Turizem 19.5.2020 11:51

V turizmu potrebna komunikacija tako z gosti kot lokalno skupnostjo

Ljubljana, 19. maja - V turizmu se zaradi novega koronavirusa obetajo novi standardi. Predsednik Združenja hotelirjev Slovenije Gregor Jamnik je napovedal "pretiravanje" z razkuževanjem, Sebastian Postogna iz skupine Falkensteiner pa krepitev digitalizacije. Potrebna bo sicer komunikacija ne le z gosti, ampak tudi z lokalno skupnostjo, je poudarila Jana Apih.

Drugi od petih majskih spletnih seminarjev v organizaciji Slovenske turistične organizacije (STO) se je danes osredotočil na vprašanje novih standardov v turizmu. Ti bodo šli v prvi vrsti v smer še večje higiene oz. varnostnih ukrepov.

Direktor ljubljanskega hotela Slon in prvi mož združenja hotelirjev Jamnik je poudaril, da bo velik izziv pri novih standardih implementacija, zlasti pri manjših obratih. "Če si polovično zaseden, delaš izgubo," je spomnil. Tako bodo hoteli na eni strani skušali kar se da zaščititi svoje goste in zaposlene pred okužbo, a hkrati ostati dobičkonosni.

"V naših hotelih smo se odločili, da bomo na nek način pretiravali," je Jamnik povedal o izvajanju higienskih ukrepov. "Osnovne smernice, ki jih je predpisala država, so eno, a mislim, da je dodana vrednost, da pretiravamo. Delali bomo mnogo več od tega, kar od nas zahteva država," je napovedal.

Glede odziva potrošnikov na novo realnost Jamnik vidi "dve resnici" - na eni strani so tisti, ki menijo, da se ob pretirani skrbi za varnost in higieno izgublja pristen stik z gostom, na drugi strani pa so ljudje, ki jih takšno delovanje pomirja. Tako pričakuje tudi dve struji potrošnikov, eno, ki bo raje izbirala manjše zasebne namestitve, in drugo, ki bo zaupala velikim institucijam z vzpostavljenim nadzorom in standardi.

Postogna je med drugim izpostavil pomen digitalizacije, v katero se v avstrijskem Falkensteiner Hotels & Resorts močno usmerjajo. "Tehnološki napredek loči zmagovalce od poražencev," je izpostavil in izrazil prepričanje, da je v Sloveniji stanje digitalizacije v hotelirstvu "porazno". V pandemiji se je zato težko hitro odzvati. Digitalizirati recepcijo in razvijati infrastrukturo traja, je spomnil.

Na drugi strani je direktor Skupnosti slovenskih naravnih zdravilišč Iztok Altbauer sicer prikimal pomenu digitalizacije, a obenem izpostavil, da v sodobni družbi človek vse bolj potrebuje tudi odklop od naprav. Hkrati umeščanje Slovenije kot zelene, zdrave in gostoljubne ne bo imelo smisla, če bomo vse digitalizirali, je izpostavil.

V zdraviliških obratih sicer še vedno ne vedo, kdaj bodo sploh lahko začeli sprejemati goste. V. d. generalne direktorice direktorata za turizem na ministrstvu za gospodarski razvoj Helena Cvikl je poudarila, da bodo poskusili čim prej odpreti vse nastanitvene obrate v Sloveniji, a to ni odvisno le od gospodarskega ministrstva. Postavljeni akcijski načrt je predvideval prvo odpiranje manjših ponudnikov z 12. majem, a je prišlo do nekajdnevne zamude. Pri večjih hotelih upa, da se bodo postavljenega datuma, ki je 1. junij, držali ali ga celo prehiteli.

Direktorica podjetja Goodplace Apihova pa je ob skrbi za goste in zaposlene opozorila še na eno pomembno vprašanje, in sicer odnos do lokalnih skupnosti. "Odgovornost turizma je, da skrbi tudi za varnost in zdravje prebivalcev Slovenije," je poudarila.

Vse države namreč nimajo enake epidemiološke slike kot Slovenija, turisti, ki bodo prihajali k nam, pa bodo potencialen vir okužb. Zato je ob odpiranju meja na mestu tudi skrb za lokalno prebivalstvo. "Če se na račun turizma v nekaterih krajih zgodijo dodatne infekcije, bo panoga za to odgovorna. Te odgovornosti se moramo začeti zavedati," je prepričana Apihova.

Obenem se bo po njenih besedah odnos prebivalcev do tujih turistov spremenil tudi zato, ker so v času krize s koronavirusom marsikje "dobili svoja mesta nazaj - in mislim, da jih ne bodo zlahka znova prepustili turizmu na tak način in v takem obsegu kot prej". Zato bo pomembno, kako bodo destinacije in ponudniki v prihodnje naslavljali domačine.

"Danes, ko drugih turistov ni, smo mi dobri in lahko odkrivamo destinacije. Ko bodo začeli prihajati tuji turisti, pa slovenski gostje morda ne bodo več tako nagovorjeni. Gostje si te stvari zapomnimo," je izpostavila. "Začeti moramo razmišljati, kako bo te stvari turistični sektor nagovarjal," je dodala.

STO v maju pripravlja še tri spletne seminarje, in sicer na temo gastronomije, destinacij in doživetij prihodnosti ter odnosa do turista.