#družba 26.3.2020 13:17

Na družbenem omrežju povezali potrošnike in lokalne pridelovalce hrane

Koper, 26. marca - V času pandemije novega koronavirusa je kot odgovor na oslabljeno preskrbo z lokalno hrano nastala Facebook skupina SLO Istra - lokalna samooskrba. Skupina je nastala z namenom spodbujanja lokalne samooskrbe s hrano in je v nekaj dneh doživela množičen odziv. Pobudnica Vanja Rogač v novonastali platformi vidi priložnost tudi za čas po koncu krize.

Dobrepolje.
Krompir.
Foto: Tamino Petelinšek/STA
Arhiv STA

Facebook skupina je namenjena spodbujanju lokalne samooskrbe s hrano tako v času pandemije kot tudi sicer, deluje pa tako, da pridelovalec ponudi in sam zbere naročila, plačila, dan dostave, ali pove, kje stranka lahko dvigne naročeno, izhaja iz predstavitve skupine, ki je nastala minuli konec tedna in do četrtka že presegla 5500 članov.

Zamisel za nastanek skupine je prišla spontano, je za STA pojasnila njena pobudnica Vanja Rogač, ki je že v času materinstva spoznala pomen hrane za zdravje in krepitev imunskega sistema, torej tudi v boju z boleznimi.

V času (samo)izolacije in socialne oddaljenosti zaradi koronavirusa so zaprli večino tržnic, s tem pa se je oslabila tudi preskrba z lokalno hrano, je ugotovila sogovornica.

Posamezne občine, kot denimo koprska in piranska, so v sodelovanju z javnimi komunalnimi podjetji sicer pripravile sezname lokalnih kmetov in ponudnikov hrane, prek katerih se občani lahko oskrbujejo s svežimi izdelki.

Kot je priznala pobudnica skupine, je na tržnico začela hoditi šele v zadnjih mesecih in vseh ponudnikov ne pozna poimensko, zato so zanjo takšni seznami le delno uporabni. Po tistem, ko je sama imela preglavice pri iskanju specifičnega izdelka, v tem primeru nesegretega medu, ki se ga praktično ni dalo nikjer več dobiti, se je nazadnje odločila ustvariti Facebook skupino na ravni slovenske Istre.

Zamisel je bila na enem mestu povezati ponudnike, saj je samo iskanje posameznih pridelovalcev precej zamudno. Skupina ne deluje kot posrednik, ampak nudi le platformo oz. spletni prostor tako za lokalne pridelovalce kot za potencialne odjemalce, ki se nato med sabo zmenijo o postopkih prodaje oz. nakupa.

Ponudba je zelo raznolika in je kot administratorka ni želela pretirano omejevati, pravi pobudnica, vseeno pa prevladujejo sezonsko pogojeni pridelki, kot so šparglji. Največja je ponudba zelenjave, prodaja se tudi veliko oljčnega olja, mesnin itd.

Podobna Facebook skupina, delujoča po istem načelu, je z nekajdnevnim zamikom že nastala tudi na Severnem Primorskem. Gre za skupino Mala tržnica Severne Primorske, zanimanje zanjo pa prav tako iz dneva v dan raste, je dodala pobudnica.

Kot priznava, je zadeva stekla, "ker so bili pridelovalci prisiljeni iskati nove poti", in je torej odločitev o ustanovitvi skupine padla ravno ob pravem času. Obenem pa meni, da je kriza zgolj pripomogla k večjemu odzivu k sicer aktualni ideji o osveščanju tako potrošnikov kot pridelovalcev. Zato je tudi prepričana, da gre za model, ki bi lahko obveljal in razvijal tudi po tistem, ko bo pandemije konec.