#družba 20.5.2020 9:00

E-šport v Sloveniji na poti k lastni zvezi

Ljubljana, 20. maja - Čas epidemije koronavirusa je dal nov zalet slovenskemu e-športu in kot vse kaže, bodo ljubitelji tega novodobnega tekmovanja v bližnji prihodnosti dobili svojo zvezo. Sočasno se pojavljata celo dve skupini, ki želita ustanoviti zvezo, v eni so že vzpostavili prve stike s pristojnim ministrstvom in Olimpijskim komitejem Slovenije.

V eno od skupin so se združili Društvo za elektronske športe - spid.si s partnerji, glavni cilj ustanovitve zveze pa je popularizacija, legitimizacija in standardizacija tega področja v Sloveniji skozi dejavnosti, usmerjene na skupnosti igralcev, ekip, organizatorjev in sponzorjev v Sloveniji.

Slovenska e-športna zveza (SEZ) si želi s pomočjo pravne agencije Lemur Legal še letos ustanoviti panožno športno zvezo. Med partnerji pa so na spid.si zelo ponosni na sodelovanje z Nogometno zvezo Slovenije na področju e-športa, kjer obe strani napovedujeta nove projekte, med partnerji pa izpostavljajo tudi Big Bang.

"Že januarja smo se na to temo pogovarjali s takrat pristojnim ministrom za šport Jernejem Pikalom, v kratkem pa načrtujemo tudi sestanek na Olimpijskem komiteju Slovenije," je za STA potrdil predsednik Spida Samo Zavašnik.

Slednji izpostavlja sedem glavnih točk programa, ki jih bodo zasledovali pri ustanovitvi zveze. V ospredju je priznanje e-športa kot samostojne športne panoge s strani Olimpijskega komiteja Slovenije in ministrstva za izobraževanje, znanost in šport, standardizacija pravil za posamezne discipline ter izdelava in izvajanje programov izobraževanja sodnikov ter zagotavljanje skladnosti na območju Slovenije. Skupina želi tudi začrtati nujne tehnične in sistemske pogoje za igranje v vseh kategorijah.

Med poudarki programa je tudi prva vzpostavitev sistema nacionalnih tekmovanj (Counter Strike: Global Offensive, League of Legends, Fifa in Rocket League), vključitev v mednarodne organizacije - International Esports Federation in European Esports Federation (EEF) ter sodelovanje na mednarodnih nacionalnih turnirjih.

Prav tako pomemben del programa pa je dejavno sodelovanje z javnostmi in s tem legitimizacija e-športa in videoiger ter razbijanje stereotipov, ki se pojavljajo v javnosti ter vzpodbujanje članstva e-športnih ekip in organizacij, organizatorjev turnirjev in podjetij.

Druga skupina, kjer so pobudniki društva Dragons esport, Twire.gg in pByte, si je nadela delovno ime E-športna zveza Slovenije. Tam izpostavljajo, da je med temeljnimi cilji uveljavitev in priznanja e-športa kot športa, širitev znanja in popularnosti ter izboljšanje javnega mnenja, nujna uvedba sodnikov na tekmovanjih in predvsem oblikovanje tekmovalnih pravil za vsaj leto dni vnaprej.

"Smo začetniki ideje o ustanovitvi zveze, a smo se zaradi različnih pogledov razšli s Spidom. Pripravljamo statut, program in prav tako načrtujemo pogovore na ministrstvu in olimpijskem komiteju, a nameravamo tja s pripravljenimi smernicami. V teh dneh oblikujemo statut ter pripravljamo druge dejavnosti. Zvezo bi radi ustanovili v roku meseca dni," pa je povedal predsednik Dragons esport Amadej Medija Drčar. Kot pravi, mu je žal neenotnosti na področju e-športa v državi, a dodaja, da imajo v zadnjem obdobju v svoji sredini vse več somišljenikov.

Očitno je, da so tudi igralci in društva v Sloveniji spoznali potrebo po ustanovitvi zveze. E-šport je eden najhitreje rastočih delov zabavne industrije. V preteklem letu je dosegel okrog milijarde evrov letnega prometa, rast pa je vsako leto izjemna. Nekateri analitiki napovedujejo, da bo promet v naslednjih štirih letih narasel že na 1,5 milijarde.

Po svetu naj bi bilo različnih igralcev videoiger že leta 2018 okrog 2,5 milijarde, v Sloveniji pa organizatorji iger ocenjujejo število občasnih igralcev na skoraj 700.000, kar 40.000 pa naj bi bilo potencialnih e-športnikov, ki so razdeljeni v različne tekmovalne kategorije - od športnih simulacij (Fifa, NBA2K), dirkaških (F1), strateških (StarCraft), strelskih (Counter Strike), mobilnih (Clash Royale), do masovnih večigralskih, MOBA (League of Legends) in drugih segmentov.

Po zadnjih podatkih imamo v Sloveniji že ducat profesionalnih igralcev, ki se preživljajo z igranjem videoiger, slovenska tekmovanja se povezujejo v mednarodne lige in največjega slovenskega turnirja Epicenter se dvakrat letno udeleži več kot 500 igralcev. "Epicenter doživlja 20-odstotno rast iz dogodka v dogodek in prav ta hitra rast je razlog za ustanovitev zveze," je zapisal Zavašnik.