Podjetja 28.11.2019 9:00

Carthago pri nadaljnji rasti stavi tudi na optimizacijo

pogovarjal se je Matej Luzar

Brdo pri Kranju, 28. novembra - Proizvajalec avtodomov Carthago iz Odrancev po uspešnem minulem poslovnem letu načrtuje nadaljnjo rast in razvoj. Kot je v pogovoru za STA povedala direktorica Sandra Županec, veliko vlagajo v zaposlene, sledijo pa tudi načrtom za optimizacijo na vseh področjih. Ohlajanja globalnega gospodarstva še ne občutijo, a so kljub temu previdnejši.

Odranci, Carthago.
Avtodomi družbe Carthago.
Foto: STA

V poslovnem letu 2017/2018 je Carthago, ki je del istoimenske nemške skupine, ustvaril za skoraj 203 milijone evrov prihodkov, kar je 13 odstotkov več kot leto prej. Čisti dobiček je s predlanskih 7,8 milijona evrov skočil na 14,7 milijona.

Kot je poudarila Župančeva, je bila pot do sedanjih rezultatov zahtevna. V njihovi panogi je ključ do uspeha po njenih besedah dober izdelek, ki ga bo cenil čim širši krog uporabnikov. "Uspešen produkt omogoča ustrezne prihodke za nadaljnji razvoj," je poudarila.

Na prehojeno pot Carthaga so ponosni tudi lastniki. "Pogum investirati v Slovenijo se je obrestoval na obeh straneh. Naš lastnik je imel vedno posluh za specifike lokalnega okolja. Če prideš s številkami in dejstvi, lastnika niti ni težko prepričati," je dejala.

Kot poudarja Župančeva, uspešne zgodbe ne bi mogli napisati brez odličnih zaposlenih, ki jim namenjajo posebno pozornost. Poleg dobrega in rednega plačila so deležni tudi drugih ugodnosti: "Poleg višanja plač in izplačevanja 13. plače veliko vlagamo tudi v promocijo zdravja na delovnem mestu in druga izobraževanja, v utrip našega dogajanja pa skušamo vključiti tudi družinske člane."

Poleg družinskih članov zaposlenih sodelujejo tudi s širšim lokalnim okoljem. Tako podpirajo projekte na ravni občine, šol, društev in ostalih. Imajo tudi vse več lokalnih dobaviteljev, je povedala Župančeva.

Pomanjkanje ustreznih kadrov zaradi vsega naštetega občutijo v bistveno manjši meri kot mnoga druga slovenska podjetja. "Avstrija je res blizu, a tudi Hrvaška," Župančeva odgovarja na vprašanje o migracijah delovne sile k severnim sosedom.

Slabo desetino njihovega kolektiva, v katerem je skupno okoli 800 ljudi, tako trenutno predstavljajo dnevni migranti s Hrvaške, letos pa so zaposlili tudi nekaj državljanov Bosne in Hercegovine.

Ob tem Župančeva poudarja, da so današnji zaposleni bolje ozaveščeni, zato so jim poleg dobrega plačila in drugih običajnih ugodnosti vse bolj pomembni odnosi, vrednote in možnosti za osebnostno rast. Vse več pozornosti tako med drugim namenjajo celostnemu razvoju talentov.

Med načrti Carthaga za prihodnja leta sta nadaljnja rast in širitev, sicer pa pospešeno vlagajo v optimizacijo poslovanja na vseh področjih. Do leta 2023 nameravajo za investicije nameniti od sedem do deset milijonov evrov.

Ohlajanja globalnega gospodarstva, na katerega ekonomisti vse bolj opozarjajo, v Carthagu še ne občutijo, so pa zaradi obetov previdnejši pri načrtovanju. Župančeva ob tem priznava, da so kot izrazito izvozno usmerjeno podjetje skoraj v celoti odvisni od stanja na tujih trgih.

Prizadevanja Carthaga je že leta 2010 med drugim prepoznala tudi javna agencija Spirit Slovenija, ki je podjetju podelila priznanje FDI Award. Z njimi tradicionalno nagrajujejo najboljše tuje vlagatelje, ki so bistveno prispevali k razvoju slovenskega gospodarstva.

"Zvišala nam je prepoznavnost, kar je bilo pred slabim desetletjem, ko smo bili precej manj znani, še kako pomembno," je o priznanju dejala Župančeva. Pozdravila je tudi siceršnje odlično sodelovanje z agencijo Spirit.