Slovenija #družba 20.3.2020 8:00

Nasvet jadralke za osamitev: Osredotoči se le na tisto, kar lahko nadzoruješ

London, 20. marca - Britanska jadralka Dee Caffari je v svojem življenju že večkrat preživela daljša obdobja osamljena na barki, med potovanjem okoli sveta tudi do šest mesecev. V času osamitve ljudi zaradi trenutne pandemije vsem priporoča, da se osredotočijo na tiste stvari, ki jih lahko nadzorujejo.

Portorož.
Dan pred največjo regato na svetu Barkovljanko je potekala reli regata Go to Barcolana from Slovenia by Kempinski (Iz Slovenije na Barkovljanko), na kateri so se pomerile slovenske jadrnice, ki bodo tekmovale na Barkovljanki.
Foto: Anže Malovrh/STA

Sedeminštiridesetletna Caffarijeva je že večkrat preživela daljša obdobja na jadrnici brez družbe. Leta 2006 je postala prva ženska, ki je sama prejadrala svet. Na 20-metrski barki je preživela šest mesecev brez večine udobij, ki jih imajo ljudje doma, je zapisala v članku za britanski časnik The Guardian.

Čeprav se zaveda, da se je za osamitev zaradi jadranja odločila sama, meni, da je njena izkušnja za marsikoga danes, ko so se prisiljeni osamiti zaradi svetovnega izbruha novega koronavirusa, lahko poučna. "Čeprav smo trenutno fizično v osamitvi, to ne pomeni, da moramo biti tudi duševno osamljeni. Človeški stik in podpora sta izjemno pomembna, še toliko bolj v času krize. Zdaj bolj kot kadar koli moramo paziti en na drugega."

Zato v članku za The Guardian priporoča, da ljudje ostanejo v rednih stikih z bližnjimi. "Petminutni telefonski pogovor vsak dan s prijatelji in družino je nekaj, česar se vedno lahko veselimo," je zapisala za časnik.

Kot je izpostavila, je tehnološki napredek omogočil številne načine za komunikacijo. "Uporabite vse možne načine. Skype, Facetime, e-pošta, telefonski klici, družabna omrežja. To so vsi odlični načini, da ohranjate stike."

Dodatno je pomembna rutina, zato morajo ljudje najti nadomestilo za rutino, ki jo predstavlja odhod v službo in druga dnevna opravila, ki jih zaradi trenutnih okoliščin morda ne morejo opravljati. "Pomembno je tudi, da to najdemo, ker nas zamoti in zato čas teče hitreje."

Med najpomembnejšimi njenimi nasveti pa je osredotočenost na stvari, ki jih vsak pri sebi lahko nadzoruje. "Ne se obremenjevati s stvarmi, ki so izven vašega nadzora. Vsak dan smo bombardirani z informacijami prek medijev. Pomembno je, da novice dobimo. Toda ravno tako pomembno je, da ljudje, kadar jih novice vznemirjajo in jim povzročajo stres, omejijo svojo izpostavljenost tovrstnim informacijam."

Pri tem priporoča, da vsak naredi uresničljiv načrt in se obrne na pomoč, kadar se počuti preobremenjenega zaradi stanja. "Predvsem je treba biti hvaležen za stvari v življenju, ki jih imaš in jih lahko počneš. Osredotočenost na dobro bo pozitivno vplivalo na vaše duševno zdravje."

"Kadar imate slab dan in težko zdržite, se osredotočite na naslednji dan ali naslednjih nekaj ur, namesto na naslednje tedne in mesece. Sonce bo še naprej vzhajalo in zahajalo, to stanje bo minilo," je še zapisala med nasveti.

Pri tem ljudem v osamitvi še svetuje, da poiščejo možnosti za nove hobije in načine za izražanje svoje ustvarjalnosti. "V času instant stikov, zahtevnih delovnih pogojev in vsiljive tehnologije lahko zdaj stopimo korak nazaj in se vprašamo, kaj smo si že dolgo želeli početi, pa nismo našli časa ... Morda je zdaj čas, da poskusite nekaj novega."

Caffarijeva ob tem še poudarja, da se je potrebno prilagoditi na nove okoliščine. "Kot jadralka, ki je prepotovala svet, sem navajena, da se razmere zelo hitro spreminjajo in da moram sprejeti zadeve, ki so izven mojega nadzora ... Sprejemanje okoliščin je tisto, kar ti omogoči, da razmišljaš bolj jasno in umirjeno," je še zapisala za The Guardian.