Nova pravila za bolj pregledno spletno nakupovanje

Bruselj, 7. januarja - Veljati je začela evropska direktiva, ki naj bi kot del t. i. novega dogovora za potrošnike izboljšala njihovo varstvo v EU. Nova pravila bodo med drugim zagotovila večjo preglednost spletnih tržnic. Po novem bo bolj jasno, ali izdelke prodaja trgovec ali fizična oseba, prav tako bo prepovedana predložitev lažnih znižanj cen.

Spletne strani za primerjavo cen bodo morale potrošnike skladno z direktivo obveščati o razvrstitvenih merilih. Z novimi pravili bo zagotovljena tudi odškodnina zaradi nepoštenih poslovnih praks, naložene pa bodo tudi kazni za primere množičnega oškodovanja, ki bi prizadelo potrošnike po vsej EU, so sporočili iz Evropske komisije.

Cilj nove zakonodaje je, da se ob upoštevanju digitalnega razvoja zagotovi boljše izvajanje in posodobitev sedanjih pravil, je dejala podpredsednica Evropske komisije, odgovorna za vrednote in transparentnost, Vera Jourova. "Nova pravila bodo povečala zaščito potrošnikov v digitalnem svetu, ki si jo zaslužijo," je dodala.

Komisar za pravosodje Didier Reynders pa je poudaril, da trgovcem pošiljajo jasno opozorilo, da naj "igrajo po pravilih". "Večja kršitev evropskih pravil na področju varstva potrošnikov lahko podjetjem prinese kazen v višini do štirih odstotkov letnega prometa," je opozoril.

Države članice morajo direktivo v nacionalno zakonodajo prenesti do 28. maja 2022.

Direktiva je del dogovora za krepitev pravic potrošnikov, ki ga je Evropska komisija predlagala aprila 2018. Njegov namen je zlasti zagotoviti ustrezno izvajanje evropskih pravil o varstvu potrošnikov, ki so sicer že med najstrožjimi na svetu.