Podjetja #družba 12.2.2020 16:31

Na Agrobiznis konferenci izpostavili mlade kmete, podjetništvo in povezovanje

Ljubljana, 12. februarja - V Ljubljani je danes potekala Agrobiznis konferenca, na kateri je organizator, časopis Finance, poseben poudarek dal mladim kmetom, podjetniški naravnanosti in povezovanju za lažji nastop na trgu. Ministrica za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano Aleksandra Pivec je izpostavila potrebo po tem, da se sektor razvojno naravna.

Pivčeva je predstavila stanje in posebnosti slovenskega kmetijstva, kot so velik delež območij z omejenimi dejavniki, majhne kmetije, nizka produktivnost, neugodna starostna struktura, šibko povezovanje in tržna naravnanost in nizka stopnja specializacije. Trenutno stanje je zato velik izziv, so njene besede povzeli na ministrstvu za kmetijstvo.

Ministrica se je zavzela za generacijsko prenovo, opozorila je tudi, kako pomemben je podjetniški pristop na podeželju za ohranjanje delovnih mest, poseljenosti, standarda, opremljenost s storitvami in infrastrukturo ter novih priložnosti z vidika vključevanja v širše lokalno gospodarstvo. Glede povezovanja pa je ministrica dejala, da ta prinaša stabilnejše poslovno okolje, večjo odpornost v primeru kriz, trajnejše sodelovanje med partnerji, večjo kakovost ponudbe, znižanje stroškov ter dostop do ukrepov.

Vizija Slovenije je sicer po besedah ministrstva kmetijstvo, ki bo odporno in konkurenčno, a hkrati odgovorno do naravnih virov in bo ponudilo odziv na podnebne spremembe. Hkrati bo vpeto v širše podeželsko gospodarstvo, ki bo nudilo poslovne priložnosti z vidika dodatnih virov dohodka na kmetijah ali razvoj nekmetijskih dejavnosti.

Na današnjem dogodku so podelili tudi nagrade zmagovalcem letošnjega natečaja Agro podjetnik. Nagrado za najboljšega podjetnika je prejela Katja Temnik - Zeliščni vrt Majnika za zeliščne čaje in soli Majnika, nagrado za najboljši izdelek po izboru potrošnika Mlekarna Planika in Faronika za ribji namaz, za najbolj inovativni izdelek je bila nagrajena Kmetija Čarička za ekološki bezgov kis, najboljši primer povezovanja in sodelovanja pa je Zavod za trajnostni razvoj Temeniške in Mirnske doline z blagovno znamko Dobrote Dolenjske.

Agrobiznis je projekt, s katerim želi časnik Finance spodbujati podjetništvo in inovativnost na področju prehranske samooskrbe. V projektu odkrivajo male ponudnike, ki imajo potencial, podjetniško žilico, vztrajnost in močno željo, ki širijo obseg proizvodnje in se prebijejo na trgovske police. Opozarjajo na inovativna podjetja z novo tehnologijo pridelave hrane ali novim poslovnim modelom. Konferenca je sklepni dogodek celoletnega projekta, na katerem razglasijo zmagovalce natečaja.