standardni dobavni roki za nekatere komponente, ki jih potrebujejo, so namreč od tri do šest mesecev, medtem ko je dobavni rok za njihove prodajalce največ nekaj dni.

Pomoč države podjetjem za lažje soočanje s posledicami epidemije Pogačar ocenjuje kot korektno, smiselno in upravičeno. "Mi jo bomo ob koncu leta morda morali vračati, a bomo veseli, če bo tako. Za tiste, ki so zabredli v hude težave, pa lahko vladni ukrepi pomenijo razliko med preživetjem in propadom," je dejal.

V Hyli, ki ima v Sloveniji 54 zaposlenih, so obdobje najstrožjih protikoronskih ukrepov izkoristili tudi za okrepitev dejavnosti na področju razvoja novosti, ki bodo na trgu prihodnje leto. Na približno pet let namreč predstavijo novo generacijo sesalnika, vsako leto pa nekaj manjših novosti.

Danes je na trgu sedma generacija sesalnika, ki so jo začeli prodajati leta 2017. Vgrajen ima elektronsko komutirani motor, ki ga je zanje razvilo podjetje Domel iz Železnikov, eden njihovih pomembnejših dobaviteljev, od katerega poleg motorjev dobivajo tudi elektroniko. Njihovi dobavitelji - vseh je približno 50 - sicer prihajajo iz več držav, med pomembnejšimi pa je tudi tržiški Cablex.

Na razvojnem področju so sicer tudi v Hyli občutili pomanjkanje ustreznih kadrov. Kot poudarja Perčič, je dobre kadre zelo težko najti. Fluktuacija je v njihovem podjetju sicer nizka, kar Pogačar pripisuje "korektnim delovnim pogojem".

Hyla je znana tudi po tem, da zagotavljanja popravil in rezervnih delov časovno ne omejuje. Tako lahko kupci še vedno popravijo sesalnike, izdelane pred več kot 20 leti. "Daljša življenjska doba je pomembna tudi z okoljskega vidika, ki vse bolj pridobiva na pomenu. V tem je perspektiva, tudi kupci to vse bolj cenijo," je poudaril Pogačar.