#družba 10.4.2020 10:47

Slovenski muzeji v času pandemije do obiskovalcev po spletu

Ljubljana, 10. aprila - V času, ko so morali zaradi ukrepov ob pandemiji novega koronavirusa zapreti vrata za obiskovalce, so slovenski muzeji povečali svoje aktivnosti na spletu, kjer beležijo povečan obisk, povečal se je tudi doseg njihovih objav na družabnih omrežjih. Med odmevnejšimi je denimo spletna novica o koronahumorju Slovenskega etnografskega muzeja.

Ljubljana. Narodni in Prirodoslovni muzej Slovenije. Foto: Tamino Petelinšek/STA Arhiv STA

Ljubljana.
Narodni in Prirodoslovni muzej Slovenije.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

V Narodnem muzeju Slovenije se je, kot so zapisali za STA, obiskanost spletne strani v času, ko je muzej zaprt, povečala za 70 odstotkov. Največji poskok beleži zavihek Virtualne razstave, in sicer za kar 24-krat, pričakovano pa se je obisk spletne strani v angleščini zmanjšal za dobrih 35 odstotkov. Za primerjavo so, kot so pojasnili, vzeli tritedensko obdobje pred izrednimi razmerami in tri tedne po uvedbi ukrepov.

V muzeju so sicer zavihek Virtualne razstave objavili lani novembra in ga dopolnjujejo - končujejo virtualni ogled aktualne stalne arheološke razstave, načrtujejo pa še objavo velikih občasnih razstav, ki sta trenutno zaprti: Ko zapoje kovina in Koptske tkanine iz zbirke Narodnega muzeja Slovenije. Začeli so objavljati tudi vsebine pod naslovom Muzej v copatih z gradivom za domače učenje, ustvarjanje, kuhanje in kratkočasenje.

Na družbenih omrežjih se je doseg objav v drugi polovici marca v primerjavi s prvimi 14 dnevi, ko še ni bilo omejitev gibanja, povečal za 15 odstotkov na Facebooku in za 451 odstotkov na Instagramu. Na njihovem YouTube kanalu pa so se ogledi povečali za 30 odstotkov.

Pri Muzeju novejše novejše zgodovine Slovenije se je obisk posamičnih obiskovalcev na spletni strani muzeja v primerjavi z obdobjem pred izolacijo povečal za 36 odstotkov, obisk same spletne strani v skupnem pregledu pa za 30 odstotkov, so zapisali za STA.

Zavihek Muzej na domu med drugim ponuja nagradni stripovski natečaj, v katerem zainteresirane vabijo, da z njimi delijo svoj vsakdan v stripovski zgodbi pod naslovom Slovenija in koronavirus: Tudi tvoja zgodba je del zgodovine pa ljudi pozivajo, naj jim pošljejo zgodbe, fotografije in predmete, ki predstavljajo njihovo novo zasebno ali poklicno življenje v času izolacije zaradi koronavirusa. Predstavljajo tudi novo pridobitev - 12 predlog za linorez (tuš s čopičem), Franceta Miheliča. Zavihek šola na domu pa med drugi ponuja učna gradiva in virtualni sprehod po stalni razstavi.

Kot so še zapisali, opažajo tudi močan porast na Facebooku, Instagramu in Twitterju, kjer je bil vrhunec takoj prve dni izolacije, ko so imeli doseg in ogled kanalov kar do devetkrat višji kot zdaj. V nadaljevanju izolacije je sicer obisk še vedno trikrat višji kot pred ukrepi zaradi novega koronavirusa.

Na Facebooku se je od časa izolacije povečalo število sledilcev za 97 odstotkov, ogled Facebook strani je poskočil 161 odstotkov. Na Twitterju se je obisk povečal za 110 odstotkov, na Instagramu za 57 odstotkov. Na svojem YouTube kanalu beležijo podvojeno število gledalcev.

Tudi v Slovenskem etnografskem muzeju (SEM) so za STA zapisali, da je število uporabnikov na spletni strani SEM in socialnih omrežjih v zadnjih štirih tednih precej naraslo. Na spletni strani dnevno beležijo 15.000 ogledov, na socialnih omrežjih - Facebook, Instagram, Twitter - imajo približno 11.000 sledilcev.

Na svoji spletni so vzpostavili nov zavihek SEM od doma, kjer so na enem mestu zbrane e-vsebine, ki jih ponujajo, od spletnih zbirk, fotografij, predmetov, posebnih zgodb, filmografije, galerije pripovedovalcev do spletnih razstav. Na voljo so tudi spletne publikacije SEM ter digitalna učna ura za osnovnošolce in učitelje o oblačilni kulturi na Slovenskem in še kaj.

V tednu, ko se je Slovenija pripravljala na zaprtje inštitucij, je obisk na spletni strani SEM celo upadel, a je v naslednjem tednu narasel za 150 odstotkov glede na običajni obisk. V tretjem tednu se je spletni obisk še početveril in v minulem tednu narasel še za dodatnih 69 odstotkov.

Največji obisk je imela njihova spletna novica o koronahumorju. SEM zbira vice in šale na temo pandemije in virusov ter vabi obiskovalce k sodelovanju.

Dodali so, da med socialnimi omrežji najbolj izstopa njihov Facebook profil, kjer imajo okoli 7800 sledilcev.